FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

INDIJSKI PLES KAO TRADICIONALNO U SUVREMENOM

ZAGREB, 24. lipnja (Hina) - Za razliku od slikarstva i glazbe, na indijsku plesnu suvremenu scenu nikada se nisu uspjeli probiti elementi suvremene umjetnosti. U Indiji ne postoji festival suvremenog plesa jer se njime ozbiljno bave samo tri ili četiri čovjeka, rekla je na okruglom stolu "Tradicionalno u suvremenom" indijska plesačica Daksha Sheth.
ZAGREB, 24. lipnja (Hina) - Za razliku od slikarstva i glazbe, na indijsku plesnu suvremenu scenu nikada se nisu uspjeli probiti elementi suvremene umjetnosti. U Indiji ne postoji festival suvremenog plesa jer se njime ozbiljno bave samo tri ili četiri čovjeka, rekla je na okruglom stolu "Tradicionalno u suvremenom" indijska plesačica Daksha Sheth.#L# Daksha Sheth školovala se na klasičnim indijskim plesovima, Kathaka i Chhau, na temelju kojih radi koreografije za predstave. Specifični plesni izraz, koji zapadnjaci nazivaju suvremenim, ona smatra "osobnim iskazom" koji stvaraju ona i njezin muž Devissaro. On je redatelj i autor glazbe za predstavu "Sarpagati", koja je jučer u "Kerempuhu" otvorila ovogodišnji "Eurokaz". Devissaro, porijeklom iz Australije, sklada i u živo svira glazbu za predstavu na tradicionalnim indijskim, australskim, tibetanskim i južnoameričkim glazbalima. Po njegovim riječima, Daksha se vraća u tradiciju po materijal za predstave, no to nije neka određena tradicija već više njih, koje u sebi obuhvaćaju elemente gimnastike i borilačkih vještina. Još jedna posebnost indijskog plesa danas je manjak plesačica. Razloge za to Daksha pronalazi u konzervativnoj sredini u kojoj se za žene do 18. godine brinu očevi, a kasnije muževi. Ples je fizički zahtjevan, a i slabo plaćen, zbog čega žene biraju lakše poslove. Predstava "Sarpagati" (Put zmije) i plesna skupina Dakshe Sheth u Indiji je doživjela snažne kritike konzervativne publike, osobito zbog slobodnog prikazivanja senzualnosti i dodira muških i ženskih plesača, te su je čak proglašavali pornografijom. No, mlađa i urbana publika oduševljeno ju je prihvatila, kao i Dakshu, koja stvaranje svake predstave smatra "putem na kojem se nikada ne zna sljedeći korak ili kraj". (Hina) ag ln

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙