IT-krize-diplomati-savezi IT IL MANIFESTO 20.IV.-PANSLAVIZAM ITALIJAIL MANIFESTO20. IV. 1999.Lazarove vojske"(...)Postaje li Beograd uistinu prijestolnicom novog 'panslavizma' kojega su ovih tjedana opisivali mnogi promatrači? Živi li
ideja o 'euroazijskoj' zajednici, koja bi povezivala Srbe s Moskvom i s cijelim pravoslavnim kršćanstvom, kao 'predstražu civilizacije' protiv islamskih barabarizama i zapadne dekadencije, samo u delirijima radikalnih desnica ili nalazi prostora i u službenoj balkanskoj politici?(...)Nakon što ga je Gorbačov podupro posjetom Beogradu 1988. kad je govorio o 'genetskim rusko-srpskim vezama', tijekom čitavoga rata, prvo u Hrvatskoj, a potom u Bosni, Milošević je tražio, i nalazio potporu slavenskog nacionalizma ruske 'domoljubne' oporbe. Tijekom rata protagonisti moskovskih panslavenskih krugova, poput pisca Edvarda Limonova i brojnih dužnosnika i zastupnika Dume, išli su u Beograd podupirući Miloševića. Poslije su se normalizirali i odnosi s Jeljcinom. U međuvremenu je i iz ruske i iz grčke crkve došla puna potpora i Karadžiću i svoj 'srpskoj braći'.To je bilo prije današnjeg rata. Potom, prije nekoliko dana,
ITALIJA
IL MANIFESTO
20. IV. 1999.
Lazarove vojske
"(...)Postaje li Beograd uistinu prijestolnicom novog
'panslavizma' kojega su ovih tjedana opisivali mnogi promatrači?
Živi li ideja o 'euroazijskoj' zajednici, koja bi povezivala Srbe s
Moskvom i s cijelim pravoslavnim kršćanstvom, kao 'predstražu
civilizacije' protiv islamskih barabarizama i zapadne
dekadencije, samo u delirijima radikalnih desnica ili nalazi
prostora i u službenoj balkanskoj politici?(...)
Nakon što ga je Gorbačov podupro posjetom Beogradu 1988. kad je
govorio o 'genetskim rusko-srpskim vezama', tijekom čitavoga rata,
prvo u Hrvatskoj, a potom u Bosni, Milošević je tražio, i nalazio
potporu slavenskog nacionalizma ruske 'domoljubne' oporbe.
Tijekom rata protagonisti moskovskih panslavenskih krugova, poput
pisca Edvarda Limonova i brojnih dužnosnika i zastupnika Dume, išli
su u Beograd podupirući Miloševića. Poslije su se normalizirali i
odnosi s Jeljcinom. U međuvremenu je i iz ruske i iz grčke crkve
došla puna potpora i Karadžiću i svoj 'srpskoj braći'.
To je bilo prije današnjeg rata. Potom, prije nekoliko dana,
prigodom pravoslavnog Uskrsa patrijarh Pavle je u Beogradu
prokazao 'cinizam protuduhovne civilizacije' koji iskazuje
Zapad.(...)
Srpski nacionalizam nastavlja se tako hraniti svojim baštinjenim
vjerskim i etničkim mitovima, a ratna izolacija može samo pogoršati
stvari. Pa i zbog toga, kao što je neki dan sugerirao 'Le Monde', što
bi okretanje ideologiji 'velike slavenske domovine', moglo samo
poslužiti da pokrije prave 'mafijaške i kriminalne' veze između
Miloševića i Moskve", piše Guido Caldiron.