LONDON, 31. ožujka (Hina/AFP) - Svi se uključuju: banke, supermarketi, prodavaonice igračaka i ploča. Ponuda besplatnog korištenja Interneta postala je najnovija moda u Velikoj Britaniji i način stvaranja vjernih kupaca dok se čeka
početak kupovanja uz pomoć Interneta.
LONDON, 31. ožujka (Hina/AFP) - Svi se uključuju: banke,
supermarketi, prodavaonice igračaka i ploča. Ponuda besplatnog
korištenja Interneta postala je najnovija moda u Velikoj Britaniji
i način stvaranja vjernih kupaca dok se čeka početak kupovanja uz
pomoć Interneta. #L#
Gotovo svakoga tjedna britanski internauti nailaze na neki novi
besplatni poslužitelj na Internetu, što je posve promijenilo
tržište otvaranja pristupa Internetu.
Pionirima poput tvrtki "Compuserve" i "AOL" sada počinju
konkurirati prodavaonica igračaka "Toys'R'Us", lanac
supermarketa "Tesco" i lanac knjižara "WH Smith". Ne zaostaju ni
banke, a korištenje usluga Interneta nedavno je svojim štedišama,
kojih ima 12 milijuna, ponudila i banka "Barclays".
Sve je pokrenuo lanac za prodaju elektroničkih proizvoda za široku
potrošnju "Dixons" svojim poslužiteljem Freeserve, pokrenutim u
rujnu prošle godine koji danas ima oko milijun i pol korisnika.
No, zapravo je riječ samo o ukidanju mjesečne pretplate, dok cijena
telefonskih impulsa ostaje ista, što je i izazvalo štrajkove
korisnika Interneta u Europi.
Unatoč tome, i to je primamljivo, a "International Data
Corporation", tvrtka koja se bavi proučavanjem tržišta, drži da su
ti besplatni poslužitelji preuzeli 40 do 45 posto tržišta kad je
riječ o privatnim osobama.
Osim toga, na tim se poslužiteljima obogaćuje ponuda usluga
sklapanjem posebnih sporazuma s novinama i izdavačima koji svoje
usluge pružaju i na Internetu.
Stručnjaci za marketing jako su zainteresirani, jer će potrošač
svaki put prije nego što pročita svoju elektroničku poštu pročitati
i reklamne poruke.
Zahvaljujući tom povlaštenom položaju, prodavač računala "Dixons"
može očekivati od svojih korisnika Interneta da će češće kupovati
baš kod njega. Osim toga, to mu omogućuje i zauzimanje dobrog
položaja za izravno kupovanje putem Interneta u budućnosti.
Izravna korist dolazi i od prodaje oglasnog prostora ili od dijela
provizije koju tim tvrtkama daju telekomunikacijske tvrtke.
I financijski svijet shvaća kolika je rentabilnost takve vrste
pružanja usluga, pa je vrijednost dionica tvrtke "Dixons" naglo
skočila na londonskom tržištu vrijednosnica, a isto se dogodilo i s
dionicama lanca prodavaonica knjiga i novina "WH Smith".
Tradicionalni provideri nadaju se da će zadržati svoje korisnike
zbog bolje veze i veće brzine pretraživanja podataka na Internetu,
čega nema na besplatnim poslužiteljima zbog velikog broja
korisnika.
(Hina) rug dgk