Nadnaslov: Sedam tjedana do otvaranja Zimskih olimpijskih igara 92
Naslov: Mogu li i Europljani ostvariti profit?
Podnaslov: Na zimskim olimpijskim igrama u Calgaryu profit je iznosio
40 milijuna dolara, a Albertville se bori da pokrije troškove
Piše: Francois RAITBERGER, Reuter
ALBERTVILLE - Sedam tjedana prije početka ceremonije otvaranja Zimskih
olimpijskih igara 1992. bore se da pokriju troškove.
Dok su Zimske olimpijske igre u Calgaryu zabilježile profit od 4O milijuna
dolara, organizatori u Albertvilleu nisu se nikad niti nadali zaradi. No
istovremeno ne žele ni izgubiti novac. "Igre će isplatiti Igre", govore
skijaška zvijezda Jean-Claude Killy i Michael Barnier, podpredsjednik
Organizacionog komiteta olimpijskih igara (COJO 92).
No kako stvarna cijena svakog projekta postaje sve jasnija Killy je
izjavio francuskom dneviku Le Figaro: "Uravnotežavanje našeg budžeta teškog
3,9 milijardi franaka bit će vrlo teško."
"Danas nitko ne može točno reći koliko će igre stajati. Zašto ? Zato jer
se one prvi put održavaju na tako širokom području koje obuhvaća trinaest
lokacija." Ključne riječi postale su: kresanje troškova. "Moramo biti
oprezni i pažljivi," kaže predstavnik za novinstvo komiteta COJO 92.
Međunaslov: Najveći problem - infrastruktura
Tijekom zadnje četiri godine budžet Igara porastao je za više od 20
posto, ponajviše zbog toga što su troškovi prometnog povezivanja planinskih
mjesta u kojima će se održavati natjecanja, a koja su međusobno udaljena i
do 100 kilometara, veći od planiranih. Uski planinski putevi ograničavaju
broj automobila pa su organizatori morali organizirati autobusne linije do
sportskih borilišta i ograničiti broj ulaznica u prodaji.
Dok mjesta u kojima će se održavati natjecanja mogu primiti i do 1,2
milijuna gledalaca, u prodaju je pušteno svega 800.000 ulaznica, čija se
cijena kreće od 6O franaka za natjecanje u nordijskim disciplinama u
Courchevelu do 1.500 franaka za ceremoniju otvarenja u Albertvilleu.
Organizatori kažu da su dosada uspjeli prodati 600.000 karata i nadaju se
prodati ih još kada igre otpočnu. U Calgaryu je prodano gotovo dva
milijuna ulaznica.
Prema Killyevoj izjavi očekivalo se blizu 2.800 natjecatelja, a dosada ih
se prijavilo svega 2.300 što je značajan gubitak novca za organizatora.
Geološki problemi pri izgradnji skijaške skakaonice u Courchevelu i
obvezne mjere zaštite više su nego udvostručili cijenu bob i sanjkaške
staze u Plagneu (210 milijuna franaka).
Međunaslov: Sponzori spašavaju stvar
Televizijska mreža CBS platila je 243 milijuna dolara za ekluzivno pravo
prijenosa igara u SAD - što je malo u odnosu na iznos od 309 milijuna
dolara koliko je ABC mreža platila za Calgary.
No od sponzora se uspjelo prikupiti "zdravih" 200 milijuna dolara.
Mnoštvo multionacionalnih i francuskih kompanija platile su prava da
koriste zaštitni znak igara, crveni plamen s bijelim križem pokrajine
Savoja i olimpijske prstenove.
I dok ugostitelji gunđaju jer njihova uobičajena klijentela izbjegava igre,
a neki manji olimpijski centri bore se da i oni nešto ušićare od namjenski
izgrađenih objekata, pokrajina Savoja nastoji iz igara izvući dugoročne
profite.
Francuska je vlada darovala gotovo tri milijarde franaka financirajući
infrastrukturu u pokrajini, osim svog doprinosa za COJO 92.
"Zahvaljujući igrama, pokrajina može dočekati 2000. godinu bez straha da
bude ismijana", kaže Killy.
(Hina) fs
211025 MET dec 91
Australian Open: Swiatek ekspresno u osminu finala
Četvero mrtvih u noćnom napadu na Kijev; Ukrajinci dronovima napali skladišta goriva
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
TikTok: Bez Bidenova jamstva od nedjelje ćemo biti prisiljeni prestati s radom
Josip Dabro podnio ostavku
Južna Koreja: Istražitelji traže produljenje pritvora predsjednika
Trumpova inauguracija: SAD jačaju sigurnost meksičke granice u El Pasu
Tisuće Australaca bez struje uslijed jake kiše i razornih vjetrova
Kolumbijski predsjednik obustavio mirovne pregovore s pobunjenicima ELN-a