FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA - ALBERTVILLE

Nadnaslov: Sedam tjedana do otvaranja Zimskih olimpijskih igara 92 Naslov: Mogu li i Europljani ostvariti profit? Podnaslov: Na zimskim olimpijskim igrama u Calgaryu profit je iznosio 40 milijuna dolara, a Albertville se bori da pokrije troškove Piše: Francois RAITBERGER, Reuter ALBERTVILLE - Sedam tjedana prije početka ceremonije otvaranja Zimskih olimpijskih igara 1992. bore se da pokriju troškove. Dok su Zimske olimpijske igre u Calgaryu zabilježile profit od 4O milijuna dolara, organizatori u Albertvilleu nisu se nikad niti nadali zaradi. No istovremeno ne žele ni izgubiti novac. "Igre će isplatiti Igre", govore skijaška zvijezda Jean-Claude Killy i Michael Barnier, podpredsjednik Organizacionog komiteta olimpijskih igara (COJO 92). No kako stvarna cijena svakog projekta postaje sve jasnija Killy je izjavio francuskom dneviku Le Figaro: "Uravnotežavanje našeg budžeta teškog 3,9 milijardi franaka bit će vrlo teško." "Danas nitko ne može točno reći koliko će igre stajati. Zašto ? Zato jer se one prvi put održavaju na tako širokom području koje obuhvaća trinaest lokacija." Ključne riječi postale su: kresanje troškova. "Moramo biti oprezni i pažljivi," kaže predstavnik za novinstvo komiteta COJO 92. Međunaslov: Najveći problem - infrastruktura Tijekom zadnje četiri godine budžet Igara porastao je za više od 20 posto, ponajviše zbog toga što su troškovi prometnog povezivanja planinskih mjesta u kojima će se održavati natjecanja, a koja su međusobno udaljena i do 100 kilometara, veći od planiranih. Uski planinski putevi ograničavaju broj automobila pa su organizatori morali organizirati autobusne linije do sportskih borilišta i ograničiti broj ulaznica u prodaji. Dok mjesta u kojima će se održavati natjecanja mogu primiti i do 1,2 milijuna gledalaca, u prodaju je pušteno svega 800.000 ulaznica, čija se cijena kreće od 6O franaka za natjecanje u nordijskim disciplinama u Courchevelu do 1.500 franaka za ceremoniju otvarenja u Albertvilleu. Organizatori kažu da su dosada uspjeli prodati 600.000 karata i nadaju se prodati ih još kada igre otpočnu. U Calgaryu je prodano gotovo dva milijuna ulaznica. Prema Killyevoj izjavi očekivalo se blizu 2.800 natjecatelja, a dosada ih se prijavilo svega 2.300 što je značajan gubitak novca za organizatora. Geološki problemi pri izgradnji skijaške skakaonice u Courchevelu i obvezne mjere zaštite više su nego udvostručili cijenu bob i sanjkaške staze u Plagneu (210 milijuna franaka). Međunaslov: Sponzori spašavaju stvar Televizijska mreža CBS platila je 243 milijuna dolara za ekluzivno pravo prijenosa igara u SAD - što je malo u odnosu na iznos od 309 milijuna dolara koliko je ABC mreža platila za Calgary. No od sponzora se uspjelo prikupiti "zdravih" 200 milijuna dolara. Mnoštvo multionacionalnih i francuskih kompanija platile su prava da koriste zaštitni znak igara, crveni plamen s bijelim križem pokrajine Savoja i olimpijske prstenove. I dok ugostitelji gunđaju jer njihova uobičajena klijentela izbjegava igre, a neki manji olimpijski centri bore se da i oni nešto ušićare od namjenski izgrađenih objekata, pokrajina Savoja nastoji iz igara izvući dugoročne profite. Francuska je vlada darovala gotovo tri milijarde franaka financirajući infrastrukturu u pokrajini, osim svog doprinosa za COJO 92. "Zahvaljujući igrama, pokrajina može dočekati 2000. godinu bez straha da bude ismijana", kaže Killy. (Hina) fs 211025 MET dec 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙