PULA, 23. veljače (Hina) - Isporukom dva broda klase Karim sudanskom naručitelju, Brodogradilište Pula potvrdilo je da su hrvatski brodograditelji u "svjetskom vrhu male brodogradnje", tvrde T. Bukša i M. Bajec u časopisu
"Brodogradnja". O "izvanrednim pomorskim osobinama", izrekli su riječi hvale i čelnici Hrvatske ratne mornarice, nakon pokusne plovidbe Sawakina i Ausaifa vodama Jadrana. L#L Projekt je rezultat dvogodišnjih pregovora Brodogradilišta Pula i Carine Republike Sudan, navode autori u stručnom prilogu "Ophodni brod klase Karim". Izrada projekta povjerena je tvrtki Sim Tec Marine iz Rijeke, modelska ispitivanja provedena su u Brodarskom institutu u Zagrebu, izgradnja Brodogradilištu Pula, koje je do tog posla živjela u stalnoj sjeni poznatijeg pulskog Uljanika. Ophodni brodovi za sudansku carinu izrađeni su i opremljeni uz stalnu spoznaju da će služiti u nepovoljnim klimatskim uvjetima: vreli, vlažan zrak, topla i izuzetno slana morska voda. Upravo zato, najveći je dio opreme izrađen od nehrđajućeg čelika. Brodovi su dugi oko 19 metara, na pokusnoj su vožnji postigli brzinu veću od 23 čvora, daljina doplova pri brzini od 15 čvorova - 600 kilometara. U konstrukciji broda korišteni su novi materijali - HEXLITE sendvič-ploče, kombinacije saća od aluminija ili aramida čime se težina
PULA, 23. veljače (Hina) - Isporukom dva broda klase Karim
sudanskom naručitelju, Brodogradilište Pula potvrdilo je da su
hrvatski brodograditelji u "svjetskom vrhu male brodogradnje",
tvrde T. Bukša i M. Bajec u časopisu "Brodogradnja". O "izvanrednim
pomorskim osobinama", izrekli su riječi hvale i čelnici Hrvatske
ratne mornarice, nakon pokusne plovidbe Sawakina i Ausaifa vodama
Jadrana. L#L
Projekt je rezultat dvogodišnjih pregovora Brodogradilišta Pula i
Carine Republike Sudan, navode autori u stručnom prilogu "Ophodni
brod klase Karim". Izrada projekta povjerena je tvrtki Sim Tec
Marine iz Rijeke, modelska ispitivanja provedena su u Brodarskom
institutu u Zagrebu, izgradnja Brodogradilištu Pula, koje je do tog
posla živjela u stalnoj sjeni poznatijeg pulskog Uljanika. Ophodni
brodovi za sudansku carinu izrađeni su i opremljeni uz stalnu
spoznaju da će služiti u nepovoljnim klimatskim uvjetima: vreli,
vlažan zrak, topla i izuzetno slana morska voda. Upravo zato,
najveći je dio opreme izrađen od nehrđajućeg čelika. Brodovi su
dugi oko 19 metara, na pokusnoj su vožnji postigli brzinu veću od 23
čvora, daljina doplova pri brzini od 15 čvorova - 600 kilometara. U
konstrukciji broda korišteni su novi materijali - HEXLITE sendvič-
ploče, kombinacije saća od aluminija ili aramida čime se težina
smanjuje za 50 do 70 posto. Od novih materijala izrađene su
pregradne stijenke, stropne i bočne obloge, zapovjedni pultovi u
kormilarnici i letećem mostu, kreveti, ormari, stolovi, police,
umivaonici... Svaki brod poganjaju dva brzokretna dizelska motora,
izvedena su i po dva sustava napajanja elektroenergijom. Brodovi
imaju po tri skladišta i dva dnevna spremnika za 9.000 litara
goriva. Uz ino, ugrađen je i uređaj koji dnevno proizvodi 1.100
litara slatke vode. Ugrađena je i klimatska postaja za grijanje i
rashlađivanje nastambi i kormilarnice. Brodovi zadovoljavaju
višenamjenske potrebe pomorske policije, obalne straže, carine i
ratne mornarice. Sudanski naručitelji izjavljuju da dva Karima -
Sawakin i Ausaif, nisu i kraj suradnje s Brodogradilištem Pula.
(Hina) ld ld