FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SAJAM PIVA

Nadnaslov: Prvi kineski festival piva u Pekingu Naslov: Kina - posljednja brana na zasićenom tržištu piva Podnaslov: Proizvođači piva i uzgajivači ječma grabežljivo premjeravaju ogroman potencijal Kine. Godine 1979. ukupni proizvod pive u Kini iznosio je 700.000 a lani 8,13 milijuna tona. Potrošnja godišnje raste 10 do 15 posto. Piše: Janet SNYDER, Reuter PEKING - Ne tako sjajna i ugledna manifestacija kakav je muenchenski Oktoberfest, prvi kineski festival piva što se upravo održava u Pekingu ipak je izuzetan događaj za strane proizvođače piva koji više od svega žele osvojiti obećavajuće tržište piva najnapučenije zemlje svijeta. A grad se Peking potrudio: stolovi na pločniku i ograđene vrtne terase gdje se poslužuje pivo uređene su za festival od 20. rujna do 4. listopada. Za brojne ekonomske analitičare, procvat potrošnje piva simbol je nove gospodarski vitalne Kine. "To je očito stoga što Kinezi imaju više novca i poboljšavaju svoj životni standard", kaže predstavnik pivovare Huizhou iz provincije Guangdong. Proizvođači piva iz SAD i Europe, čija su tržišta prezasićena, grabežljivo premjeravaju ogroman potencijal Kine. Za uzgajivače ječma u Australiji, Kanadi i SAD, Kina je ogromno tržište ječmenog slada, osnovnog sastojka piva. Očekuje se da će Kina kupiti gotovo milijun tona slada ove godine, kaže Jeff Brown, predstavnik američkog Savjeta za uzgoj žitarica. Međunaslov: Treći svjetski pivopija Australija je Kini isporučila 5.000 tona ječmenog slada ranih 80-tih godina i time si osigurala budućnost dobavljača za Kinu. Kineski pivari danas se koriste australijskim sladom kao normom za svoju industriju. Kanada se nedavno probila na tržište prodajom 300.000 tona prošle godine, a SAD očajnički traže svoje mjeto u tom pohodu na Kinu. U 13 godina otkako je Peking započeo gospodarske reforme, industrija proizvodnje piva zabilježila je eksplozivan rast od preko 1000 posto. Godine 1979, ukupni proizvodnja piva bila je 700.000 a prošle je godine dostigla 8.13 milijuna tona. Kina je danas treći svjetski pivopija, iza SAD i Njemačke. SAD su lani proizvele 23 milijuna tona, kaže Brown. No dok su tržišta piva SAD i Njemačke zasićena a potrošnja stagnira ili opada, kinesko je tržište jedno od onih koja najbrže rastu u svijetu. Amerikanac popije godišnje 80 litara piva, a Nijemac zavidnih 160 litara. Kinez je daleko ispod sa svojih osam litara, ali uz stopu rasta od 10 do 15 posto godišnje. "Doslovno, prije 10 godina potrošnja je iznosila nulu", kaže Brown te zakljčuje: "Danas ona može samo rasti". Međunaslov: Probili se Carlsberg, Becks, Pabst... Domaći proizvođači zabilježili su rast prodaje od 20 posto u odnosu na prošlu godinu, bilježi tisak na pekinškom festivalu piva. Mladi ljudi tvrde da je pivo dobar nadomjestak za žestoki alkohol zvan "baijiu", a koji su tradicionalno uživali njihovi roditelji. "Općeniti je dojam mladih Kineza da je u usporedbi s baijiu, pivo zdravo", kaže Brown. Ono je i jeftinije od 'žestice'. Boca lokalnog piva stoji dva juana (20 do 40 centa). Strane marke piva već su počele proizvodnju u Kini, po licenci. Tako je tvrtka Huizhou u veljači otpočela proizoditi Carlsberg, te planira godišnje proizvesti 50.000 tona. San Miguel, Pabst, Miller također se lokalno prizvode za domaće tržište. Kina ima oko 800 pivovara, većina njih je mala i smještena u seoskim područjima. Najveća, Zhujiang u gradu Guangzhou na jugu zemlje proizvodi samo 160.000 tona godišnje. Jedna od najnovijih pridošlica jest marka Becks iz Njemačke. (Hina) 251326 MET sep 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙