ZAGREB, 1. ožujka (Hina) - "Od stupanja na snagu novog Zakona o sigurnosti
prometa na cestama bilježimo manji broj prometnih nezgoda, a srećom i manji
broj poginulih osoba na hrvatskim cestama", kazao je danas za Hinu načelnik
Odjela prometne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike
Hrvatske Ante Mažić, dodavši da je "teško zaključiti da je to posljedica
jedino primjene novog Zakona, ali on je tomu zasigurno doprinio".
Načelnik Mažić priopćio je da je od 3. siječnja, kada se novi Zakon počeo
primjenjivati do 31. siječnja, hrvatska policija poduzela 14.256
represivnih mjera protiv sudionika u prometu, a iz prometa je isključeno
njih 1124. Sucima za prekršaje podneseno je 3049 zahtjeva za pokretanje
prekršajnog postupka, a novčano su kažnjena na mjestu počinjenog prekršaja
7283 sudionika u prometu. Također, tijekom siječnja prometna je policija
provela 186 preventivno-represivnih akcija u Hrvatskoj.
Mažić je istaknuo da se ti podaci većinom drugu polovinu siječnja jer,
kako je kazao, prvih petnaest dana provodili smo 'meku' primjenu novog
Zakona, uglavnom upozoravajući vozače na nove propise. Tako je tijekom
siječnja upozoreno oko četiri tisuće sudionika u prometu.
Djelatnici prometne policije sudjelovali su u 87 radio emisija i javnih
tribina, a imali su i 53 javljanja u tisku, kojom su prilikom pojašnjavali
građanima novosti koje donosi novi Zakon o sigurnosti prometa. Također su
75 puta Zakon tumačili u dječjim vrtićima, pučkim i srednjim školama, te u
poduzećima javnog prijevoza putnika i roba na području cijele Hrvatske.
Provedeno je jedno natjecanje s poučno-promidžbenom svrhom, a i osnovane su
dvije školske prometne jedinice. Pozvano je 176 prekršitelja prometnih
propisa na poduku, predavanja i prikazivanja filmova, a 209 vozila upućeno
je na izvanredni tehnički pregled.
"Glede primjene novog Zakona obišao sam sve Policijske uprave u Hrvatskoj,
i u dodiru s građanima zaključio sam da su reakcije u osnovi pozitivne, a
prosvjedi su upućeni jedino na visinu kazni", rekao je Mažić, naglasivši da
će visina kazni sigurno pridonijeti smanjenju broja prekršaja na cestama, a
time i sigurnosti građana.
Na primjedbu da će inflacija vrlo brzo 'pojesti' visinu kazni, Mažić je
mišljenja da se to neće dogoditi, "jer po hitnom postupku Vlada će
predložiti Saboru izmjenu visine novčanih kazni i vjerujem da će se to brzo
rješavati, međutim, mi moramo imati u vidu i materijalno stanje naših
građana, jer inflacija raste brže nego standard naših ljudi, i mi moramo
propisati kazne koje će građani moći platiti".
Načelnik Mažić drži da je "stanje sigurnosti u prometu povoljnije nego što
je bilo u ranijim razdobljima, ali u usporedbi s drugim zemljama stanje kod
nas je katastrofalno. U Hrvatskoj na cestama pogiba tri puta više ljudi
nego, primjerice, u Njemačkoj, i to relativno, uzimajući u obzir razliku u
broju stanovnika, dužinu cesta i broj automobila".
Zakon nesumnjivo donosi mnogo više sigurnosti, istaknuo je Mažić, jer
nameće mnogo preciznije obveze svima koji su dužni brinuti o sigurnosti u
prometu, a posebice prometnoj policiji, "jer u novom Zakonu sigurnost je na
prvom mjestu, čak i ispred protočnosti prometa". Također je raskrstio s
naslijeđem bivšeg režima kada je, kazao je, cilj bio sve zabraniti, dok se
sada vodimo načelom da je dopušteno sve ono što nije zabranjeno, uvodeći
nove norme koje su ujedno oštrije za prekršitelje.
Na upit kako djelatnici policije gledaju na novi Zakon, Mažić je kazao da
"policajci, naravno, priželjkuju što oštriji zakon i oni nisu previše
zadovoljni ovim kaznama koje su, po njima, preblage. Pritom oni
zaboravljaju da nakon prve kazne slijedi udvostručavanje kazne prilikom
svakog ponovljenog prekršaja". Policija je tehnički dovoljno opremljena da
može sustavno pratiti broj prekršaja za svakog vozača, istaknuo je Mažić,
dodavši da je tehnička opremljenost u drugim područjima rada prometne
policije slaba, jer, kazao je, mnogo opreme uništeno je u ratu.
"Oprema za naš posao je skupa, i, primjerice, nedostaju nam uređaji za
obavljanje nadzora nad prometom te oprema za materijalno dokazivanje
počinjenih prekršaja", naglasio je Mažić, te naveo da u Hrvatskoj postoje
svega četiri uređaja za utvrđivanje brzine i fotografsko snimanje brzine,
"a trebali bi ih imati barem za svaku županiju po jedan". Ipak, Mažić je
najavio postavljanje najsuvremenije kamere za nadzor prolaska kroz crveno
svijetlo na jednom zagrebačkom raskrižju.
Na kraju načelnik Odjela prometne policije MUP-a Hrvatske Ante Mažić je
istaknuo da u prometnoj policiji "kanimo udvostručiti aktivnost policije,
uz četverostruko povećanje preventivnog djelovanja, kako bi se uveo red na
hrvatskim cestama, po kojima se kreće preko milijun vozila", zaključivši da
"ne možemo biti zadovoljni radom prometne policije i stanjem sigurnosti u
prometu, dok i jedan čovjek pogiba na cestama".
(Hina) žb
012228 MET mar 93
Serie A: Roma u 93. do boda protiv Napolija
Sigurdsson: Ostajem izbornik, moramo uživati u srebru
Rubio izvršio pritisak na Panamu zbog kineskog utjecaja na Panamski kanal
Državni vrh čestistao hrvatskim rukometašima
Šah: Pobjednik Praggnanandhaa
Jacobsen: Igrali smo fantastičan rukomet od prvog do posljednjeg dana
Panamski predsjednik isključio raspravu o pitanju Panamskog kanala
Frigan golom u 89. donio pobjedu Westerlou
AEK s 2-1 kao gost pobijedio PAOK
Duvnjak: Bila je privilegija, čast i odgovornost nositi ovaj dres