BRUXELLES, 28. travnja (Reuter/Hina) - Europske željezničke kompanije
otkrile su plan o uvođenju superbrzih vlakova i proširenju željezničke
mreže, čime će se vrijeme putovanja od Atlantika do Urala upola smanjiti.
Plan je predviđen za početak slijedećeg stoljeća.
Na trodnevnoj konferenciji Eurailspeed 92, posvećena je velika pažnja
ovom planu proširenja i "ubrzanja" željezničke mreže, a sve sa ciljem da
ljudi radije koriste vlakove nego avione ili autobuse.
Predsjednik Deutsche Bundesbahna-a, Heinz Duerr, smatra da će se nakon
uvođenja brzih vlakova promet na željeznici udvostručiti a možda će čak
i utrostručiti.
Mreža koja bi trebala biti dovršena do 2010. godine, pokrivati će 35.000
kilometara željezničke pruge koja će se protezati od Britanije do Baltika
te od Skandinavije do Španjolske i Portugala.
Prve će se veze superbrzim vlakovima uspostaviti između Londona, Pariza,
Bruxellesa, Koelna i Amsterdama.
Brzim će se linijama spojiti i osam izbočenih izlaza: London, Hamburg,
Varšava, Budimpešta, Beograd, Bologna, Barcelona i Pariz.
Željeznica uzrokuje mnogo manju štetu okolišu nego automobilski ili
avionski promet, a i mnogo je manje nesreća.
Do završenja projekta koji će stajati oko 180 milijardi ECU-a (223
milijarde američkih dolara), od europskih će se zemalja uzimati 0,1
posto domaćeg bruto proizvoda.
(Hina) do
280853 MET apr 92
Financijska imovina hrvatskih kućanstava u godinu dana uvećana 10,7 posto
Arheolozi u Pompejima otkrili očuvan termalni kompleks
Putin potpisao sorazum o strateškoj suradnji s iranskim predsjednikom u Moskvi
Tjedna najava događaja - sport - od 18. do 24. siječnja
Najava događaja - sport - za subotu, 18. siječnja
Macron najavio novu međunarodnu konferenciju za obnovu Libanona
Hanfa dodijelila godišnje nagrade studentima za najbolje znanstvene i stručne radove
40 posto veća izdvajanja za projekte Hrvata izvan RH, najviše za BiH
SKV: Svijet u 15,30 sati
SKV: Hrvatska u 15,30 sati