FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

CONCORDE - 30. OBLJETNICA NEKOMERCIJALNOG ZRAKOPLOVA BUDUĆNOSTI

PARIZ, 2.ožujka (Hina)- Trideseta obljetnica polijetanja prvog francusko-britanskog nadzvučnog zrakoplova "Concorde" obilježena je u utorak objavljivanjem malo poznatih podataka o njegovu komercijalnom neuspjehu.
PARIZ, 2.ožujka (Hina)- Trideseta obljetnica polijetanja prvog francusko-britanskog nadzvučnog zrakoplova "Concorde" obilježena je u utorak objavljivanjem malo poznatih podataka o njegovu komercijalnom neuspjehu. #L# Prvi Concorde(001) imao je probni let 2. ožujka 1969. godine u Toulouseu. No ta "najelegantnija bijela europska ptica", dalje drži naslov zrakoplova budućnosti. Bez ulaganja u nove tehnologije programa-Concorde, europska zrakoplovna industrija ne bi izdržala američku konkurenciju i ne bi bila sposobna proizvesti generaciju "Airbusova", koji su od Concordea preuzeli npr. sustav elektičnog upravljanja, ističu europski gospodarski i zrakoplovni stručnjaci. Prvi je Concorde bio ustupljen Air-Franceu za simbolični 1 franak, a nijedan od dosada proizvedenih primjeraka nije mogao biti prodan na svjetskom tržištu. Od 14 ukupno proizvedenih Concordea, 13 ih je danas u upotrebi, ali samo u vlasništvu kompanija dviju zemalja- partnera: Air Francea i British Airwaysa. I nakon 30 godina Concorde je jedini zrakoplov na svijetu koji prevozi putnike brzinom dva puta većom od brzine zvuka. Preko Atlantika zbog visoke cijene karte prevozi međutim uglavnom poslovne ljude ili bogate znatiželjnike. Boeing je prošle godine zbog nedostatka novaca morao privremeno odustati od svojeg programa HSR( "Hight speed research"), nadzvučnog zrakoplova sa 300 putnika s brzinom od 2,4 Macha, čiji je razvoj planiran do 2006/7. godine. NASA je pritom u sklopu istog programa preuzela određena tehnološka postignuća jednog obnovljenog ruskog supersoničnog zrakoplova Tupoljev 144, ali koji nije nikada stigao do komercijalne upotrebe. Francuska zrakoplovna industrija "Aerospatiale" ima projekt novog nadzvučnog aviona, po uzoru na Concorde, ali koji bi trebao imati i izravno komercijalno opravdanje. Ipak male su mogućnosti da bi novi europski Concorde mogao izdržati utrku s Boeingovim HRS-programom. U razvoj novog Concordea trebalo bi uložiti oko 15 milijardi dolara, za tržište od 500 do 1000 zrakoplova 2015. godine. Novi Concorde bi trebao trošiti dva puta manje goriva, značajno smanjiti buku pri probijanju zvučnog "zida", zbog čega danas leti samo iznad Atlantika, kao i bitno smanjiti ispuštanje otrovnih plinova u visokim slojevima atmosfere. (Hina) mbo sb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙