FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: PREDLOŽENO POVEĆANJE POSEBNOG POREZA NA NAFTNE DERIVATE

ZAGREB, 25. ožujka (Hina) - Hrvatska je Vlada na današnjoj sjednici usvojila Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama zakona o posebnom porezu na naftne derivate. Prema tom Nacrtu, predloženo je povećanje posebnog poreza na motorni benzin za 15 lipa po litri, dok bi povećanje za bezolovni benzin kao i za sve vrste dizelskog goriva iznosilo 25 lipa po litri goriva.
ZAGREB, 25. ožujka (Hina) - Hrvatska je Vlada na današnjoj sjednici usvojila Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama zakona o posebnom porezu na naftne derivate. Prema tom Nacrtu, predloženo je povećanje posebnog poreza na motorni benzin za 15 lipa po litri, dok bi povećanje za bezolovni benzin kao i za sve vrste dizelskog goriva iznosilo 25 lipa po litri goriva.#L# Tim prijedlogom, koji je Vlada uputila Zastupničkom domu Hrvatskog državnog sabora na prvo čitanje, prihodi državnog proračuna mjesečno bi se povećali za približno 35 milijuna kuna. Sadašnji porez na motorni benzin MB-98 i MB-96, kao i na ostale vrste motornog benzina neovisno o oktanskoj vrijednosti, iznosi 1,90 kuna po litri, a predloženim bi povećanjem iznosio ukupno 2,05 kuna po litri goriva. Na sve tipove bezolovnog motornog benzina, uključujući vrste BMB- 98, BMB-95 i BMB-91 na koje se trenutačno plaća porez od 1,60 kuna po litri, ubuduće je planirano plaćati 1,85 kuna. Poseban porez na dizelska goriva D-1, D-2 i D-3, prema prijedlogu Vlade, iznosio bi 1,65 kuna po litri, umjesto dosadašnjih 1,40 kuna. Poseban porez za sva ekstra laka i specijalna ulja za loženje (EL i LS), ukapljeni naftni plin te na petrolej trebao bi, prema Vladinom prijedlogu, ostati isti. Tako bi se na te vrste ulja za loženje i dalje plaćalo 0,30 kuna po litri, na kilogram plina 0,10 kuna te na kilogram petroleja 1,40 kuna. Na lako i srednje teško ulje za loženje - mazut, mlazno gorivo i zrakoplovni benzin ne bi se ni dalje plaćao porez. Povećanje posebnog poreza predlaže se radi usklađivanja odnosa prodajne cijene bez poreza, poreznog opterećenja i maloprodajne cijene naftnih derivata u Hrvatskoj s onima u europskim zemljama. Naime, Hrvatska ima najmanje ukupno porezno opterećenje benzina i dizel goriva u usporedbi s tim zemljama, kao i najnižu maloprodajnu cijenu. Ako se promatra udio ukupnih poreza u maloprodajnoj cijeni goriva, Hrvatska je na posljednjem mjestu s najmanjim udjelom poreza, a takvi će se odnosi zadržati i nakon predloženog povećanja, stoji u obrazloženju tog prijedloga. Udio ukupnih poreza u maloprodajnoj cijeni motornog benzina kreće se između 82,12 posto u Francuskoj i 81,79 posto u Velikoj Britaniji do 66,31 posto u Luksemburgu i 66,60 posto u Grčkoj. Udio ukupnih poreza u maloprodajnoj cijeni goriva u Hrvatskoj je dosad iznosio 59,58 posto. Slični omjeri europskih zemalja i Hrvatske vrijede i za bezolovni benzin i dizelsko gorivo. Još nije poznato hoće li zbog predloženog povećanja iznosa posebnog poreza porasti i sadašnje maloprodajne cijene goriva. Industrija nafte-INA u svom prijedlogu maloprodajnih cijena predlaže njihovo povećanje, pa bi tako cijene benzina porasle sa 4,20 na 4,40 kuna, bezolovnog BMB-98 sa 4,00 na 4,30 te dizela sa 3,50 na 3,80 kuna. (Hina) ggr sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙