Nadnaslov:Profesija - dizajner parfemskih bočica
Naslov: Snovi iz parfemske bočice
Podnaslov:Jedan od rijetkih međunarodno priznatih dizajnera, Pierre
Dinand, stvorio je brojna mala remek-djela za kojima čeznu
kolekcionari, osmislivši 400 parfemskih bočica za
najpoznatija imena, od Yves Saint-Laurena do Givenchyja, od
Paco Rabannea do Calvina Kleina ili Tiffanyja
Piše: Marie Dominique FOLLAIN, AFP
PARIZ - U trideset i tri godine Pierre Dinand je osmislio 400
parfemskih bočica za najpoznatija imena, od Yves Saint-Laurenta do
Givenchya, od Paco Rabannea do Calvina Kleina ili Tiffanya. Isto toliko
malih remek-djela za kojima čeznu kolekcionari i za koje ne vrijedi
izreka "lako za bočicu, važno je što je u njoj".
U radionicama Levallois-Perreta, u blizini Pariza, Pierre Dinand,
jedan od rijetkih međunarodno priznatih dizajnera, radi trenutno na
četrdesetak projekata koji će se konkretizirati u godinu, dvije, čak
tri godine, koliko je potrebno za priređivanje parfema. Jedna od
njegovih najnovijih kreacija, bočica mirisa "XS" Paco Rabannea za
muškarce trebala bi dobiti i žensku varijantu. Radi također na prvom
parfemu britanske modne kreatorice Vivienne Westwood.
Jednako važna kao i miris, bočica prva privlači pogled. Zahvaljujući
njoj pamtimo slavno ime. Odatle briga oko njezine izrade, tim više što
je stvaranje novog parfema pitanje novca. Ovisno o imenu, investiranje
u novi parfem može iznositi i 150 do 500 milijuna francuskih franaka
(25,9 do 86 milijuna dolara).
Kako bi "djelo" uspjelo, parfem i bočica moraju biti rezultat
savršene osmoze. No, nije lako oživjeti san ili fantazme jednog
kreatora. Pierre Dinand mora zatomiti svoju osobenost, a naročito "ne
slijediti modu, nego je preduhitriti, sintetizirati, izbjegavajući
sličnost s nekim drugim".
Međunaslov: Bočica i ambalaža daju vrijednost mirisu
Život Pierrea Dinanda obilježen je susretima iz kojih su nastale neke
čuvene kreacije. Godine 1964. upoznaje mladog kreatora Yves
Saint-Laurenta. Godine 1977. na njegov zahtjev dizajnira bočicu
parfema "Opium", inspiriranu kutijom (Inro) u kojoj su samuraji
spremali mirodije i opijum kako bi ublažili boli od ranjavanja.
Paco Rabanne, kojeg Pierre Dinand zove "vizionarom mode", imao je
točno određenu ideju: njegov je parfem trebao evocirati zagrljen par u
sportskom automobilu s kožnatim sjedištima. Dizajner tad pomisli na
stiliziranje amblema Rolls Royce. Tako je nastao "Calandre" (amblem)
1969. godine.
"Lijepa bočica i lijepa ambalaža daju vrijednost finom mirisu", kaže
Dinand, podsjećajući na priču oko parfema "Bic", "jedinog neuspjelog
poduhvata Bic-a", prezentiranog u bočicama-upaljačima koje nisu
ostavljale mjesta maštanju.
Pierre Dinand osnovao je svoju tvrtku 1968. godine, nakon zanimljive
karijere. Najprije je bio "prosječan student" likovne akademije,
polaznik vojne škole u Indokini, šofer za tvrtku Simca, prije nego je
postao umjetnički direktor reklamne agencije i dizajner bočice "Madame
Rochas" 1960. godine.
Danas obiteljsko poduzeće zapošljava 40 osoba i broji deset
podružnica u New Yorku, Los Angelesu, Moskvi, Tokiju, Taipehu, Milanu,
Londonu, Frankfurtu, Rotterdamu i najnovija u Rijadu. Za budućnost se
ne mora bojati jer sva tri sina rade za njega.
(Hina) br
010629 MET dec 93
010629 MET dec 93
Krnje "Stana Kvadratić" spaljen na splitskom Gatu sv. Nikole
LP - Realu madridski derbi, "sedmica" Arsenala, remi u Dortmundu
Liga prvaka: rezultati i parovi osmine finala (2)
SAD najavio moguću prodaju zgrada ministarstva pravosuđa, FBI-a i drugih
SP juniora, šah: Četvrta pobjeda Lovre Novosela, poraz Sare Balent
Arapske zemlje prihvatile egipatsku alternativu Trumpovoj "Gaza rivijeri"
Lik Elona Muska spaljen na karnevalu u Mostaru
Srbija: Vučić traži kaznenu odgovornost za vinovnike današnjih nereda u parlamentu
Vaterpolo: Pobjeda splitskog Jadrana na Kantridi
Njemačka: Unija i SPD i prije formiranja vlade dogovorili pojačana ulaganja u obranu