DE-EU +FAZ-EUROPSKI USTAV-13. I. ++NJEMAČKA+FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG+13. I. 1999.+Europski ustav+"Poslije svih dvoznačnosti koje su izazvale zbunjenost, ono što je +ministar vanjskih poslova Fischer u utorak u Strasbourgu iznio
kao +ciljeve njemačke politike u Europi, bilo je uspješna akcija +umirivanja. Fischer je doduše oštro balansirao na rubu +Schroederove linije. No budući da se može pretpostaviti da je +govorio u ime cijele koalicije kad je predstavljao EU program +Savezne vlade, zacijelo se ne radi o solo dionici integracijom +zadovoljnog zelenog iz ministarstva vanjskih poslova.+Tako se može zaključiti da je koalicija prevladala zamagljenost +svojih vidika ('Gotovo je s diplomacijom čekovne knjižice') i opet +zadobila pregled nad cijelom europskopolitičkom panoramom. +Kandidati za pristup s olakšanjem će shvatiti da je Fischer +izmaknuo tlo pod nogama odugovlačenju proširenja i pozvao na +njegovo ostvarivanje 'što je moguće brže'. Između proširenja i +odluke o agrarnoj, regionalnoj i financijskoj reformi ne treba i ne +smije biti povezanosti: treba ubrzati oboje. To što se sada govori o +rješenjima iste težine kod agrarnih subvencija i o poštenoj diobi
NJEMAČKA
FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG
13. I. 1999.
Europski ustav
"Poslije svih dvoznačnosti koje su izazvale zbunjenost, ono što je
ministar vanjskih poslova Fischer u utorak u Strasbourgu iznio kao
ciljeve njemačke politike u Europi, bilo je uspješna akcija
umirivanja. Fischer je doduše oštro balansirao na rubu
Schroederove linije. No budući da se može pretpostaviti da je
govorio u ime cijele koalicije kad je predstavljao EU program
Savezne vlade, zacijelo se ne radi o solo dionici integracijom
zadovoljnog zelenog iz ministarstva vanjskih poslova.
Tako se može zaključiti da je koalicija prevladala zamagljenost
svojih vidika ('Gotovo je s diplomacijom čekovne knjižice') i opet
zadobila pregled nad cijelom europskopolitičkom panoramom.
Kandidati za pristup s olakšanjem će shvatiti da je Fischer
izmaknuo tlo pod nogama odugovlačenju proširenja i pozvao na
njegovo ostvarivanje 'što je moguće brže'. Između proširenja i
odluke o agrarnoj, regionalnoj i financijskoj reformi ne treba i ne
smije biti povezanosti: treba ubrzati oboje. To što se sada govori o
rješenjima iste težine kod agrarnih subvencija i o poštenoj diobi
opterećenja u financijama, očito je samo povlačenje. Novi ton više
obećava uspjeh u korist njemačkih interesa nego izazovan stav. Jer
pozivu na poštenje ne mogu se ne odzvati ni oni partneri koji drže da
imaju ekskluzivno pravo na sredstva EU-a i da imaju prednost.
No ono što je Fischer u biti obećao, obveza je Njemačke i
Schroederove vlade da će ispraviti europski nepopularan stav iz
Maastrichta i dovršiti Europsku uniju - sa svime što tome pripada:
ustavom, pravom zajedničkom vanjskom politikom, europskim
obrambenim i sigurnosnim identitetom u zajedničkom pravnom
prostoru. Dok Njemačka dakle stoji na pragu 'Berlinske republike',
njezin vodeći kadar otvara raspravu o ustavnosti Europe. To što
Fischer proširenje većinskih odluka - što nipošto nije tehnička
pojedinost - proglašava sljedećom reformom, jednako je
europskopolitičkom i unutarnjopolitičkom manevru sređivanja
povijesnih razmjera. Na posljetku ni sam Kohl nije htio ići tako
daleko" - piše K. F. u uvodniku lista.