Nadnaslov: Prvi kineski festival piva u Pekingu
Naslov: Kina - posljednja brana na zasićenom tržištu piva
Podnaslov: Proizvođači piva i uzgajivači ječma grabežljivo premjeravaju
ogroman potencijal Kine. Godine 1979. ukupni proizvod pive u
Kini iznosio je 700.000 a lani 8,13 milijuna tona. Potrošnja
godišnje raste 10 do 15 posto.
Piše: Janet SNYDER, Reuter
PEKING - Ne tako sjajna i ugledna manifestacija kakav je muenchenski
Oktoberfest, prvi kineski festival piva što se upravo održava u Pekingu
ipak je izuzetan događaj za strane proizvođače piva koji više od svega žele
osvojiti obećavajuće tržište piva najnapučenije zemlje svijeta.
A grad se Peking potrudio: stolovi na pločniku i ograđene vrtne terase
gdje se poslužuje pivo uređene su za festival od 20. rujna do 4.
listopada.
Za brojne ekonomske analitičare, procvat potrošnje piva simbol je nove
gospodarski vitalne Kine. "To je očito stoga što Kinezi imaju više novca i
poboljšavaju svoj životni standard", kaže predstavnik pivovare Huizhou iz
provincije Guangdong.
Proizvođači piva iz SAD i Europe, čija su tržišta prezasićena, grabežljivo
premjeravaju ogroman potencijal Kine. Za uzgajivače ječma u Australiji,
Kanadi i SAD, Kina je ogromno tržište ječmenog slada, osnovnog sastojka
piva.
Očekuje se da će Kina kupiti gotovo milijun tona slada ove godine, kaže
Jeff Brown, predstavnik američkog Savjeta za uzgoj žitarica.
Međunaslov: Treći svjetski pivopija
Australija je Kini isporučila 5.000 tona ječmenog slada ranih 80-tih
godina i time si osigurala budućnost dobavljača za Kinu.
Kineski pivari danas se koriste australijskim sladom kao normom za svoju
industriju. Kanada se nedavno probila na tržište prodajom 300.000 tona
prošle godine, a SAD očajnički traže svoje mjeto u tom pohodu na Kinu.
U 13 godina otkako je Peking započeo gospodarske reforme, industrija
proizvodnje piva zabilježila je eksplozivan rast od preko 1000 posto.
Godine 1979, ukupni proizvodnja piva bila je 700.000 a prošle je godine
dostigla 8.13 milijuna tona.
Kina je danas treći svjetski pivopija, iza SAD i Njemačke. SAD su lani
proizvele 23 milijuna tona, kaže Brown.
No dok su tržišta piva SAD i Njemačke zasićena a potrošnja stagnira ili
opada, kinesko je tržište jedno od onih koja najbrže rastu u svijetu.
Amerikanac popije godišnje 80 litara piva, a Nijemac zavidnih 160 litara.
Kinez je daleko ispod sa svojih osam litara, ali uz stopu rasta od 10 do
15 posto godišnje. "Doslovno, prije 10 godina potrošnja je iznosila nulu",
kaže Brown te zakljčuje: "Danas ona može samo rasti".
Međunaslov: Probili se Carlsberg, Becks, Pabst...
Domaći proizvođači zabilježili su rast prodaje od 20 posto u odnosu na
prošlu godinu, bilježi tisak na pekinškom festivalu piva.
Mladi ljudi tvrde da je pivo dobar nadomjestak za žestoki alkohol zvan
"baijiu", a koji su tradicionalno uživali njihovi roditelji.
"Općeniti je dojam mladih Kineza da je u usporedbi s baijiu, pivo zdravo",
kaže Brown. Ono je i jeftinije od 'žestice'. Boca lokalnog piva stoji dva
juana (20 do 40 centa).
Strane marke piva već su počele proizvodnju u Kini, po licenci.
Tako je tvrtka Huizhou u veljači otpočela proizoditi Carlsberg, te planira
godišnje proizvesti 50.000 tona.
San Miguel, Pabst, Miller također se lokalno prizvode za domaće tržište.
Kina ima oko 800 pivovara, većina njih je mala i smještena u seoskim
područjima. Najveća, Zhujiang u gradu Guangzhou na jugu zemlje proizvodi
samo 160.000 tona godišnje.
Jedna od najnovijih pridošlica jest marka Becks iz Njemačke.
(Hina)
251326 MET sep 92
U Britaniji već propao dio financijskih odluka za 2025.
Australian Open: Tien svladao Medvedeva
Najava događaja - kultura - za petak, 17. siječnja
Najava - gospodarstvo - za petak, 17. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za petak, 17. siječnja
Gospodarstvo - ukratko do 17,30 sati
Ina o onečišćenju mora: Nisu utvrđena propuštanja opreme ni spremnika
Plakat 65. šibenskog MDF-a prikazuje djecu u stvaranju neobične ptice
Deseci migranata možda su se utopili pokušavajući doći do Španjolske
Šušnjar: Do kraja mjeseca nova lista proizvoda s ograničenim cijenama