ZAGREB, 22. travnja (Hina)- Zračni koridor Villach-Klagenfurt-Ilirska Bistrica-Pula-Ancona otvoren je jutros u sedam sati i time se iz austrijskog pravca skratilo putovanje prema talijanskim zračnim lukama i dalje prema jugu za oko 20
do 30 minuta. Do sada su zrakoplovi iz tog pravca zbog zatvorenog zračnog prostora nad Jugoslavijom i Bosnom Hercegovinom morali letjeti zaobilazno preko Mađarske, Rumunjske, Bugarske i Grčke prema Italiji, što je prozrokovalo brojna zakašnjenja, zagušenja zračnog prometa, povećanje troškova i opterećenje zračnih koridora susjednih zemalja. Istaknuo je to na današnjoj konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec.
ZAGREB, 22. travnja (Hina)- Zračni koridor Villach-Klagenfurt-
Ilirska Bistrica-Pula-Ancona otvoren je jutros u sedam sati i time
se iz austrijskog pravca skratilo putovanje prema talijanskim
zračnim lukama i dalje prema jugu za oko 20 do 30 minuta. Do sada su
zrakoplovi iz tog pravca zbog zatvorenog zračnog prostora nad
Jugoslavijom i Bosnom Hercegovinom morali letjeti zaobilazno preko
Mađarske, Rumunjske, Bugarske i Grčke prema Italiji, što je
prozrokovalo brojna zakašnjenja, zagušenja zračnog prometa,
povećanje troškova i opterećenje zračnih koridora susjednih
zemalja. Istaknuo je to na današnjoj konferenciji za novinare
ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec.#L#
Pojasnio je da je dogovor o otvaranju koridora usklađen sa
susjednim zemljama uz pristanak NATO-a i Eurocontrola (Europske
uprave za kontrolu letenja). Za dobivanje NATO-ovog pristanka
važnu je ulogu imala i hrvatska državna politika koja se, ocijenio
je Lužavec, pravilno postavila prema ratnim zbivanjima u susjednoj
državi.
Otvaranje koridora dokaz je vraćanja povjerenja u sigurnost
hrvatskog zračnog prostora, naglasio je Lužavec napominjući kako
je nadalje glavni cilj otvaranje koridora prema talijanskoj
zračnoj luci Brindisi čime bi se omogućio prelet putničkih
zrakoplova na još većem dijelu hrvatskog zračnog prostora.
Ministar Lužavec kazao je da su poduzeti taktički zahvati kako bi se
izbjeglo povezivanje Hrvatske s ratnim područjem u susjedstvu.
Podsjetio je na početak NATO akcije i na zatvaranja hrvatskog
zračnog prostora zbog preleta NATO-ovih zrakoplova, ali i da je već
drugi dan otvorena zagrebačka, a potom i većina drugih hrvatskih
zračnih luka.
Također je kazao kako su uslijed ratnih djelovanja u susjednoj
državi bile povećane premije Aero Loyda osiguranja za prijevoznike
koji lete prema Hrvatskoj, ali da su i one uglavnom vraćene na
prijašnje, osim za dubrovačku zračnu luku.
Po riječima pomoćnika ministra za zračni promet Zvonimira Vedriša
Aero Loyd je upozoren na pogrešno interpretiranje stanja
sigurnosti zračne plovidbe u Hrvatskoj.
Tehničke pojedinosti otvaranja zračnog koridora pojasnio je
ravnatelj Hrvatske kontrole leta Dražen Ramljak istaknuvši da je
konačno probijen zračni "zid" prema Sloveniji i da su rasterećeni
zračni koridori preko Mađarske i i Italije. Nisu zanemarivi ni
financijski učinci, budući je zbog smanjenog preleta zrakoplova
preko hrvatskog zračnog prostora drastično smanjen prihod od
naplate pristojbi, reklao je Ramljak.
(Hina) dm sšh