FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VOA 29. VIII. ANKETIRANJA

US-ISTRAŽIVANJA VOA 29. VIII. ANKETIRANJA GLAS AMERIKE - VOA29. VIII. 1999.Istraživanje javnog mnijenja Sjedinjene su Države zemlja anketa, pogotovo posljednjih godina. Ponekad se čini da istraživanja javnog mnijenja 'pokrivaju' gotovo sve teme: od toga tko je najomiljeniji pjevač, vjeruje li građanstvo u ljubav na prvi pogled, pa sve do toga tko će biti sljedeći predsjednik države. Ukratko, Amerikanci se služe anketama u raznim područjima života - od politike, gospodarstva pa do zabave. Međutim, kako javlja naš dopisnik Jan Ulland, u Europi je situacija znatno drugačija. "Prve suvremene ankete javnog raspoloženja pojavile su se tridesetih godina ovog stoljeća, kada je George Gallup želio saznati jesu li stanovnici jednog malog gradića u Iowi spremni podržati političku kandidaturu njegove majke, koja se natjecala za mjesto u lokalnoj upravi. Od tada, istraživanja javnog mnijenja postaju jedan od stožera američke političke scene. Kritičari ovog trenda tvrde da se otišlo predaleko. Robert Altschuler, profesor političkih znanosti na Sveučilištu New York, smatra da ankete često znaju blokirati inače popularne političke reforme. Kao primjer navodi pokušaj predsjednika Clintona 1994. godine da reformira
GLAS AMERIKE - VOA 29. VIII. 1999. Istraživanje javnog mnijenja Sjedinjene su Države zemlja anketa, pogotovo posljednjih godina. Ponekad se čini da istraživanja javnog mnijenja 'pokrivaju' gotovo sve teme: od toga tko je najomiljeniji pjevač, vjeruje li građanstvo u ljubav na prvi pogled, pa sve do toga tko će biti sljedeći predsjednik države. Ukratko, Amerikanci se služe anketama u raznim područjima života - od politike, gospodarstva pa do zabave. Međutim, kako javlja naš dopisnik Jan Ulland, u Europi je situacija znatno drugačija. "Prve suvremene ankete javnog raspoloženja pojavile su se tridesetih godina ovog stoljeća, kada je George Gallup želio saznati jesu li stanovnici jednog malog gradića u Iowi spremni podržati političku kandidaturu njegove majke, koja se natjecala za mjesto u lokalnoj upravi. Od tada, istraživanja javnog mnijenja postaju jedan od stožera američke političke scene. Kritičari ovog trenda tvrde da se otišlo predaleko. Robert Altschuler, profesor političkih znanosti na Sveučilištu New York, smatra da ankete često znaju blokirati inače popularne političke reforme. Kao primjer navodi pokušaj predsjednika Clintona 1994. godine da reformira američki zdravstveni sustav. = Ankete daju priliku političarima da stvore dojam da se zalažu za promjene, iako se u stvarnosti mnogi uopće za njih ne zalažu. Osim toga, služeći se anketama, političari mogu prilično točno locirati slabe strane protivnikovih prijedloga i efikasno ih napasti i uništiti. Upravo se to dogodilo s Clintonovim prijedlogom za reformu zdravstvenog sustava. Njegovi su protivnici pronašli u planu nekoliko slabih točaka. Svoju su kritiku isključivo koncentrirali na njih. Plan o reformi je propao, a zdravstveni sustav nije reformiran. Mnogi se Amerikanci često žale na prevelik broj anketa, koje poprimaju ključnu ulogu na političkoj sceni. U zapadnoj Europi su odlučili po tom pitanju i nešto poduzeti. Primjerice u Francuskoj je zabranjeno objavljivati rezultate političkih anketa u posljednjem tjednu izborne kampanje prije nacionalnih izbora. Italija je to razdoblje produžila na čak 28 dana, dok Turska i Luksemburg zabranjuju objavljivanje rezultata anketa čak trideset dana prije izbora. Frank Brettschneider, profesor političkih znanosti sa Sveučilišta Stuttgart, kaže da su takve mjere preoštre. = Radi se o pogrešnoj pretpostavci da bi građani trebali odlučivati za koga će glasovati bez ikakva utjecaja izvana. To je vrlo naivna pretpostavka. Osim toga, zabrana objavljivanja anketa neposredno prije izbora nije u skladu s nizom građanskih prava: pravom na slobodno objavljivanje ili pravom građana da budu informirani. U stvari, takve zabrane štete demokratskom sustavu zemlje. Bivši njemački predsjednik Richard von Weizsaecker je često kritizirao njemačke političare zbog njihove ovisnosti o istraživanjima javnog mnijenja. S druge strane, njemački analitičari tvrde da je takav pristup izbornoj kampanji vrlo koristan. Naime, socijaldemokrat Gerhard Schroeder je postao kancelarom i zbog toga što se koristio tipično američkom izbornom strategijom, koja se temelji na čestom i podrobnom anketiranju biračkog tijela. Bez obzira na to, njemački političari uglavnom ne ovise o istraživanjima javnog mnijenja kao što je to slučaj kod njihovih američkih kolega - tvrdi Dieter Waltz, djelatnik Instituta Emnid, jedne od najvećih njemačkih tvrtka za istraživanje javnog mnijenja. On navodi i jedan primjer: vlada želi smanjiti rast mirovina. To namjerava učiniti bez obzira na oštro protivljenje građanstva, dokumentirano nizom anketa. Frank Brettschneider tvrdi da česte političke ankete u zapadnoj Europi pospješuju integracijske trendove. Jedan od primjera je tvrtka Eurobarometar, koja ispituje javno mnijenje u svim državama Europske unije. = Eurobarometar je dobar primjer jer kontinuirano nastoji ustanoviti koliko ljudi znaju o Europskoj uniji i što žele da ona za njih učini. Kako se istraživanja rade gotovo stalno, postiže se prilično uvjerljiva i temeljita slika o željama građana glede europske budućnosti. Takav optimizam glede uloge anketa u Sjedinjenim Državama prilično je rijedak. Naime, političarima se često prigovara da su gotovo ovisni o njima, te da će reći bilo što - ako za to nađu temelj u najnovijem anketnom upitniku." (VOA)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙