ZAGREB, 25. ožujka (Hina) - Hrvatska je Vlada na današnjoj sjednici usvojila Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama zakona o posebnom porezu na naftne derivate. Prema tom Nacrtu, predloženo je povećanje posebnog poreza na
motorni benzin za 15 lipa po litri, dok bi povećanje za bezolovni benzin kao i za sve vrste dizelskog goriva iznosilo 25 lipa po litri goriva.
ZAGREB, 25. ožujka (Hina) - Hrvatska je Vlada na današnjoj sjednici
usvojila Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama zakona o
posebnom porezu na naftne derivate. Prema tom Nacrtu, predloženo je
povećanje posebnog poreza na motorni benzin za 15 lipa po litri, dok
bi povećanje za bezolovni benzin kao i za sve vrste dizelskog goriva
iznosilo 25 lipa po litri goriva.#L#
Tim prijedlogom, koji je Vlada uputila Zastupničkom domu Hrvatskog
državnog sabora na prvo čitanje, prihodi državnog proračuna
mjesečno bi se povećali za približno 35 milijuna kuna.
Sadašnji porez na motorni benzin MB-98 i MB-96, kao i na ostale
vrste motornog benzina neovisno o oktanskoj vrijednosti, iznosi
1,90 kuna po litri, a predloženim bi povećanjem iznosio ukupno 2,05
kuna po litri goriva.
Na sve tipove bezolovnog motornog benzina, uključujući vrste BMB-
98, BMB-95 i BMB-91 na koje se trenutačno plaća porez od 1,60 kuna po
litri, ubuduće je planirano plaćati 1,85 kuna. Poseban porez na
dizelska goriva D-1, D-2 i D-3, prema prijedlogu Vlade, iznosio bi
1,65 kuna po litri, umjesto dosadašnjih 1,40 kuna.
Poseban porez za sva ekstra laka i specijalna ulja za loženje (EL i
LS), ukapljeni naftni plin te na petrolej trebao bi, prema Vladinom
prijedlogu, ostati isti. Tako bi se na te vrste ulja za loženje i
dalje plaćalo 0,30 kuna po litri, na kilogram plina 0,10 kuna te na
kilogram petroleja 1,40 kuna.
Na lako i srednje teško ulje za loženje - mazut, mlazno gorivo i
zrakoplovni benzin ne bi se ni dalje plaćao porez.
Povećanje posebnog poreza predlaže se radi usklađivanja odnosa
prodajne cijene bez poreza, poreznog opterećenja i maloprodajne
cijene naftnih derivata u Hrvatskoj s onima u europskim zemljama.
Naime, Hrvatska ima najmanje ukupno porezno opterećenje benzina i
dizel goriva u usporedbi s tim zemljama, kao i najnižu maloprodajnu
cijenu. Ako se promatra udio ukupnih poreza u maloprodajnoj cijeni
goriva, Hrvatska je na posljednjem mjestu s najmanjim udjelom
poreza, a takvi će se odnosi zadržati i nakon predloženog
povećanja, stoji u obrazloženju tog prijedloga.
Udio ukupnih poreza u maloprodajnoj cijeni motornog benzina kreće
se između 82,12 posto u Francuskoj i 81,79 posto u Velikoj Britaniji
do 66,31 posto u Luksemburgu i 66,60 posto u Grčkoj. Udio ukupnih
poreza u maloprodajnoj cijeni goriva u Hrvatskoj je dosad iznosio
59,58 posto. Slični omjeri europskih zemalja i Hrvatske vrijede i
za bezolovni benzin i dizelsko gorivo.
Još nije poznato hoće li zbog predloženog povećanja iznosa posebnog
poreza porasti i sadašnje maloprodajne cijene goriva. Industrija
nafte-INA u svom prijedlogu maloprodajnih cijena predlaže njihovo
povećanje, pa bi tako cijene benzina porasle sa 4,20 na 4,40 kuna,
bezolovnog BMB-98 sa 4,00 na 4,30 te dizela sa 3,50 na 3,80 kuna.
(Hina) ggr sbo