ZAGREB, 3. veljače (Hina) - U Hrvatskoj je prošle godine bilo 5,4 milijuna turista, 4,7 posto više nego 1997. Oni su ostvarili 31,3 milijuna noćenja, 3,2 posto više, podaci su Državnog zavoda za statistiku, koje je obradilo
Ministarstvo turizma.
ZAGREB, 3. veljače (Hina) - U Hrvatskoj je prošle godine bilo 5,4
milijuna turista, 4,7 posto više nego 1997. Oni su ostvarili 31,3
milijuna noćenja, 3,2 posto više, podaci su Državnog zavoda za
statistiku, koje je obradilo Ministarstvo turizma. #L#
Od ukupnog broja turista, stranaca je bilo 4,1 milijun, tj. 7,2
posto više. Domaćih je gostiju bilo 1,3 milijuna, odnosno 2,5 posto
manje nego preklani. Stranci su zabilježili 26 milijuna noćenja,
odnosno 5,3 posto više.
Individualno je u Hrvatsku došlo 3,5 milijuna gostiju, 4,3 posto
više nego preklani. Od toga je stranih gostiju bilo 2,6 milijuna ili
7,5 posto više.
Organizirano je Hrvatsku posjetilo otprilike dva milijuna turista,
tj. 5,5 posto više, od čega je stranih dolazaka bilo 1,6 milijuna
ili 6,9 posto više nego 1997.
U lanjskoj je godini bitno povećan turistički promet iz većine
najznačajnijih tradicionalnih emitivnih tržišta - Njemačke 9,8
posto, Italije 10,3 posto, Slovenije 8,1 posto, Velike Britanije
29,6 posto i Nizozemske 13,9 posto. S "novih" tržišta i to Poljske
turistički je promet povećan 28 posto i Bosne i Hercegovine 29,1
posto.
U odnosu na pretprošlu godinu povećan je i turistički promet na
području Dalmacije, i to na području Splitsko-dalmatinske županije
12,7 posto, Dubrovačko-neretvanske 11,4 posto, Zadarske 9,3 posto
i Šibensko-kninske 7,5 posto.
U razdoblju predsezone, tj. od siječnja do lipnja, turistički je
promet povećan osam posto, a u razdoblju posezone, od rujna do
prosinca 5,2 posto u odnosu na isto razdoblje godine ranije. Pritom
je ponajviše povećan organizirani turistički promet.
Iako je lanjski ostvareni rast ukupnog turističkog prometa niži od
očekivanog, u Ministarstvu turizma su mišljenja da prikazani
podaci pokazuju ispravnost politike i poduzetih mjera na razini
države, poput subvencioniranja domaćeg i stranog turističkog
prometa i promotivnih aktivnosti na nacionalnoj razini.
(Hina) splj sbo