LONDON, 31. ožujka (Hina/AP) - Sve više Britanaca odustaje od svoje tradicionalne šalice čaja za doručak i čeka u redu kako bi naručili dvostruki cappuccino s poluobranim mlijekom.
LONDON, 31. ožujka (Hina/AP) - Sve više Britanaca odustaje od svoje
tradicionalne šalice čaja za doručak i čeka u redu kako bi naručili
dvostruki cappuccino s poluobranim mlijekom. #L#
Nastojeći iskoristiti sve veću popularnost kavana i "McDonalds
Corp." se priključio ostalim tvrtkama na tom tržištu.
Hamburgerski gigant kupio je "Aroma Ltd.", lanac od 23 kafića u
kojima se u živahnoj atmosferi karipske glazbe, u prostoru obojenom
u jarkonarančasto i žuto može popiti kava i pojesti sendvič.
Posao, navodno, vrijedi između 16 i 24 milijuna američkih dolara, a
"McDonalds" je prvi put u svojoj povijesti izvan SAD uložio u nešto
što nije lanac hamburgera.
Statistike su oskudne, no broj pomodnih kafića u Britaniji u
posljednje se tri godine povećao, naročito u Londonu i na
"kozmopolitskijem" jugoistoku zemlje.
Gosti su mladi, zaposleni ljudi, a sve veća popularnost kafića
odražava promjenu u načinu života. Živi se sve bržim ritmom, a ljudi
sve češće žele popiti ukusnu šalicu kave u ugodnom prostoru.
"U Britaniji je čaj oduvijek bio jako popularan. To se piće
udomaćilo više nego kava. Engleski popodnevni čaj s mlijekom ljude
podsjeća na njihove bake", kaže Sara Jenkins, marketinška
pomoćnica u europskom ogranku tvrtke "Pret A Manger" - lancu lokala
koji nude kavu i "snackove", u kojima je cilj poslužiti gosta za
manje od 90 sekundi.
Dobro pripravljena šalica čaja s mlijekom još ima svoje poklonike,
a turisti u tom ritualu mogu uživati u nekom od boljih londonskih
hotela. No kafići, koji postoje već desetljećima, postali su
popularniji 90-tih godina.
"U njima se jače osjeća europski duh. Ljudi uživaju u tome da
postoji neko mjesto gdje mogu provesti 20 minuta ili sat, čitati
novine i piti kavu", kaže Lizzie Baldwin, koja ima 34 godine, dok su
ona i njezin 12-godišnji sin na brzinu popili dva cappuccina u
"Aroma shopu" u središtu Londona, po cijeni od 2.25 dolara.
Unatoč visokoj cijeni od 1.60 do 2 dolara za malu šalicu crne kave,
kafići u centru Londona svakog vikenda ujutro imaju velik promet. U
nekima od njih, cappuccino je najpopularniji topli napitak.
"Još nije kao u SAD-u, ali ipak ima onih koji naručuju kavu 'za van',
što bi prije 10 godina bilo nemoguće", kaže Andrew Barrett,
direktor tvrtke "APAX Partners Co.", većinskog vlasnika "Arome".
(Hina) car dgk