FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL "PRAVO NA DOM I PRAVO NA MIRNO UŽIVANJE VLASNIŠTVA

ZAGREB, 12. ožujka (Hina)- Na Okruglom stolu "Pravo na dom i pravo na mirno uživanje vlasništva" istaknuti pravni stručnjaci govorili o pravnim odrednicama temeljem kojih se to jamči u Republici Hrvatskoj. Skup je organizirao Hrvatski pravni centar.
ZAGREB, 12. ožujka (Hina)- Na Okruglom stolu "Pravo na dom i pravo na mirno uživanje vlasništva" istaknuti pravni stručnjaci govorili o pravnim odrednicama temeljem kojih se to jamči u Republici Hrvatskoj. Skup je organizirao Hrvatski pravni centar. #L# Od proglašenja Ustava Republike Hrvatske prisutna je zavidna aktivnost kojoj je cilj usklađivanje pravnog sustava s ustavnim odredbama i gotovo trećina ustavnih odredbi odnosi se na ustavne slobode i prava čovjeka. Ustav izričito štiti pravo na mirno uživanje vlasništva, no ne poznaje pravo na dom, već samo jamči nepovredivost doma. Pravo na dom sadrže tek niži akti od Ustava odnosno međunarodni ugovori kada postanu dio unutarnjeg pravnog poretka. Diskriminacijske odredbe o pravu na dom i pravu na mirno uživanje vlasništva uvode se u pravni sustav Republike Hrvatske početkom agresije na RH kojom je izazvana velika prognanička, izbjeglička i raseljenička kriza s posljedicama na prava koje je jamčio Ustav RH. Zakoni koji sadrže diskriminacijske odredbe temelje se na ustavnoj odredbi koji dopuštaju ograničenje sloboda i prava čovjeka pod pretpostavkama propisanim Ustavom, navodi se u Sažetku podijeljenom novinarima. Govoreći o temi "Diskriminacija: normativni i faktični aspekt" Siniša Rodin istaknuo je kako diskriminacija, odnosno razlikovanje ne smije značiti nejednakost u ostvarenju njihovih ljudskih i građanskih prava. U određenim slučajevima, sud mora odvagnuti treba li dati prednost javnom interesu ili onemogućiti pojedincu ostvarenje nekog njegovog prava. No, takva ograničenja moraju biti precizno utvrđena Ustavom. Prema tome, Ustav Republike Hrvatske u tom bi smislu morao biti precizniji, drži Rodin. O "Programu povratka i zbrinjavanja prognanika, izbjeglica i raseljenih osoba" izlagao je Ninko Mirić ustvrdivši kako bi nerješavanje imovinskog aspekta moglo dovesti u pitanje ostvarenje čitavog Programa. Osvrnuo se na pravnu proceduru u svezi povrata imovine, rekavši kako stambene komisije, iz političkih razloga, ne provode deložacije privremenih korisnika koji nakon dolaska pravog vlasnika ne žele iseliti. Tvrdi da se na područjima od posebne državne skrbi diskriminiraju hrvatski državljani srpske nacionalnosti te da je stajalište vlasti da se što više prodaje njihova imovina kako bi im se i na taj način onemogućio povratak. Postupovne odredbe Programa povratka, po mišljenju Jasne Omejec, su akt parlamenta posebne vrste, odnosno političko pravni dokument koji ne sadrži razrađene pravne norme. Ocijenila je da bi o ustavnosti pojedinih odredaba Programa trebao odlučivati Ustavni sud. Zakon o prestanku važenja Zakona o privremenom preuzimanju i upravljanju određenom imovinom ispod je pravne razine, drži Alan Uzelac. Po njegovim riječima, odgovornost za to je na zakonodavcu, ali još više na međunarodnoj zajednici pod čijim je pritiskom takav zakon i donesen. U osvrtu na pravni položaj stanara i članova njihovih domaćinstava u stanovima u vlasništvu i u bivšem društvenom vlasništvu, Betti Korać Zuppa govorila je o uvjetima pod kojima je određenoj kategoriji građana - diskriminatornim odredbama, prestalo stanarsko pravo. Prema njezinim riječima, Program povratka obavezuje Vladu da novom zakonskom regulativom razriješi položaj bivših nositelja stanarskog prava. (Hina) dm db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙