Nadnaslov: Sedam tjedana do otvaranja Zimskih olimpijskih igara 92
Naslov: Mogu li i Europljani ostvariti profit?
Podnaslov: Na zimskim olimpijskim igrama u Calgaryu profit je iznosio
40 milijuna dolara, a Albertville se bori da pokrije troškove
Piše: Francois RAITBERGER, Reuter
ALBERTVILLE - Sedam tjedana prije početka ceremonije otvaranja Zimskih
olimpijskih igara 1992. organizatori se bore da pokriju troškove.
Dok su Zimske olimpijske igre u Calgaryu zabilježile profit od 4O milijuna
dolara, organizatori u Albertvilleu nisu se nikad ni nadali zaradi. No
istovremeno ne žele ni izgubiti novac. "Igre će isplatiti Igre", govore
skijaška zvijezda Jean-Claude Killy i Michael Barnier, podpredsjednik
Organizacionog komiteta olimpijskih igara (COJO 92).
No kako stvarna cijena svakog projekta postaje sve jasnija Killy je
izjavio francuskom dneviku Le Figaro: "Uravnotežavanje našeg budžeta teškog
3,9 milijardi franaka bit će vrlo teško."
"Danas nitko ne može točno reći koliko će igre stajati. Zašto ? Zato jer
se one prvi put održavaju na tako širokom području koje obuhvaća trinaest
lokacija." Ključne riječi postale su: kresanje troškova. "Moramo biti
oprezni i pažljivi," kaže predstavnik za novinstvo komiteta COJO 92.
Međunaslov: Najveći problem - infrastruktura
Tijekom zadnjih četiri godina budžet igara porastao je za više od 20
posto, ponajviše zbog toga što su troškovi prometnog povezivanja planinskih
mjesta u kojima će se održavati natjecanja a koja su međusobno udaljena i
do 100 kilometara, veći od planiranih. Uski planinski putevi ograničavaju
broj automobila, pa su organizatori morali organizirati autobusne linije do
sportskih borilišta i ograničiti broj ulaznica u prodaji.
Dok mjesta u kojima će se održavati natjecanja mogu primiti i do 1,2
milijuna gledatelja, u prodaju je pušteno samo 800.000 ulaznica, čija se
cijena kreće od 6O franaka za natjecanje u nordijskim disciplinama u
Courchevelu do 1.500 franaka za ceremoniju otvarenja u Albertvilleu.
Organizatori kažu da su dosada uspjeli prodati 600.000 karata i nadaju se
prodati ih još kada igre otpočnu. U Calgaryu je prodano gotovo dva
milijuna ulaznica.
Prema Killyevoj izjavi očekivalo se blizu 2.800 natjecatelja, a dosada ih
se prijavilo samo 2.300 što je značajan gubitak novca za organizatora.
Geološki problemi pri izgradnji skijaške skakaonice u Courchevelu i
obvezne mjere zaštite više su nego udvostručili cijenu bob i sanjkaške
staze u Plagneu (210 milijuna franaka).
Međunaslov: Sponzori spašavaju stvar
Televizijska mreža CBS platila je 243 milijuna dolara za ekluzivno pravo
prijenosa igara u SAD - što je malo u odnosu na iznos od 309 milijuna
dolara koliko je ABC mreža platila za Calgary.
No od sponzora se uspjelo prikupiti "zdravih" 200 milijuna dolara.
Mnoštvo multionacionalnih i francuskih kompanija platile su prava da
koriste zaštitni znak igara, crveni plamen s bijelim križem pokrajine
Savoja i olimpijske prstenove.
I dok ugostitelji gunđaju jer njihova uobičajena klijentela izbjegava igre
a neki manji olimpijski centri bore se da i oni nešto ušićare od namjenski
izgrađenih objekata, pokrajina Savoja nastoji iz igara izvući dugoročne
profite.
Francuska je vlada darovala gotovo tri milijarde franaka financirajući
infrastrukturu u pokrajini, osim svog doprinosa za COJO 92.
"Zahvaljujući igrama, pokrajina može dočekati 2.000 godinu bez straha da
bude ismijana", kaže Killy.
(Hina)
211025 MET dec 91
PSV angažirao Lucasa Pereza
Građani upisali "trezorce" u vrijednosti 642,2 milijuna eura
Policija upozorava na računalne prijevare: Oprez prije klika
Bosilj (SDP) će se ipak kandidirati za gradonačelnika Varaždina
Kremlj se nada da će nova njemačka vlada imati "trezven pogled na realnost"
Xi u telefonskom razgovoru s Putinom potvrdio "bezgranično" partnerstvo
Gradonačelnik Radić: Osijek nije izgubio status velikog grada
HNB lani poslovao s 10,5 milijuna eura neto dobiti
Marko Giljača kandidat SDP, Možemo i Srđ je Grad za dubrovačko- neretvanskog župana
Dobit Končara D&ST 118 milijuna eura