ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Trenutno tri glavna trenda oblikuju europsko maloprodajno tržište. To su rastuća koncentracija kapitala, preoblikovanje tradicionalnih tipova prodavaonica te razvoj novih oblika maloprodaje, rekao je danas
asistent izvršne potpredsjednice koncerna Agrokor za maloprodaju Tomislav Rukavina u zagrebačkom sjedištu te tvrtke, prenoseći zaključke konferencije pod nazivom "Trendovi u maloprodaji Europe" koja se 23. i 24. veljače održala u Lisabonu.
ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Trenutno tri glavna trenda oblikuju
europsko maloprodajno tržište. To su rastuća koncentracija
kapitala, preoblikovanje tradicionalnih tipova prodavaonica te
razvoj novih oblika maloprodaje, rekao je danas asistent izvršne
potpredsjednice koncerna Agrokor za maloprodaju Tomislav Rukavina
u zagrebačkom sjedištu te tvrtke, prenoseći zaključke konferencije
pod nazivom "Trendovi u maloprodaji Europe" koja se 23. i 24.
veljače održala u Lisabonu.#L#
Budućnost maloprodaje je promjena. Novi oblici maloprodaje su
prodavaonice na Internetu, benzinskim crpkama te mini marketi i
sl.
Način kupovanja putem globalne elektroničke mreže štedi vrijeme
kupaca, smanjuje fizički napor, a na lisabonskom je skupu
procijenjeno kako će se do 2005. Internetom odvijati 10 posto
prodaje. Zato već 75 posto europskih lanaca eksperimentiraju sa
trgovinom putem Interneta.
Europski maloprodajni lanci pridaju veliku važnost privatnim
(vlastitim) markama u konceptima nove prodavaonice, a sve zbog
povećanja profitabilnosti i unapređenja kupčeve lojalnosti. Širom
Europe dvije petine potrošača uviđa da neki maloprodajni lanci
imaju bolje privatne marke proizvoda od drugih. To je posljedica
činjenice da su kvaliteta i vrijednost za dani novac faktori koji su
utvrđeni kao bitni za same kupce.
Samo će nekolicina velikih lanaca, na nekim tržištima svega jedan
ili dva, preživjeti u svakom segmentu maloprodaje i zemljopisnom
području. To će dovesti do formiranja oligopola na svakom tržištu i
na svakom tržišnom segmentu. Već sada ima previše prodavaonica,
previše kvadratnih metara maloprodajnog prostora i previše
trgovaca prodaje iste proizvode, zaključak je sa spomenute
konferencije u Lisabonu.
"Jako je teško takva iskustva primijeniti i kod nas u Hrvatskoj,
posebice kada izostaje gospodarska strategija bez koje ne možemo
tražiti svoje mjesto u svijetu", rekla je predsjednica Uprave
Konzuma Katarina Šobat, dodavši kako je ova poslovna godina za
Konzum potpuna nepoznanica te kako se svi trenutno nalaze u
potpunoj neizvjesnosti. Po njezinim riječima, Konzum je prošlu
godinu zaključio s 1,8 milijuna kuna dobiti.
(Hina) dju sbo