FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZBOR IZ DOMAĆEG TISKA: VEČERNJI LIST

ZAGREB, 27. rujna (Hina) -Sa dr. Ljerkom Mintas-Hodak, zamjenicom ministra pomorstva, prometa i veza, razgovarala je, u današnjem Večernjem listu, B. Stipić. U interviewu pod naslovom "Nema izlaza na more po 'prirodnom pravu'" bilo je riječi o pravnim pitanjima muslimanskog izlaza na more, o neriješenoj morskoj granici sa Slovenijom, o brodarstvu i brodogradnji RH te o položaju naših luka. "Slobodna zona zapravo je jedan dio prostora u luci ili njenoj okolici, u kojem vrijedi poseban pravni režim, a sastoji se u poreznim i carinskim olakšicama ili oslobođenjima za sve korisnike te zone", i u svijetu ima mnogo takvih luka, objašnjava dr. LJerka Mintas-Hodak. Na pitanje o prirodnom pravu izlaza na more koje spominje muslimansko-srpska deklaracija ona odgovara: "Ne, tim se pojmom ne barata u međunarodnom pravu. Zemljama koje nemaju mora izlaz na more su slobodne zone". Za problem Piranskog zaljeva kaže kako još nije riješen i nastavlja: "Ne postignemo li sporazum koji bi zadovoljio obje strane, zna se po međunarodnom pravu gdje granica po moru treba biti povučena. To je crta sredine u samom zaljevu". Ocjenjujući hrvatsko pomorstvo i probleme brodara, dr. Mintas-Hodak potvrđuje kako se u početku rata provodio "preupis iz jugoslavenskog u strane upisnike brodova" da tadašnja savezna administracija ne bi zahvatila u "tu vrijednu imovinu". Napominje kako se, nakon priznanja, "hrvatsko brodovlje može vratiti pod hrvatsku zastavu", ali "Vlada pritom mora stvoriti slične uvjete poslovanja". Hrvatsku flotu ocjenjuje zastarjelom "i tehnički i po godinama", pa navodi iznos od 49 milijuna dolara kao interventnu mjeru za pokretanje rada u brodogradilištima. Upozorava kako je brodogradnja u dugu od 400 milijuna dolara nakupljenih "za prijašnjih gradnji brodova...; teško je očekivati da Hrvatska odmah nađe novac, ali može zato dati porezne i carinske olakšice dok se brodogradnja ne izvuče iz krize". U svezi s položajem luka zamjenica ministra pomorstva, prometa i veza najavljuje da će Vlada uskoro raspravljati o prijedlogu novog Zakona o ustrojstvu luka koji otvara proces privatizacije, posebno lučkih djelatnosti". Ističe kako je "unutar samih luka bilo različitih mišljenja o načinu reorganizacije" i zaključuje: "Trebalo je naći pravu mjeru u otvaranju mogućnosti privatizacije luka i istodobno uvesti reda u upravljanje lukama da se spriječe mućke. Zakon predviđa da će država financirati održavanje i gradnju luka novcem od koncesija. Kasnije, kad bude više novca, država će morati i dizati kredite da bi razvijala lučke djelatnosti". (Hina) sp 270545 MET sep 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙