FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MJESTO AMERIČKIH PROIZVOĐAČA AUTOMOBILA NA JAPANSKOM TRŽIŠTU

TOKYO, 26. prosinca (Reuter/Hina) - Japanski proizvođači automobila spremni su kupiti više američkih rezervnih dijelova kako bi ublažili ogroman trgovinski višak Tokya s Washingtonom. Međutim, japanski analitičari drže da takve namjere Japana neće kratkoročno smanjiti taj višak. Iako je Japan već učinio izvjestan napredak u povećanju uvoza američkih automobila i rezervnih dijelova, distribucija i problemi troškova otežavat će daljnji razvoj trgovinske razmjene. Japanska autoindustrija čini 75 posto politički osjetljivog trgovinskog viška sa Sjedinjenim Državama. Dvije trećine viška ostvarenog izvozom automobila su gotova japanska vozila. Japanski stručnjaci smatraju da bi povećanje prodaje američkih rezervnih dijelova za automobile koštalo mnogo vremena i napora jer obje strane moraju zajedno dizjanirati proizvode kako bi odgovarali japanskim specifikacijama. To, međutim, ne bi odgovaralo američkoj industriji rezervnih dijelova koja je suočena s padom proizvodnje i kojoj treba trenutni dobitak. Ona nema ni vremena ni sredstava za ravoj proizvoda. Japanci, s druge strane, nerado drže viškove na skladištima. Njihova poduzeća kupuju često male količine rezervnih dijelova a takva nabava od prekomorskog isporučitelja je nezgodna i skupa. Uvoz gotovih američkih vozila bilo bi povoljnije rješenje za smanjivanje viška trgovinske bilance, ali ni to nije lako. Veća cijena uvezenih automobila je jedan od glavnih razloga. Prodavači američkih automobila moraju imati veće marže kako bi pokrili dodatne troškove manjeg obima prodaje. Američki proizvođači također nemaju dovoljno veliku distribucijsku mrežu. Ako žele prodati više svojih vozila, morat će povisti broj zaposlenih u postojećim prodavaonicama svojih automobila, kažu Japanci. Japanske studije dokazuju da se udio japanskog proizvođača automobila povećava u neposrednom omjeru broja njegovih prodavača. "Amerikanci sjede i čekaju dok im dođu kupci. U Japanu je to drugačije: prodavači automobila idu od domaćinstva do domaćinstva i prodaju automobile", kažu Japanci. Amerikanci, međutim, ne bi rado povećali broj zaposlenih u distribucijskim mrežama jer nisu sigurni da li trenutna slaba prodaja njihovih vozila u Japanu opravdava takvu investiciju. Japanci poručuju Amerikancima prvo proizvodnju jednog tipa automobila za kojeg su sigurni da će se dobro prodavati na japanskom tržištu. Ali, završava analiza japanskih stručnjaka nimalo utješno za Amerikance, čak ako bi američko vozilo bilo iste kvalitete kao i japansko, japanski model bi još uvijek bio jeftiniji. (Hina) sj 261201 MET dec 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙