Nadnaslov: Električni automobil štiti okoliš
Naslov: "Zagađenje nula"
Podnaslov: Jedanaesti međunarodni simpozij o električnom automobilu u
Firenci ukazao je na francusku prednost koliko u području
istraživanja i tehničkih dostignuća toliko i u spremnosti za
brzim uvođenjem električnog automobila u upotrebu i brzo
uključenje u gradski promet.
Piše: Claude JUVENAL, AFP
FIRENCA - Jedanaesti međunarodni simpozij o električnom automobilu, održan
od 27. do 30. rujna u Firenzi, ukazao je na francusku prednost pred
glavnim industrijskim zemljama.
Ta se prednost iskazuje u francuskim istraživačkim vozilima te u
spremnosti za brzim uvođenjem tih automobila u upotrebu.
Kako ondje nije bio izložen i "Zoom" električni prototip Matre-Renaulta,
prikazanog u Parizu početkom rujna, tako su svu pažnju prigrabili prototip
Citela Citroena i mali električni Peugeot 106 između četrdesetak izloženih
automobila.
Električni 106 je ocijenjen tim zanimljivijim što je PSA Peugeot Citroen
objavio da će prodaja početi u 1995. godini, dogovorno s jednim
električnim Citroenom AX. Ta dva automobila, prema predstavniku odjela
grupe automobila, ne bi bila skuplja od svojih ekvivalenata s termičkim
motorom a trebala bi očarati privatnike.
Automobil bi imao 4 mjesta, mogao bi prijeći od 90 do 160 km bez uzimanja
energije (zavisno o upotrebi) i imao bi ubrzanje od 0 do 5 km/sat u manje
od 9 sekundi. Dakle mogli bi se uključiti u gradski promet.
Međunaslov: Hvalevrijedna podrška vlasti
Opremljeni akumulatorima koji se ponovno napune za 8 sati na izvoru
energije strujom od 16 ampera, oni će se moći koristiti na servisnoj
stanici "brzim" punjenjem u 20 minuta za 40 kilometara.
Nasuprot skupih nikl-kadmij akumulatora PSA Peugeot Citroen, prema
navodima Jean-Yves Helmera, odlučio se za sustav iznajmljivanja s poduzećem
zaduženim za održavanje i reciklažu akumulatora.
Tarife zakupnina bit će relativno visoke, ali njihova dugotrajnost (oko
300.000 kilometara) i mala cijena punjenja (oko 8 franaka za 100 km)
omogućiti će vozačima da budu na dobitku.
PSA Peugeot Citroen se nada da će pustiti u prodaju oko 3.000 električnih
automobila godišnje u 1995. godini, 10.000 u 1997. i 50.000 oko 2.000.
godine. U Firenzi niti jedan drugi konstruktor sudionik simpozija nije do
sada stigao tako daleko u postupku promocije električnih automobila u
koji je PSA Peugeot Citroen ulaže 40 milijuna dolara godišnje.
Francuski proizvođači su jedini do sada dobili od vlasti aktivnu i
političku podršku time što je 28. srpnja potpisan sporazum o realizaciji
infrastruktura za punjenje i službe održavanja.
Međunaslov: U 2.003. 10 posto električnih vozila u prometu
Tri su grada već potpisala sporazume s Renaultom i PSA Peugeot Citroen.
Pariz, Marseille i Strasbourg zasigurno će biti opremljeni.
Ta prednost, prema mišljenju sudionika simpozija, trebala bi stimulirati
stvari na europskoj razini. U Skandinaviji, gdje postoji dobra
infrastruktura glede mogućnosti za električna punjenja akulumatora,
politika promocije električnih vozila mogla bi biti ubrzo pokrenuta. U
Njemačkoj je Leipzig u pregovorima s PSA Peugeot Citroen.
Izvan Europe, japanska vlada želi da 200.000 malih praktičnih vozila kruže
arhipelagom oko 2.000. godine. Kalifornija je odlučila da 2 posto
automobila s tablicama Sjedinjenih Država nosi natpis "zagađenje nula". Ta
bi preporcija iznosila 5 posto u 2.000. godini i 10 posto u 2.003. godini
za tržište procijenjeno na oko 200.000 vozila godišnje.
(Hina) fs
052247 MET oct 92
Papa pao i natukao ruku, ali je nije slomio
Božinović: Zasad nema traga djetetu u Savi
Rashford bi do kraja tjedna trebao odlučiti gdje će nastaviti karijeru
Beograd: Teško ozlijeđena studentica u naletu automobila tijekom blokade
DHK raspisao natječaj za nagrade Juditu, Davidiasa i Slavića
Fuchs: Situacije u Splitu riješene su onako kako je trebalo postupati
U izraelskim napadima nakon objave primirja ubijeno više od 70 Palestinaca u Gazi
Vivo i Huawei prestigli Apple u Kini u 2024. - istraživanje
Prometni stručnjak Željko Marušić DP-ov kandidat za zagrebačkog gradonačelnika
Otvorena 2,2 milijuna eura vrijedna sportska dvorana u Graberju Ivanićkom