DE-YU-BRODARSTVO-RAT-GUBICI-Ratovi-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Promet NJ 28. IV. SZ: RIJEČNI BRODARI NJEMAČKASUEDDEUTSCHE ZEITUNG28. IV. 1999.Ove godine neće biti ništa od riječnoga brodarstva na Dunavu"Do rata na Kosovu Dunavom
su u zapadnu Europu prevožene u prvom redu žitarice i stočna hrana, čelik i željezna ruda, ugljen, riblje brašno i drvo. Za povratak su brodovi utovarivali sojino brašno, umjetna gnojiva, teretna i osobna vozila. 'Lijepo smo razvili taj promet', izjavljuje Klaus Hohberger, tehnički ravnatelj regensburške luke, najvećega njemačkog mjesta na Dunavu za pretovar robe na putu u jugoistočnu Europu. Dok je u travnju 1998. sa 49 brodova istovareno 267 tisuća tona robe, regensburška lučka kapetanija izbrojila je od početka do sredine travnja 1999. samo osam brodova 'a sada, naravno, ne plovi više nijedan', izjavljuje Hohberger. Roba iz Jugoslavije činila je prošle godine 10,78 posto od ukupno 274 milijuna tona ukupnog prometa u Regensburgu. Bugarska, Rumunjska i Ukrajina dosegnule su samo 1,7 do 4,8 posto udjela u prometu regensburške luke.Brodarstvo, špedicija i brodske agencije pripremaju se za ovogodišnje 'potpuno zamiranje' prometa na toj riječnoj prometnici, tvrdi Hohberger. Poduzeća ne žele govoriti o gubicima u
NJEMAČKA
SUEDDEUTSCHE ZEITUNG
28. IV. 1999.
Ove godine neće biti ništa od riječnoga brodarstva na Dunavu
"Do rata na Kosovu Dunavom su u zapadnu Europu prevožene u prvom
redu žitarice i stočna hrana, čelik i željezna ruda, ugljen, riblje
brašno i drvo. Za povratak su brodovi utovarivali sojino brašno,
umjetna gnojiva, teretna i osobna vozila. 'Lijepo smo razvili taj
promet', izjavljuje Klaus Hohberger, tehnički ravnatelj
regensburške luke, najvećega njemačkog mjesta na Dunavu za
pretovar robe na putu u jugoistočnu Europu. Dok je u travnju 1998.
sa 49 brodova istovareno 267 tisuća tona robe, regensburška lučka
kapetanija izbrojila je od početka do sredine travnja 1999. samo
osam brodova 'a sada, naravno, ne plovi više nijedan', izjavljuje
Hohberger. Roba iz Jugoslavije činila je prošle godine 10,78 posto
od ukupno 274 milijuna tona ukupnog prometa u Regensburgu.
Bugarska, Rumunjska i Ukrajina dosegnule su samo 1,7 do 4,8 posto
udjela u prometu regensburške luke.
Brodarstvo, špedicija i brodske agencije pripremaju se za
ovogodišnje 'potpuno zamiranje' prometa na toj riječnoj
prometnici, tvrdi Hohberger. Poduzeća ne žele govoriti o gubicima u
prometu. 'Sasvim privatno', Hohberger procjenjuje da će u slučaju
duljega rata gubitak u prometu samo u Regensburgu iznositi 48
milijuna maraka za ovu godinu.
Bavarski Lloyd i društvo za parnu plovidbu Dunavom Cargo, inače
sastavni dijelovi istoga dioničarskog društva, očajnički
pokušavaju organizirati zamjenski transport cestovnim i
željezničkim putovima. Uzvodno i nizvodno od Novog Sada blokirano
je 60 od ukupno 155 teretnih brodova spomenutoga društva. 'Preko
noći izgubljeno je 50 posto naših prihoda', žali se brodarski
menadžer Hans Frank. Još je gora sudbina zadesila passausku
agenciju Dunav-Lloyd-Mat (DLM) koja se specijalizirala za prijevoz
teretnih vozila, traktora, kosilica i automobila. Četiri dunavska
teretnjaka plovila su do početka bombardiranja na potezu od Passaua
do Bugarske. Sada je taj posao u potpunosti zamro, izjavljuje
menadžer Bojan Stojanov.
Nešto je lakše organizatorima putničkoga prometa. Putovanja
brodova 'Mozart' i 'Dunavska princeza' od Passaua do bugarske luke
Konstance, planirana od lipnja do kolovoza ove godine, prebačena su
na 'obilazne trase', izvješćuje Hans-Joachim Birkholz iz
holsteinske brodarske tvrtke Peter Deilmann. Spomenuta dva
luksuzna putnička broda sada će učestalije ploviti između Passaua i
Budimpešte, daleko od rata", napominje Rolf Thym.