ZAGREB, 24. lipnja (Hina) - Za razliku od slikarstva i glazbe, na indijsku plesnu suvremenu scenu nikada se nisu uspjeli probiti elementi suvremene umjetnosti. U Indiji ne postoji festival suvremenog plesa jer se njime ozbiljno bave
samo tri ili četiri čovjeka, rekla je na okruglom stolu "Tradicionalno u suvremenom" indijska plesačica Daksha Sheth.
ZAGREB, 24. lipnja (Hina) - Za razliku od slikarstva i glazbe, na
indijsku plesnu suvremenu scenu nikada se nisu uspjeli probiti
elementi suvremene umjetnosti. U Indiji ne postoji festival
suvremenog plesa jer se njime ozbiljno bave samo tri ili četiri
čovjeka, rekla je na okruglom stolu "Tradicionalno u suvremenom"
indijska plesačica Daksha Sheth.#L#
Daksha Sheth školovala se na klasičnim indijskim plesovima,
Kathaka i Chhau, na temelju kojih radi koreografije za predstave.
Specifični plesni izraz, koji zapadnjaci nazivaju suvremenim, ona
smatra "osobnim iskazom" koji stvaraju ona i njezin muž Devissaro.
On je redatelj i autor glazbe za predstavu "Sarpagati", koja je
jučer u "Kerempuhu" otvorila ovogodišnji "Eurokaz".
Devissaro, porijeklom iz Australije, sklada i u živo svira glazbu
za predstavu na tradicionalnim indijskim, australskim,
tibetanskim i južnoameričkim glazbalima. Po njegovim riječima,
Daksha se vraća u tradiciju po materijal za predstave, no to nije
neka određena tradicija već više njih, koje u sebi obuhvaćaju
elemente gimnastike i borilačkih vještina.
Još jedna posebnost indijskog plesa danas je manjak plesačica.
Razloge za to Daksha pronalazi u konzervativnoj sredini u kojoj se
za žene do 18. godine brinu očevi, a kasnije muževi. Ples je fizički
zahtjevan, a i slabo plaćen, zbog čega žene biraju lakše poslove.
Predstava "Sarpagati" (Put zmije) i plesna skupina Dakshe Sheth u
Indiji je doživjela snažne kritike konzervativne publike, osobito
zbog slobodnog prikazivanja senzualnosti i dodira muških i ženskih
plesača, te su je čak proglašavali pornografijom. No, mlađa i
urbana publika oduševljeno ju je prihvatila, kao i Dakshu, koja
stvaranje svake predstave smatra "putem na kojem se nikada ne zna
sljedeći korak ili kraj".
(Hina) ag ln