ZAGREB, 19. veljače (Hina) - Zagreb najčešće posjećuju turisti mlađe dobne skupine, a glavni su im motivi dolaska poslovne obveze, kratki odmor i zabava te posjet rodbini ili prijateljima, rezultati su anketnog istraživanja stavova i
potrošnje zagrebačkih gostiju Tomas '98., koje je za Turističku zajednicu grada Zagreba proveo zagrebački Institut za turizam.
ZAGREB, 19. veljače (Hina) - Zagreb najčešće posjećuju turisti
mlađe dobne skupine, a glavni su im motivi dolaska poslovne obveze,
kratki odmor i zabava te posjet rodbini ili prijateljima, rezultati
su anketnog istraživanja stavova i potrošnje zagrebačkih gostiju
Tomas '98., koje je za Turističku zajednicu grada Zagreba proveo
zagrebački Institut za turizam. #L#
Istraživanje je provedeno od lipnja od listopada prošle godine.
Anketirano je 1811 gostiju u 16 hotela i na 23 turistički atraktivne
lokacije u Zagrebu. Obuhvaćeni su turisti iz 18 zemalja i to gosti u
hotelima i u privatnom smještaju, u posjetu rodbini i prijateljima
te jednodnevni posjetitelji.
Svi su navedeni gosti u Zagreb najčešće doputovali automobilom.
Najviše su ga koristili jednodnevni posjetitelji (60 posto) te
gosti u posjetu rodbini i prijateljima (43 posto). Na drugom je
mjestu zrakoplov, kojim su najviše putovali hotelski gosti (32
posto) te gosti u privatnom smještaju (29 posto). Autobusom je u
Zagreb doputovalo oko petine gostiju u privatnom smještaju ili u
posjetu rodbini i prijateljima.
Zagrebu su skloniji gosti mlađe dobne skupine, odnosno prosječne
starosti između 32 i 37 godina. Najmlađi, oni do 25 godina starosti,
posjećivali su uglavnom rodbinu i prijatelje, dok su kod hotelskih
gostiju najzastupljeniji oni između 26 i 35 godina starosti.
Po rezultatima istraživanja, gosti zagrebačkih hotela u prosjeku
troše 139 američkih dolara na dan, od čega četiri petine otpada na
smještaj i prehranu. Oni u privatnom smještaju dnevno troše 66
dolara, a posjetitelji rodbine i prijatelja otprilike 51 dolar. I
jednodnevni posjetitelji ostvaruju prilično visoku prosječnu
dnevnu potrošnju - 56 dolara.
Gosti u Zagrebu kupuju uglavnom jeftinije skupine roba - suvenire,
razglednice i turističke vodiče. Četvrtina hotelskih gostiju, 30
posto onih u privatnom smještaju i 41 posto u posjetu rodbini i
prijateljima kupuje odjeću i obuću. Ništa nije kupilo 28 posto
hotelskih gostiju i jednodnevnih posjetitelja.
Najzanimljivije im je uže središte grada. U usporedbi s
konkurentskim gradovima - Ljubljanom, Bečom, Pragom, Budimpeštom i
Bratislavom, zadovoljniji su stupnjem sigurnosti u Zagrebu, a
boljim ocjenjuju i ugođaj boravka u glavnom hrvatskom gradu.
Među primjedbama najčešće se spominju previsoke cijene te
nemogućnost parkiranja. Zamjeraju i nedovoljnu ljubaznost osoblja
javnih službi, a oni koji su odsjeli kod rodbine i prijatelja
poželjeli su i više mogućnosti za zabavu i noćni život.
(Hina) sab sbo