PARIZ,20.lipnja(Hina)- Konačna potvrda Airbusa o proizvodnji europskog super-jumba (A3XX), kao rivala dosada najvećem Boingovom civilnom zrakoplovu B-747, jedna je od glavnih novosti sa 43. Salona aeronautike koji je u nedjelju
završio u Le Bourgetu, pokraj Pariza.
PARIZ,20.lipnja(Hina)- Konačna potvrda Airbusa o proizvodnji
europskog super-jumba (A3XX), kao rivala dosada najvećem Boingovom
civilnom zrakoplovu B-747, jedna je od glavnih novosti sa 43.
Salona aeronautike koji je u nedjelju završio u Le Bourgetu, pokraj
Pariza.#L#
Organizatori su objavili da su na toj najvećoj svjetskoj izložbi
civilnih i vojnih zrakoplova, svemirske tehnologije i opreme, ove
godine ugovoreni ili najavljeni poslovi u ukupnoj vrijednosti od 50
milijardi dolara.
Četrdeset i treći Salon aeronautike, kada je riječ o civilnom
zrakoplovstvu, nije najavio neke revolucionarno nove tehnologije,
putničke letjelice kakve su se očekivale na početku 21.stoljeća ili
novog tisućljeća.
NASA i Boing nedavno su zbog visokih troškova usporili program
istraživanja američkog civilnog zrakoplova nadzvučnih brzina.
Francuski premijer Lionel Jospin ipak je objavio određene ambicije
europske aeronautike.
Prigodom svog posjeta Le Bourgetu, u petak uoči zatvaranja Salona
aeronautike, Jospin je izjavio da će vladina radna skupina
razmotriti mogućnost razvoja novog europskog nadzvučnog
zrakoplova, nasljednika već 30 godina starog Concordea.
Airbusov jumbo-A3XX će samo objediniti sva dosadašnja tehnološka
iskustva "na rentabilniji način", naglasili su predstavnici
europskog konzorcija na Salonu aeronautike.
Glavna tehnološka inovacija A3XX je u upotrebi nove legure,
mješavine aluminija i staklenog vlakna, koja je čvršća, a k tome još
i lakša od samog aluminija. On će moći primiti više putnika uz manji
utrošak goriva i manje ekološke štete.
A3XX, u čiji razvoj je Airbus dosada uložio 12 milijardi dolara,
trebao bi imati 15 do 20 posto niže troškove eksploatacije od
izravnog konkurenta B-747-400.
Dužine 80 i visine od 6 metara, na dva kata, ponudit će se u
verzijama s 480 do 650 putnika, a kasnije i do osamsto.
(Hina) mbo maš