OPATIJA, 16. travnja (Hina) - Hrvatski državni sabor prihvatit će do ljetne stanke rada Strategiju prometnog razvitka Hrvatske, a riječ je o iznimno važnom dokumentu jer je promet jedan od stupova našeg gospodarstva koji nas najprije
može integrirati u Europu i na najbolji način vrednovati sve druge gospodarske djelatnosti. Istaknuo je to danas ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec na Međunarodnom znanstvenom savjetovanju koje se o temi "Promet na prijelazu u 21. stoljeće" održava u Opatiji.
OPATIJA, 16. travnja (Hina) - Hrvatski državni sabor prihvatit će
do ljetne stanke rada Strategiju prometnog razvitka Hrvatske, a
riječ je o iznimno važnom dokumentu jer je promet jedan od stupova
našeg gospodarstva koji nas najprije može integrirati u Europu i na
najbolji način vrednovati sve druge gospodarske djelatnosti.
Istaknuo je to danas ministar pomorstva, prometa i veza Željko
Lužavec na Međunarodnom znanstvenom savjetovanju koje se o temi
"Promet na prijelazu u 21. stoljeće" održava u Opatiji.#L#
Naglasio je kako je Strategija rezultat rada niza znanstvenih
institucija i brojnih stručnjaka, a prije njezine izradbe bilo je
potrebno prilagoditi hrvatsko zakonodavstvo europskom i svjetskom
sustavu, verificirati naše programe pri stranim konzultantima i
pri Europskoj i Svjetskoj banci - što je posebno značajno sa
stajališta stranih ulaganja, te definirati paneuropske prometne
koridore u koje je naša zemlja uključena. Potrebno je čvrsto
utvrditi koliki će dio bruto nacionalnog proizvoda biti namijenjen
prometu, a predviđa se da bi taj iznos mogao biti na razini 5 posto,
od kojih će najviše, oko 40 posto, biti namijenjeno cestovnom
prometu, kazao je Lužavec.
Naglasio je težnju za koncesijskim pristupom izgradnji prometnica,
jer je to, napomenuo je, direktno ulaganje stranog kapitala u
Hrvatsku, no, taj je model ograničen jer velik broj objekata koji će
se graditi ne mogu svojom frekvencijom vraćati uloženo.
Govoreći o razvoju cestovnog prometa, ministar Lužavec je naznačio
značenje realizacije glavnih pravaca, kako onih koji pripadaju
međunarodnim koridorima, tako i onih koji povezuju Hrvatsku unutar
državnih granica. Željeznicu koja je, kazao je, velik problem i
zemljama sa znatno snažnijim gospodarstvom, treba održavati na
razini sukladnoj interesima i mogućnostima gospodarstva i
građana.
Zračni je promet u Hrvatskoj, rekao je ministar, razvijen i
suvremen, posebice kada je riječ o kontroli letenja i o ulaganjima u
nabavu šest modernih "air buseva" za potrebe nacionalnog
avioprijevoznika, a i nacionalni linijski putnički brodar
"Jadrolinija" sada, nakon znatnih ulaganja, ima flotu brodovlja na
starosnoj razini bliskoj drugim europskim zemalja. U
telekomunikacijama učinjeno je najviše, ali moramo i dalje
ustrajati na njihovu razvoju jer se taj sustav ubrzano globalizira
i ne dopušta zaostajanje, drži Lužavec.
Ministar pomorstva, prometa i veza zaključno se zauzeo da se
pravilno sagledaju ratna događanja u našem okružju i da se na njih
pravodobno reagira dugoročno vrijednim odlukama.
(Hina) rž ds