ZAGREB, 24. ožujka (Hina) - Internacionalizacija i globalizacija neizbježni su procesi koji će bitno izmijeniti osiguravajuću industriju i profile usluga koje će ona ubuduće nuditi svojim klijentima. Hrvatska osiguravajuća društva još
uvijek su koncentrirana isključivo na domaće tržište. No, uskoro će se morati fokusirati i na europsko, posebice u trenutku kada se Hrvatska priključi euro integracijama, rekao je na svom današnjem predavanju o trendovima u osiguravajućoj industriji u Hrvatskoj gospodarskoj komori Markus Robin, manager konzultantske kuće Ernst & Young zadužen za osiguravajuća društva u regiji istočne i srednje Europe.
ZAGREB, 24. ožujka (Hina) - Internacionalizacija i globalizacija
neizbježni su procesi koji će bitno izmijeniti osiguravajuću
industriju i profile usluga koje će ona ubuduće nuditi svojim
klijentima. Hrvatska osiguravajuća društva još uvijek su
koncentrirana isključivo na domaće tržište. No, uskoro će se morati
fokusirati i na europsko, posebice u trenutku kada se Hrvatska
priključi euro integracijama, rekao je na svom današnjem
predavanju o trendovima u osiguravajućoj industriji u Hrvatskoj
gospodarskoj komori Markus Robin, manager konzultantske kuće Ernst
& Young zadužen za osiguravajuća društva u regiji istočne i srednje
Europe. #L#
Nužno je zato pripremiti se za jaku konkurenciju, jer ulaskom
Hrvatske u Europsku Uniju može se, prema Robinovim riječima,
očekivati i dolazak velikih inozemnih osiguravajućih društava. To
će dovesti do eliminiranja slabih konkurenata s tržišta, a
preostali će svojim klijentima morati nuditi nove usluge,
izbjegavati svaštarenje i koncentrirati se na jedan tržišni
segment.
"Trendovi upućuju na jednostavna rješenja i složene financijske
pakete. Ponuđena rješenja moraju biti po mjeri klijenata i
pojednostavljena. Morate znati da kupci postaju sve svjesniji,
upućeniji i selektivniji. Smanjuje se njihova lojalnost i sve je
veća senzitivnost na cijene proizvoda", izjavio je Robin.
Trenutni problemi u osiguravajućoj industriji su nedovoljna
učinkovitost, prekomjerni kapaciteti i nepovoljna troškovna
struktura. To izaziva pritisak na osiguravatelje da smanje fiksne
troškove i troškove distribucije, da se koncentriraju na temeljnu
djelatnost i specijaliziraju na izabrane tržišne segmente.
"Dolaze novi igrači, tzv. 'igrači u nišama', koji se usredotočuju
na kupce s velikom kupovnom moći s jednim ili više proizvoda kako bi
postigli značajan tržišni udio. U osiguravajućoj industriji
značajan je trend polarizacije na igrače u nišama, s jedne strane, i
velike igrače, s druge. Osiguranje će se tako morati prodavati kao
dio portfelja financijskih usluga, pri čemu će osiguravajuća
društva stvarati alijanse zajedno s bankama kako bi zahtjevnom
kupcu ponudili proizvode u paketu. Mogu zato reći da je sigurno kako
mnogo malih osiguravatelja u Hrvatskoj neće moći opstati",
ocjenjuje Robin.
Brzina je također ključni faktor u osvajanju tržišta i klijenata.
Osiguravajuća društva zato će se morati pozabaviti nuđenjem svojih
proizvoda i usluga putem globalne elektroničke mreže, Interneta.
Iako je sada iskoristivost Interneta u takvoj vrsti poslovanja
gotovo zanemariva, prema Robinu ne premašuje jedan posto, potpuno
je jasno da će se takva slika vrlo brzo izmijeniti. Izlazak 'on
line' omogućava testiranje novih prodajnih strategija, snižava
troškove komuniciranja, poboljšava kvalitetu ponuđenih
informacija, osigurava kraće vrijeme reakcija i na taj način
poboljšava odnos s kupcima i sl.
Isto tako, sva osiguravajuća društva diljem Europe uvode ili već
imaju vlastite telefonske centre. Klijent tako dobiva potpune
informacije od samo jedne osobe, može se konzultirati i zatražiti
pomoć u bilo koje vrijeme, a to može samo učvrstiti odnos
osiguravatelja i kupca.
"Tržište i kupac moraju biti glavna strateška orijentacija u
budućnosti. Suočeni s okružjem koje se permanentno mijenja,
preventivno razmatranje posljedica na procese i funkcije
osiguravajuće kompanije je neophodno. O tome se mora razmišljati
sada, a ne poslije. U tom smislu mnoge hrvatske osiguravajuće
tvrtke mogu uočiti svoju tržišnu prednost", rekao je Robin.
(Hina) dju sbo