ZAGREB, 7. siječnja (Hina) - Glavni ravnatelj Hrvatske udruge +poslodavaca (HUP) Željko Ivančević upozorio je danas da zbog +kašnjenja Vladinih resora u donošenju izmjena Zakona o posebnom +porezu na alkohol i s tim povezanog
Pravilnika, ne postoje uvjeti za +njihovu kvalitetnu primjenu i primjenu posebnih (evidencijskih) +markica na alkoholna pića. Proizvođači alkoholnih pića dužni su, +prema izmjenama Zakona, s označavanjem posebnim markicama +Ministarstva financija početi 1. siječnja 1999., ali su njen oblik +i izgled saznali tek krajem prošle ili početkom ove godine. Stoga su +HUP i Gospodarsko interesno udruženje proizvođača pića Hrvatske, +Vladi i Ministarstvu financija i krajem 1998. uputili zamolbu da se +prolongira rok primjene markica i da umjesto 1. siječnja to bude 31. +ožujka 1999., odnosno isti rok kao i za trgovce i ugostitelje.
ZAGREB, 7. siječnja (Hina) - Glavni ravnatelj Hrvatske udruge
poslodavaca (HUP) Željko Ivančević upozorio je danas da zbog
kašnjenja Vladinih resora u donošenju izmjena Zakona o posebnom
porezu na alkohol i s tim povezanog Pravilnika, ne postoje uvjeti za
njihovu kvalitetnu primjenu i primjenu posebnih (evidencijskih)
markica na alkoholna pića. Proizvođači alkoholnih pića dužni su,
prema izmjenama Zakona, s označavanjem posebnim markicama
Ministarstva financija početi 1. siječnja 1999., ali su njen oblik
i izgled saznali tek krajem prošle ili početkom ove godine. Stoga su
HUP i Gospodarsko interesno udruženje proizvođača pića Hrvatske,
Vladi i Ministarstvu financija i krajem 1998. uputili zamolbu da se
prolongira rok primjene markica i da umjesto 1. siječnja to bude 31.
ožujka 1999., odnosno isti rok kao i za trgovce i ugostitelje. #L#
"Interes nam je Zakon primjeniti što prije i bolje, jer će on
štititi i od sivog tržišta alkoholnih pića, ali nam treba vrijeme da
te markice uredno apliciramo, a da ne dođe do problema u proizvodnji
i plasmanu", kazao je na današnjoj konferenciji za novinare HUP-a
direktor proizvodnje tvrtke "Badel 1862." Boris Čepelak.
Naime, Zakon o izmjenama Zakona o posebnom porezu na alkohol
objavljen je u "Narodnim novinama" tek 4. studenoga 1998., a u njemu
je i odredba da će ministar financija propisati oblik i izglede
posebnih markica. Pravilnik o posebnom porezu na alkohol objavljen
je tek 10. prosinca, no u njemu nije propisan ni oblik ni izgled
markica.
"Tek krajem 1998. ili početkom ove godine saznali smo kako će
markica izgledati", kazao je Čepelak. Zamjenica direktora
Gospodarskog interesnog udruženja Ružca Glazer ističe da su
proizvođači već ranije upozoravali da im je potreban rok od
najmanje tri mjeseca za tehničku i tehnološku prilagodbu na
markice, odnosno nabavku strojeva za lijepljenje markica i za
označavanje već proizvedenog pića u skladištima diljem Hrvatske.
Čepelak naglašava da nitko u Hrvatskoj u ovom trenutku nema stroj za
lijepljenje markica. "Badel" je sredinom prosinca "pomalo napamet,
na pretpostavkama o dimenzijama i gramaturi markice" naručio
strojeve, kazao je. Najjednostavniji stroj mogao bi biti u funkciji
od 15. do 20. ovog mjeseca, a naručeni kompletni strojevi mogli bi
biti isporučeni tek u drugoj polovici veljače, rekao je.
Mali bi proizvođači eventualno markice (koje se lijepe preko čepa
kako bi se kod otvaranja boce oštetile) mogli lijepiti ručno, no
npr. "Badel" proizvodi osam do deset tisuća boca na sat. Za sada se
to čini ručno u skladištima, a to će, procjenjuje Čepelak, usporiti
proizvodnju za oko 70 posto.
Predstavnici proizvođača upozorili i na probleme prilikom izvoza,
jer smatraju da markice za izvoz nisu rješenje. Naime, za određene
se inokupce, kao npr. Mađarsku, lijepe njihove markice i to se
Ministarstvu financija mora posebno dokumentirati, a neki kupci,
kao Japan ili SAD, ne žele našu markicu.
Na upit jesu li uspjeli razgovarati s predstavnicima Ministarstva,
Glazer i Čepelak su odgovorili kako "do njih ne mogu doći".
Novinari su danas izviješteni da je HUP početkom ove godine postao
članom sa specijalnim statusom promatrača Unije europskih
industrijskih i poslodavačkih konfederacija - UNICE. Unija je
osnovana 1958., sjedište joj je u Bruxellesu, a okuplja 36 udruga
industrijalaca i poslodavaca iz 28 europskih zemalja, i preko 16
milijuna tvrtki.
(Hina) bn db