FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ž. LUŽAVEC: ZA ZAGREB-GORIČAN ZAJAM DVIJU BANAKA OD 350 MILIJUNA DEM

ZAGREB, 28. srpnja (Hina) - Nakon odbijanja jamstva Svjetske banke, nastavak izgradnje autoceste Zagreb-Goričan financirat će se kreditom od 350 milijuna njemačkih maraka dobivenih od dviju svjetski poznatih banaka - američke Goldman Sachs i njemačke Deutsche Bank. Tim će se iznosom riješiti 225 milijuna maraka ranijeg kratkoročnog kredita, te sa 125 milijuna maraka nastaviti radovi na nekim dionicama, istaknuo je ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 28. srpnja (Hina) - Nakon odbijanja jamstva Svjetske banke, nastavak izgradnje autoceste Zagreb-Goričan financirat će se kreditom od 350 milijuna njemačkih maraka dobivenih od dviju svjetski poznatih banaka - američke Goldman Sachs i njemačke Deutsche Bank. Tim će se iznosom riješiti 225 milijuna maraka ranijeg kratkoročnog kredita, te sa 125 milijuna maraka nastaviti radovi na nekim dionicama, istaknuo je ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec na današnjoj konferenciji za novinare. #L# Opširno se osvrćući na objašnjenja Svjetske banke za odbijanje davanja jamstva, Lužavec je kazao kako je točno da Hrvatska troši više od europskog prosjeka za promet. Tako će, ističe, biti i idućih godina jer su takve potrebe Hrvatske. Bez prometa se ne mogu valorizirati vrijednosti Hrvatske kao turističke i prometne zemlje, zbog oblika Hrvatske potrebno je više prometnica nego u drugim zemljama, a Lužavec je upozorio i na naslijeđeno stanje totalnog zaostajanja u cestama visoke razine. Lužavec je pak odbacio teze o nerentabilnosti ceste Zagreb- Goričan, iznoseći procjenu nezavisnog inženjera, koju je po narudžbi Svjetske banke radila tvrtka Louis Berger, da bi stopa povrata uloženog novca bila od 10,2 do 13,7 posto (dok predstavnici Svjetske banke govore o stopi tek od oko osam posto). Primjedbe Svjetske banke da Hrvatska premalo daje za održavanje, a previše za gradnju novih cesta za Lužavca su netočne. Ove će se godine za održavanje utrošiti 80 posto više sredstava nego prošle godine, a od ukupno dva posto bruto domaćeg proizvoda izdvajanja za ceste, strategijom prometnog razvitka koja će se uskoro uputiti Saboru na drugo čitanje, predviđa se 69 posto sredstava izdvajati za održavanje i rekonstrukcije, a 39 posto za gradnju novih cesta. "Ti parametri praktično uvažavaju primjedbe Svjetske banke", kazao je pomoćnik ministra za ceste i cestovni promet Željko Vivoda. Čelnici Ministrastva ističu da će tako biti idućih desetak godina dok se ne izgradi temeljna cestovna mreža Hrvatske (Strategijom se do 2010. godine planira izgraditi 700 kilometara novih autocesta, a Hrvatska sada ima oko 550 kilometara autocesta i brzih cesta). Lužavec i Vivoda posebno ističu značaj ceste Zagreb-Goričan, odnosno Rijeka-Zagreb-Goričan, označavajući je hrvatskim prioritetom. Ta cesta povezuje Hrvatsku s tranzicijskim zemljama, vodi na riječku luku, te na područje na kojemu je koncentrirano 60 do 70 posto hrvatskog turizma. Na autocesti Zagreb-Goričan bilo je gotovo oko 60 posto koridora. Kada se, ističe Lužavec, završe dionice do Brezničkog Huma ostaje samo 23 kilometra dionica do Varaždina, na pravcu od 260 kilometara ceste kojom bi se od mađarske granice za dva sata stiglo do Rijeke. Kada smo sve to zatvorili nelogično je ne zatvoriti tih 23 kilometra, kazao je. Kako se i prije pismene odluke Svjetske banke radilo na alternativnom rješenju financiranja dobijen je kredit dviju svjetskih banaka u iznosu 350 milijuna maraka. Time će se riješiti tzv. mosni kredit od 225 milijuna maraka (talijanske banke Medio Credito Centrale), te sa 125 milijuna do kraja ove godine završiti gradnja dionica Ivanja Reka-Popovec i Komin-Breznički Hum, a u jesen započeti izgradnja dionica Breznički Hum-Varaždin. Čelnici Ministarstva ostaju kod roka kraj 2000., početak 2001. za završetak te autoceste čiji su koncesionari Transeuropska autocesta i talijanski Astaldi. Opovrgnuli su i neke novinske natpise da Astaldi traži 200 milijuna maraka odštete jer nije mogao početi radove na novoj dionici. Lužavec je kazao da dugovanja izvođačima radova iznose 120 milijuna kuna s različitim rokovima plaćanja. Pritom objašnjava da toga dugovanja ne bi bilo kada bi se mogao dobiti povrat PDV-a u iznosu od oko 30 milijuna maraka. Stoga je i osnovana nova tvrtka "Hrvatski graditelj" koja će moći dobiti povrat pretporeza, jer to do sada nije mogla Hrvatska uprava za ceste koja nema status poduzeća, objasnili su čelnici Ministarstva. Ukupna vrijednost investicije autoceste Zagreb-Goričan, dužine 96 kilometara, je 830 milijuna njemačkih maraka. Do sada su završene dionice Goričan-Varaždin (33 kilometra), do kraja godine u potpunosti bi trebale biti završene i sve dionice od Ivanja Reke do Brezničkog Huma (40,5 kilometara). Izgraditi treba još dionice Breznički Hum-Varaždin (23 kilometra), a vrijednost tih dionica procjenjuje se na 334 milijuna njemačkih maraka. (Hina) bn ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙