FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KAKO NAPREDUJU NASTAVNICI

ZAGREB, 30. prosinca (Hina) - Ministarstvo kulture i prosvjete Republike Hrvatske donijelo je, na zahtjev Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske, Pravilnik o postupku, načinu i uvjetima ocjenjivanja i napredovanja nastavnika srednjih škola. "Primjenom pravilnika", kazala je za Hinu predsjednica Sindikata Vesna Kanižaj," potaknut će se motivacija i stvaralašto, i nastavnik će, ovisno o svom radu moći napredovati u zvanje mentora i savjetnika. Ovakav pravilnik u Hrvatskoj je postojao do 1954, a ukinuo ga je 'šuvarizam'", nastavila je prof. Kanižaj, istaknuvši da je u Sloveniji pravilnik o napredovanju nastavnika donesen još u travnju 1992, te da, također, postoji i u svim europskim srednjim školama. Prema njenim riječima, donošenjem pravilnika nestali su razlozi za održavanje najavljenog štrajka u hrvatskim srednjim školama. Uspješnost u radu ocjenjuje ravnatelj na osnovi mišljenja stručnog aktiva, a prosuđuje se prema postignutom uspjehu učenika, prema uspješnosti suradnje s roditeljima i sa stručnim suradnicima. Nastavnici, navodi se u pravilniku, mogu napredovati u zvanja profesora mentora i profesora savjetnika, stručnog suradnika mentora i savjetnika, stručnog učitelja mentora i savjetnika te suradnika u nastavi mentora i savjetnika. Zvanje mentora može steći nastavnik koji ima najmanje 10 godina radnog iskustva u odgojno-obrazovnoj ustanovi i to u nastavi ili stručno-pedagoškom radu, ako je stekao dovoljan broj bodova za stručno-pedagoško usavršavanje, i ako je stekao određen broj bodova iz područja stručnog rada. Također, zvanje mentora stječe nastavnik koji ima 25 godina radnog staža a njegov je rad uspješno ocijenjen. Savjetnik postaje nastavnik koji je najmanje pet godina proveo u radu u odgojno-obrazovnoj ustanovi u zvanju mentora. Ujedno, potreban mu je i određeni broj bodova iz područja stručnog rada, vođenje stručnog društva ili kluba tijekom jedne školske godine i uspješnost u dosadašnjem radu. Stručno i pedagoško usavršavanje kao uvjet za napredovanje iskazuje se bodovanjem, a uspješno se usavršavanje dokazuje potvrdom o sudjelovanju na usavršavanju. Kao što je predviđeno katalogom s programima stručnog i pedagoškog usavršavanja Ministarstva kulture i prosvjete, svakih 12 sati na stučnom usavršavanju vrednuje se s jednim bodom. Najviše bodova, prema pravilniku, donosi objavljivanje istraživačkog rada ili doktorata, te autorstvo udžbenika. (Hina) žb 300948 MET dec 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙