FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA REKLAMA

Nadnaslov: Kineski potrošači vape za komercijalnom reklamom Naslov: Profesija: reklamni agent u Kini Podnaslov: Za međunarodne agencije Kina je možda tržište koje najbrže raste na svijetu", kaže direktor reklamne tvrtke J.Walter Thompson Piše: Andrew BROWNE, Reuter PEKING - Kada je godine 1979. kineska televizija prikazala prvu komercijalnu reklamu - za satove "Rado" - kineski su radnici još uvijek odijevali uniformu u stilu Mao Zedonga a modni krik bile su u inozemstvu proizvedene sunčane očale koje su sretni vlasnici ponosno nosili s naljepnicom zalijepljenom preko stakla. Iako se radi o relativno novom tržištu, komercijalno oglašivanje u Kini danas je gotovo milijardu dolara vrijedna industrija, podsticana potrošačkim 'bumom' i rastućom potražnjom za uvoznim artiklima. S padom prihoda u SAD i Europi inozemne reklamne tvrtke koncentriraju se u Kini jer su na tom području osjetile veliku budućnost. "Za međunarodne agencije Kina je možda tržište koje najbrže raste na svijetu", kaže Ron Cromie, direktor tvrtke J.Walter Thompson China. Saatchi and Saatchi; J.Walter Thompson; Ogilvy and Mather; Dentsu, Young and Rubicam - da nabrojimo samo nekoliko njih. Nekih 20 pridošlica pridružilo im se u protekloj godini. Mnogi od 1,1 milijardu ljudi u Kini dosegli su moć trošenja zahvaljujući gospodarskim reformama koje zagovara njihov patrijarh Deng Xiaoping. Međunaslov: Bankovna ušteđevina 200 milijardi dolara Za manje od 4.000 dolara strane tvrtke kupuju pravo oglašavanja na Kineskoj središnjoj televiziji s nekih 600 milijuna gledatelja večernjih vijesti. Malo je državnih televizija s tako jeftinom pristupnicom a niti jedna se ne može pohvaliti tako velikim gledateljstvom. Ono što uzbuđuje strane oglašivače jest činjenica da kineski potrošači gutaju naprosto sve što nosi stranu etiketu. "Misle da su strani proizvodi najbolji", kaže Steve Chen iz Ogilvy and Mather. Iako statistike pokazuju da je prosječna mjesečna plaća kineskog radnika samo 30 dolara, ta je brojka mnogo veća u Pekingu i gradovima na obali. U Kantonu, prijestolnici najbogatije kineske provincije Guangdong prosječna su primanja oko 2.200 dolara godišnje, u Shenzhenu s druge strane granice Hong Konga čak 3.300. U Pekingu i Šangaju negdje oko 1.300. Kinezi imaju besplatne stanove, besplatnu zdravstvenu njegu, prijevoz i obrazovanje - sve što čini državni sustav zaposlenja - te im je njihova plaća doslovno džeparac. U banci se ušteđevina građana procijenjuje na 200 milijardi dolara, a mnogo je više skriveno u madracu. Međunaslov: Ulaganje novca za budućnost U hotelskim diskoklubovima najbolje odjeveni klijenti najčešće su mjesni poduzetnici ili sinovi i kćeri visokih kineskih dužnosnika. Tvrtka Dentsu, Young and Rubicam otvara ured u Kantonu kako bi pripremila kampanju za zubnu pastu Colgate, licencno proizvedenu u Kini. Koriste sofisticiranu reklamu. Odjeća, brza hrana i bezalkoholna pića te predmeti za osobnu njegu izvrsno se prodaju. McDonald's restaurant u Pekingu dobro posluje, a tako i talijanska trgovina Benetton. U Kantonu se pak kupuje samo šampon za kosu Head and Shoulders. Strane agencije gube novac, ali ulažu za budućnost. Zasad se tvrtke bave oglašavanjem proizvoda stranih partnera, djelomično i zato jer kineske tvrtke oklijevaju naručiti reklamu kod profesionalnih agencija. "Potrebno nam je mnogo više obrazovanja", rekao je Melvin Song, direktor u Pekingu za tvrtku Dentsu, Young and Rubicam, koja je zapravo prvo mješovito reklamno poduzeće otvoreno godine 1986. Predviđa se da će reklamni promet agencija porasti ove godine čak 40 posto, a 42 strane agencije registrirane u Kini ostvarit će ove godine prihod od 37 milijuna prema službenim predviđanjima. J.Walter Thompson predviđa pak rast od 80-100 posto, a njihov generalni direktor Ron Cromie kaže: "S ovakvim rastom čak i na maloj osnovi, nećemo dugo čekati da nam se isplati". (Hina) mh 281447 MET aug 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙