FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ 8.5.SZ-KAOS U LETENJU PRIJETI EUROPI

DE-ZRAČNI PROSTOR NJ 8.5.SZ-KAOS U LETENJU PRIJETI EUROPI NJEMAČKASUEDDEUSCHE ZEITUNG8. V. 1999.Ljeti prijeti kaos u letenju"I ovaj put šef najveće njemačke zrakoplovne kompanije istrčao je prvi. Predsjednik Lufthanse Juergen Weber ne odustaje ni od jednog pokušaja traženja proširenja kapaciteta na tlu i u zraku. A sada nije riječ samo o više mjesta na domaćem uzletištu u Frankfurtu, nego ponajprije o gužvi na nebu. A da ono nije baš beskonačno, pokazuju kašnjenja letova.Zbog toga nisu ljuti samo putnici. 'Zakašnjenja u Europi iz sigurnosnih razloga u međuvremenu su dostigla nepodnošljive razmjere', rekao je Weber prije nekoliko dana u Frankfurtu. Oko trećine zakašnjenja njegove kompanije 1998., prema Weberu, bilo je povezano s kontrolom leta. U prvom kvartalu 1999. stanje se još više zaoštrilo: svaki je drugi let prema Weberovim riječima kasnio, jer je europska sigurnost letenja bila preopterećena. To konkretno znači: 49 raznih sustava za sigurnost letenja u Europi s 31 pripadajućim državnim vlastima, s različitim izvorima hardwarea i različitim jezicima, ne pristaju zajedno. Tu ne čudi što glavni tajnik europskih zrakoplovnih udruga Karl-Heinz
NJEMAČKA SUEDDEUSCHE ZEITUNG 8. V. 1999. Ljeti prijeti kaos u letenju "I ovaj put šef najveće njemačke zrakoplovne kompanije istrčao je prvi. Predsjednik Lufthanse Juergen Weber ne odustaje ni od jednog pokušaja traženja proširenja kapaciteta na tlu i u zraku. A sada nije riječ samo o više mjesta na domaćem uzletištu u Frankfurtu, nego ponajprije o gužvi na nebu. A da ono nije baš beskonačno, pokazuju kašnjenja letova. Zbog toga nisu ljuti samo putnici. 'Zakašnjenja u Europi iz sigurnosnih razloga u međuvremenu su dostigla nepodnošljive razmjere', rekao je Weber prije nekoliko dana u Frankfurtu. Oko trećine zakašnjenja njegove kompanije 1998., prema Weberu, bilo je povezano s kontrolom leta. U prvom kvartalu 1999. stanje se još više zaoštrilo: svaki je drugi let prema Weberovim riječima kasnio, jer je europska sigurnost letenja bila preopterećena. To konkretno znači: 49 raznih sustava za sigurnost letenja u Europi s 31 pripadajućim državnim vlastima, s različitim izvorima hardwarea i različitim jezicima, ne pristaju zajedno. Tu ne čudi što glavni tajnik europskih zrakoplovnih udruga Karl-Heinz Neumeister ide za istim ciljem. Neumeister očekuje i 'apsolutno kaotično ljeto 1999'. Svaki će treći zrakoplov polijetati i slijetati najmanje četvrt sata kasnije, jer europska sigurnost leta postaje sve nedjelotvornija. Ponajprije bi moglo biti katastrofalno u smjeru Španjolske, Nijemcima najomiljenije zemlje za odmor, upozorava Neumeister, iako je španjolska Iberia već reagirala na ukidanje letova na preopterećenom zračnom prostoru. Samo bi potrošnja kerozina mogla pasti za deset posto, ako se dugi redovi čekanja ne budu morali okrenuti. Neumeister se žali ponajprije na nesuglasja u tehničkim standardima sigurnosti letenja u pojedinim europskim zemljama. Da su za zakašnjenja krivi komunikacijski problemi, a ponajprije još uvijek postojeća vlast pojedinih zemalja nad zračnim prostorom. 'Ako štrajka francuska sigurnost letenja, sve stoji', naglašava Neumeister. I šef Lufthanse Weber zahtijeva da se u europskom zračnom prometu iznad 'Single Marketa' razapne 'Single Sky'. EU bi morao u amsterdamskom sporazumu dobiti svoje ovlasti i za pitanja sigurnosti letenja. I: 'Moramo postići da se predaja podataka Eurocontroli u zemljama članicama provodi jedinstveno.' Njemačka sigurnost letenja NSL koja poslije privatizacije slovi kao jedna od najsigurnijih, sa svoje strane radi na 'konceptu povećanja kapaciteta' koji među ostalim predviđa i novi poredak u strukturi zračnog prostora. ZA NSL su u svakom slučaju europski različiti standardi kao uzrok zakašnjelim letovima samo polovica istine. Doduše postoje različiti sustavi sigurnosti letenja, no međusobno su posve kompatibilni, naglašava NSL. Zrakoplovne kompanije su djelomične same skrivile zakašnjenja, primjerice jer su pretijesno proračunale cirkulaciju, pa se stoga nisu mogle držati reda letenja. A vrijeme letenje može se pobrkati već i kada na uzletištu zapne transport prtljage ili ako zakasni neki putnik. No sve u svemu, krajnji slučajevi poput kosovskoga rata, sasma jasno pokazuju kako svi rade na rubu svojih granica. Tako se na posljetku i Board of Airline Representatives in Germany nedavno javio na tu temu. U pismu upućenom saveznom ministru za promet, 100 zrakoplovnih kompanija žali se na vojne letove koji opterećuju frankfurtsku zračnu luku. Budući da je zračna luka opterećena manjkavostima europske sigurnosti letenja, vojni bi promet trebalo preseliti na vojne baze koje se više ne upotrebljavaju, predlaže Board of Airline Representatives in Germany. Budući da još i savezna udruga njemačkoga turističkog gospodarstva poziva na 'podrobni briefing za tisak', koji bi se bavio problematikom kašnjenja u zračnom prometu, jasno je da ta tema cijeloj gospodarskoj grani gori pod noktima" - izvješćuje Sibylle Haas.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙