ZAGREB, 13. srpnja (Hina) - Na uvoz opreme, uređaja, aparata te vozila i njihovih dijelova, u koje su ugrađeni dijelovi proizvedeni u Hrvatskoj, od danas se, u skladu s uredbom hrvatske Vlade, primjenjuje carinska povlastica, koja
omogućava bescarinski uvoz tih proizvoda u ukupnoj vrijednosti jednakoj vrijednosti izvezenih proizvoda. Uz daljnje poticanje izvoza, takva bi odluka, kako smatraju stručnjaci, mogla još više potaknuti inozemne tvrtke na suradnju s hrvatskom industrijom.
ZAGREB, 13. srpnja (Hina) - Na uvoz opreme, uređaja, aparata te
vozila i njihovih dijelova, u koje su ugrađeni dijelovi proizvedeni
u Hrvatskoj, od danas se, u skladu s uredbom hrvatske Vlade,
primjenjuje carinska povlastica, koja omogućava bescarinski uvoz
tih proizvoda u ukupnoj vrijednosti jednakoj vrijednosti izvezenih
proizvoda. Uz daljnje poticanje izvoza, takva bi odluka, kako
smatraju stručnjaci, mogla još više potaknuti inozemne tvrtke na
suradnju s hrvatskom industrijom.#L#
Značajnija bi se pojeftinjenja, barem zasad, mogla očekivati pri
kupovini ponednih marki novih vozila, u koja strane korporacije
ugrađuju dijelove proizvedene u Hrvatskoj. Po raspoloživim je
podacima, prošle godine ukupna proizvodnja za potrebe svjetske
autoindustrije u Hrvatskoj iznosila oko 150 milijuna njemačkih
maraka. Kako je u Hrvatsku lani uvezeno novih vozila, uključujući
gospodarska i vozila specijalne namjene, u ukupnoj vrijednosti od
približno 714 milijuna američkih dolara, bescarinski će se uvoz,
barem zasad, odnositi na manji količine vozila pojedinih
proizvođača.
Takva uredba hrvatske Vlade, u interesu je i domaćih proizvođača
automobilskih dijelova ali i ovlaštenih uvoznika vozila, koji su
dosad, prilikom uvoza automobila s ugrađenim hrvatskim dijelovima,
mogli koristiti 50 postotnu carinsku povlasticu. Tako su neki
uvoznici dosad, umjesto 15 odnosno 10 postotne carine, za jedan dio
uvezenih automobila plaćali napola manje carinske stope. Time su,
prema nekim procjenama, povećali obujam svoje prodaje, te
osigurali dodatni priljev državnom proračunu prema naplaćenom
porezu na dodanu vrijednost.
Ukupna proizvodnja hrvatski proizvođači dijelova za
autoindustriju prije Domovinskog rata vrijedila je 450 milijuna
njemačkih maraka, a sadašnja trostruko manja proizvodnja, ukazuje
na određene probleme u kojima se trenutačno nalazi ta industrijska
grana.
Od većih domaćih proizvođača automobilskih dijelova prve ugradnje,
AD Plastika iz Solina ostvaruje godišnju proizvodnju vrijednu 75
milijuna maraka, od čega je većina namijenjena za francuski
Renault. Značajni izvoz, uz tvrtku Elcon, bilježi i tvrtka Cimos iz
Buzeta, koja će ove godine, uz isporuke za francuske proizvođače,
za Volkswagen proizvesti dijelova vrijednih 25 milijuna maraka.
(Hina) ggr ds