LOS ANGELES, 23. ožujka (Hina/AFP) - "Miramax" je izgleda otkrio kako zavesti Oscara: taj nezavisni studio koji pripada Disneyu veliki je pobjednik 71. filmskih Oscara, osvojivši 10 od 24 trofeja dodijeljenih u nedjelju, od kojih one
za najbolji film i najbolji film s neengleskoga govornog područja.
LOS ANGELES, 23. ožujka (Hina/AFP) - "Miramax" je izgleda otkrio
kako zavesti Oscara: taj nezavisni studio koji pripada Disneyu
veliki je pobjednik 71. filmskih Oscara, osvojivši 10 od 24 trofeja
dodijeljenih u nedjelju, od kojih one za najbolji film i najbolji
film s neengleskoga govornog područja. #L#
"Miramax" je naviknut na uspjeh na Oscarima: sedam njegovih filmova
bilo je u utrci za Oscara za najbolji film u sedam posljednjih
godina, a jedan od njih ga je i osvojio: "Engleski pacijent".
Zadnjih jedanaest godina taj je studio uvijek imao film u utrci za
Oscara za najbolji film s neengleskog govornog područja, a
pobjednik je bio šest puta.
Ove godine, "Miramax" je bio još bolji: dva njegova filma našla su
se među pet konkurenata za Oscara za najbolji film, a odnio je
istodobno Oscara za najbolji film za "Zaljubljenog Shakespearea" i
za najbolji strani film za "Život je lijep".
Uspjeh "Miramaxa" rezultat je istodobno iskustva nagomilanog
tijekom posljednjih godina i agresivne politike odnosa s javnošću.
"Za nas je svaki nominirani film bio odskočna daska za sljedeći",
izjavila je Marcy Granata, dužnosnica "Miramaxa" čije riječi u
ponedjeljak prenosi Los Angeles Times.
Kampanje vođene u korist "Zaljubljenog Shakespearea" i filma
"Život je lijep" počele su u svibnju, a oslanjale su se na iskustva
stečena iz prethodnih primjera - "Engleskog pacijenta", "Poštara",
"Cinema Paradiso", "Paklenog šunda" ili "Dobrog Willa Huntinga".
Čak i prije završetka snimanja "Zaljubljenog Shakespearea", 20-
minutna predigra pokazana je novinarima prošle jeseni radi
pripreme terena. Ofenziva se razmahuje nakon nominacija za Oscare:
odjednom se filmove posvuda vidi, kao i glumce, redatelja i
scenarista.
Roberto Benigni se tako pojavio u najpopularnijoj američkoj
emisiji aktualnosti - "60 minuta". Glazba iz njegova filma (koja mu
je priskrbila trećeg Oscara) čula se često u reklamnim porukama na
radiju u Los Angelesu.
"Život je lijep" bio je prikazivan u 215 dvorana i skupio 18
milijuna dolara do datuma nominacija, 9. veljače. Poslije ga
"Miramax" prikazuje na 680 ekrana, a njegovi su prihodi dosegli 30
milijuna dolara, rekord za film s neengleskoga govornog područja na
sjevernoameričkom tržištu.
Osim toga, "Miramax" se trudi da birači američke Akademije filmskih
znanosti i umjetnosti koji odabiru dobitnike Oscara vide njihove
filmove barem jednom, a ako je moguće dvaput. Studio kupuje čitave
reklamne stranice u oba dnevnika koja se bave filmskom industrijom
- Daily Variety i Hollywood Reporter.
(Hina) bnš bnš