ZAGREB, 18. travnja (Hina) - Veliki festivali, poput zagrebačkoga Muzičkog bijenala, nekoć su skladateljima 'istočnog bloka' značili mogućnost da se njihove skladbe izvode i u ostalim zemljama, a danas na takvim festivalima mladi
dobivaju priliku za afirmaciju, rekao je poljski skladatelj i dirigent Krzysztof Penderecki na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 18. travnja (Hina) - Veliki festivali, poput zagrebačkoga
Muzičkog bijenala, nekoć su skladateljima 'istočnog bloka' značili
mogućnost da se njihove skladbe izvode i u ostalim zemljama, a danas
na takvim festivalima mladi dobivaju priliku za afirmaciju, rekao
je poljski skladatelj i dirigent Krzysztof Penderecki na današnjoj
konferenciji za novinare.#L#
Penderecki će večeras u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog
ravnati Poljskim komornim orkestrom, koji će izvesti i dva njegova
djela - Sinfoniettu za gudače i Koncert za violu i komorni orkestar.
Izvest će i skladbu "Love Song" za gudače Milka Kelemena te Komornu
simfoniju Dmitrija Šostakoviča, koju je Penderecki ocijenio jednom
od najboljih simfonija 20. stoljeća.
Govoreći o svojemu skladateljskom radu, Penderecki je izdvojio tri
faze - doba avangarde pedesetih i šezdesetih, oduševljenost
glazbenom tradicijom 19. stoljeća i posljednju fazu u kojoj je
spojio svoja iskustva. Teško je predvidjeti kakva će biti budućnost
glazbe, istaknuo je Penderecki, no nema mnogo prostora za nešto
novo jer se dulje ponavlja ono što je netko već napravio.
U povodu večerašnjeg koncerta u "Lisinskom" je postavljena izložba
"Poljski muzički plakat", izbor radova pedesetak poljskih likovnih
umjetnika o glazbenim događajima u Poljskoj. Izložbu je pripremio
Krzystof Dydo, vlasnik Galerije plakata iz Krakowa, u kojoj je
njegova privatna kolekcija, čiji počeci sežu u doba procvata
Poljske škole plakata pedesetih godina.
(Hina) ag gk