FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SVJETSKA BANKA: EKONOMSKI MOTIVI ZA USKRAĆIVANJE JAMSTVA

ZAGREB, 23. srpnja (Hina) - Odluka Svjetske banke o uskraćivanju jamstava za gradnju autoceste Zagreb-Goričan temeljila se na procjeni te institucije o ekonomskoj neopravdanosti projekta, kao i općoj ocjeni o neodrživo visokim ulaganjima u cestogradnju uz istodobno nezadovoljavajuće niska izdvajanja za održavanje prometnica u Hrvatskoj, kazao je u petak predstavnik Svjetske banke.
ZAGREB, 23. srpnja (Hina) - Odluka Svjetske banke o uskraćivanju jamstava za gradnju autoceste Zagreb-Goričan temeljila se na procjeni te institucije o ekonomskoj neopravdanosti projekta, kao i općoj ocjeni o neodrživo visokim ulaganjima u cestogradnju uz istodobno nezadovoljavajuće niska izdvajanja za održavanje prometnica u Hrvatskoj, kazao je u petak predstavnik Svjetske banke. #L# "Nije bilo nijednog političkog razloga u toj odluci", rekao je na konferenciji za novinare u Zagrebu voditelj ureda Svjetske banke za Hrvatsku Šandor Šipoš, pojašnjavajući da je Hrvatskoj prvi puta odbijen zahtjev za takvim jamstvom još u travnju ove godine, pa, stoga, konačna odluka nije "došla iz vedra neba". Hrvatski mediji u petak su, pozivajući se na neimenovane izvore, objavili da razlog takve odluke leži u lošoj gospodarskoj sitauaciji u Hrvatskoj, prevelikoj javnoj potrošnji i nepotpisivanju ugovora sa MMF-om. Sa hrvatskom vladom vodi se "plodonosni dijalog" o prometnim pitanjima, kazao je Šipoš, pri čemu razilaženja postoje u dva pitanja. "Vjerujemo da Hrvatska previše ulaže u neekonomične ceste i da su joj planovi preambiciozni", drži predstavnik Svjetske banke, a upravo zbog tog prekomjernog investiranja "nema dovoljno sredstava za održavanje cesta". U prilog tvrdnji o neekonomičnoj gradnji cesta Šipoš je naveo da se tek na 20 od 326 kilometara autocesta u Hrvatskoj bilježi isplativ prag prometa od 15 tisuća vozila po danu dok se, uz relaksirane kriterije od 10 do 15 tisuća vozila, takav promet bilježi na oko 200 kilometara autocesta. Hrvatska, po ocjeni Svjetske banke, gradi ceste šest puta brže od zapadne Europe što predstavlja dodatno opterećenje na ekonomiju zemlje koju je koncem prošle godine zahvatila recesija. Usporedbe radi, kaže Šipoš, Hrvatska u uvjetima padajućeg BDP-a izdvaja više od dva posto za cestogradnju, dok Poljska, Francuska ili Britanija izdvajaju za iste potrebe 1 do 1,5 posto BDP. Što se održavanja cesta tiče, Šipoš je kazao da je Hrvatska 1995. potpisala u ugovoru sa Svjetskom bankom da će godišnje na to izdvajati 98 milijuna dolara. U 1998. potrošeno je tek 32 milijuna dolara i računica Svjetske banke govori da će zbog takvih podbačaja sada biti potrebno izdvajati 170 milijuna dolara godišnje za održavanje cesta. Svjetska banka od 1994. odobrila je za Hrvatsku nekoliko projekata na području transporta ukupne vrijednosti oko 300 milijuna američkih dolara, a planiraju se još dva projekta za održavanje prometnica i riječku luku. Odbijanje jamstva "ne znači da ne želimo surađivati sa Hrvatskom", kaže Šipoš, o čemu svjedoči i da je u vrijeme dok je Banka bila u procesu odbijanja jamstava za Hrvatsku, Upravni odbor te institucije u svibnju ove godine odobrio Strategiju pomoći razvoju Hrvatske. (Hina) ps ii

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙