ZAGREB, 25. veljače (Hina) - Bankarska industrija prolazi kroz svojevrsnu revoluciju u poslovanju, a tehnologija je pri tom procesu postala ključni element njezinog uspješnog razvoja u svijetu. Hrvatske banke nalaze se u prednosti
zato što mogu iskoristiti iskustva banaka iz drugih europskih zemalja te tako pojačati i konkurentnu sposobnost na tržištu, rekao je stručnjak financijske konzultantske kuće Ernst & Young Alexander Lippner na danas održanom seminaru u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) u Zagrebu. Seminar pod nazivom "Proces razvoja strategije u bankarskoj industriji" organizirao je Sektor za bankarstvo i druge financijske institucije pri HGK.
ZAGREB, 25. veljače (Hina) - Bankarska industrija prolazi kroz
svojevrsnu revoluciju u poslovanju, a tehnologija je pri tom
procesu postala ključni element njezinog uspješnog razvoja u
svijetu. Hrvatske banke nalaze se u prednosti zato što mogu
iskoristiti iskustva banaka iz drugih europskih zemalja te tako
pojačati i konkurentnu sposobnost na tržištu, rekao je stručnjak
financijske konzultantske kuće Ernst & Young Alexander Lippner na
danas održanom seminaru u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) u
Zagrebu. Seminar pod nazivom "Proces razvoja strategije u
bankarskoj industriji" organizirao je Sektor za bankarstvo i druge
financijske institucije pri HGK.#L#
Međunarodna konkurencija utjecat će na snižavanje prihoda od
kamata, stoga će hrvatske banke morati smanjiti operativne
troškove da bi zadržale konkurentnost. Također, potrebno je da
otkrivaju nove proizvode i usluge kako bi ih tržište i klijenti
mogli prepoznati kao autentične.
"Više nije dovoljno da se banke bave redovnim poslovima po kojima se
ničim ne razlikuju od ostalih. Valja znati da financijske usluge
više ne obavljaju isključivo banke već i druge ustanove izvan
bankarskog sustava. Stoga uprave hrvatskih banaka moraju
odgovoriti na brojna pitanja koja se pred njih postavljaju, posebno
u današnjoj situaciji kada strani konkurenti pažljivo analiziraju
njihovo poslovanje", rekao je Lippner.
Goruća pitanja koja se postavljaju pred poslovodstva domaćih
banaka su brojna: koliko ulagati u promjenu vlastitih procesa radi
poticanja elektronskog trgovanja, s kojim partnerima uspostaviti
suradnju, koje tehnologije pružaju fundamentalnu razliku u
vlastitom poslovanju, kako upravljati znanjem radi poboljšanja
usluga, kako brzo i učinkovito klijentima pružiti prave odgovore i
rješenja, kako reagirati na euro i valja li pri tome braniti
vlastitu poziciju na hrvatskom tržištu ili napasti druga tržišta,
itd.
"U hrvatskom će bankarstvu doći do promjena, a vaša prednost pred
drugim inozemnim konkurentima je upravo u tome što bolje od ikoga
poznate vlastite klijente te lakše možete udovoljiti njihovim
potrebama i željama. Slobodno mogu reći da četiri trenutno vodeće
hrvatske banke za nekoliko godina to više neće biti", izjavio je
Lippner, dodavši kako upravo stoga se nameće potreba za izradom
dugoročne strategije banaka.
(Hina) dju sbo