HR-VLADA-SJEDNICA-Bankarstvo IZVJEŠĆE SA SJEDNICE VLADE RH OD 15. TRAVNJA Vlada RH: O strategiji energetskog razvitka Vlada je na današnjoj sjednici utvrdila prijedlog strategije energetskog razvitka Republike Hrvatske do 2010. s
vizijom razvitka do 2030. To je, istaknuto je na sjednici, dio ukupne strategije gospodarskog razvitka države i priprema domaćeg energetskog sektora za što učinkovitije uključivanje u sustave u Europskoj uniji. Vlada je prihvatila izvješće o radu inspekcija Državnog inspektorata za prošlu godinu. Glavni državni revizor Branko Jordanić, kazao je da je inspekcijski nadzor proveden u 12 područja, od vinarstva, ribarstva, poljoprivrede do poduzeća u kojima se provjeravalo ima li zaposlenih na crno. Vlada je prihvatila i izvješće o obavljenoj kontroli poslovanja komunalnih poduzeća u vlasništvu gradova, što je obavila financijska policija. Kontrolirano je 60 komunalnih poduzeća u vlasništvu jedinica lokalne samouprave, a utvrđeno je da je ukupni dug državi u tim poduzećima 63,8 miljuna kuna. Za nepodmirivanjeobveza prema državi, odnosno fondovima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje podnijete su 53 prijave. Kontrole poslovanja komunalnih poduzeća bit će nastavljene i njima će biti obuhvaćeno svih 156 komunalnih poduzeća. Hrvatska Vlada, zaključeno je, donijet će
Vlada RH: O strategiji energetskog razvitka
Vlada je na današnjoj sjednici utvrdila prijedlog strategije
energetskog razvitka Republike Hrvatske do 2010. s vizijom
razvitka do 2030. To je, istaknuto je na sjednici, dio ukupne
strategije gospodarskog razvitka države i priprema domaćeg
energetskog sektora za što učinkovitije uključivanje u sustave u
Europskoj uniji.
Vlada je prihvatila izvješće o radu inspekcija Državnog
inspektorata za prošlu godinu. Glavni državni revizor Branko
Jordanić, kazao je da je inspekcijski nadzor proveden u 12
područja, od vinarstva, ribarstva, poljoprivrede do poduzeća u
kojima se provjeravalo ima li zaposlenih na crno.
Vlada je prihvatila i izvješće o obavljenoj kontroli poslovanja
komunalnih poduzeća u vlasništvu gradova, što je obavila
financijska policija. Kontrolirano je 60 komunalnih poduzeća u
vlasništvu jedinica lokalne samouprave, a utvrđeno je da je ukupni
dug državi u tim poduzećima 63,8 miljuna kuna. Za nepodmirivanje
obveza prema državi, odnosno fondovima za mirovinsko i zdravstveno
osiguranje podnijete su 53 prijave. Kontrole poslovanja komunalnih
poduzeća bit će nastavljene i njima će biti obuhvaćeno svih 156
komunalnih poduzeća. Hrvatska Vlada, zaključeno je, donijet će
mjere kojima će uspostaviti kontrolu cijena komunalnih usluga s
obzirom da je sadašnje stanje ocijenjeno kaotičnim. Naime,
istaknuto je u raspravi, Vlada ne može dopustiti da u stvaranju
cijena komunalnih usluga bude samo "linijski sudac", bez
mogućnosti utjecanja na njih.
Vlada je utvrdila i šest zakonskih prijedloga koji će biti temelj
novog hrvatskog sustava zaštite intelektualnog vlasništva. To su
prijedlozi zakona o patentima, o zaštiti planova, rasporeda,
integriranih sklopova, prijedlog zakona o žigu, o industrijskom
obličju, o oznakama zemljopisnog podrijetla proizvoda i usluga,
kao i izmjene Zakona o autorskom pravu.
Na kraju sjednice, ministar gospodarstva Nenad Porges, izvijestio
je o odluci Vlade od 13. ožujka o prikupljanju sredstava za poduzeća
koja imaju teškoće. Naime, tada je zaključeno da će Vlada osigurati
oko 250 milijuna kuna i to 80 milijuna iz proračuna, 30 preko HBOR-
a, a stotinjak milijuna kuna preko Hrvatskog zavoda za
zapošljavanje. Prvih 140 milijuna kuna ta su poduzeća trebala
dobiti putem HBOR-a, ali s obzirom da u tu banku sredstva nisu
stigla, poduzeća ih nisu mogla dobiti. Potpredsjednik Vlade i
mnistar financija Borislav Škegro je kazao, da sredstva iz
proračuna nisu mogla biti usmjerena prema HBOR-u s obzirom da
proračun svaki mjesec pomaže Fondu mirovinskog osiguranja za
isplatu mirovina. Treba utvrditi prioritete, rekao je Škegro, a
potpredsjednica Vlade Ljerka Mintas-Hodak, koja je vodila današnju
sjednicu, zaključila kako odluku Vlade o pomoći poduzećima treba
provesti čim se osiguraju sredstva.