ZAGREB, 27. rujna (Hina) -Sa dr. Ljerkom Mintas-Hodak, zamjenicom
ministra pomorstva, prometa i veza, razgovarala je, u današnjem Večernjem
listu, B. Stipić. U interviewu pod naslovom "Nema izlaza na more po
'prirodnom pravu'" bilo je riječi o pravnim pitanjima muslimanskog izlaza
na more, o neriješenoj morskoj granici sa Slovenijom, o brodarstvu i
brodogradnji RH te o položaju naših luka.
"Slobodna zona zapravo je jedan dio prostora u luci ili njenoj okolici, u
kojem vrijedi poseban pravni režim, a sastoji se u poreznim i carinskim
olakšicama ili oslobođenjima za sve korisnike te zone", i u svijetu ima
mnogo takvih luka, objašnjava dr. LJerka Mintas-Hodak. Na pitanje o
prirodnom pravu izlaza na more koje spominje muslimansko-srpska deklaracija
ona odgovara: "Ne, tim se pojmom ne barata u međunarodnom pravu. Zemljama
koje nemaju mora izlaz na more su slobodne zone".
Za problem Piranskog zaljeva kaže kako još nije riješen i nastavlja: "Ne
postignemo li sporazum koji bi zadovoljio obje strane, zna se po
međunarodnom pravu gdje granica po moru treba biti povučena. To je crta
sredine u samom zaljevu".
Ocjenjujući hrvatsko pomorstvo i probleme brodara, dr. Mintas-Hodak
potvrđuje kako se u početku rata provodio "preupis iz jugoslavenskog u
strane upisnike brodova" da tadašnja savezna administracija ne bi zahvatila
u "tu vrijednu imovinu". Napominje kako se, nakon priznanja, "hrvatsko
brodovlje može vratiti pod hrvatsku zastavu", ali "Vlada pritom mora
stvoriti slične uvjete poslovanja". Hrvatsku flotu ocjenjuje zastarjelom
"i tehnički i po godinama", pa navodi iznos od 49 milijuna dolara kao
interventnu mjeru za pokretanje rada u brodogradilištima. Upozorava kako
je brodogradnja u dugu od 400 milijuna dolara nakupljenih "za prijašnjih
gradnji brodova...; teško je očekivati da Hrvatska odmah nađe novac, ali
može zato dati porezne i carinske olakšice dok se brodogradnja ne izvuče iz
krize".
U svezi s položajem luka zamjenica ministra pomorstva, prometa i veza
najavljuje da će Vlada uskoro raspravljati o prijedlogu novog Zakona o
ustrojstvu luka koji otvara proces privatizacije, posebno lučkih
djelatnosti". Ističe kako je "unutar samih luka bilo različitih mišljenja
o načinu reorganizacije" i zaključuje: "Trebalo je naći pravu mjeru u
otvaranju mogućnosti privatizacije luka i istodobno uvesti reda u
upravljanje lukama da se spriječe mućke. Zakon predviđa da će država
financirati održavanje i gradnju luka novcem od koncesija. Kasnije, kad
bude više novca, država će morati i dizati kredite da bi razvijala lučke
djelatnosti".
(Hina) sp
270545 MET sep 93
Uredi New York Timesa, NPR-a, NBC Newsa i Politica bit će uklonjeni iz Pentagona
U ruskim zračnim napadima širom Ukrajine poginulo desetak ljudi
Najava događaja - fotografije - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - kultura - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - sport - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - Hrvatska - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - svijet - za nedjelju, 2. veljače
Hokejaši Siska osigurali sedmo mjesto pobjedom protiv Rittena
Ligue 1: Lille se popeo na četvrto mjesto ljestvice
La Liga: Pad Reala u Barceloni, Espanyol slavio 1-0