FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KAKO SE PROVODI NOVI ZAKON O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA

ZAGREB, 1. ožujka (Hina) - "Od stupanja na snagu novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama bilježimo manji broj prometnih nezgoda, a srećom i manji broj poginulih osoba na hrvatskim cestama", kazao je danas za Hinu načelnik Odjela prometne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Hrvatske Ante Mažić, dodavši da je "teško zaključiti da je to posljedica jedino primjene novog Zakona, ali on je tomu zasigurno doprinio". Načelnik Mažić priopćio je da je od 3. siječnja, kada se novi Zakon počeo primjenjivati do 31. siječnja, hrvatska policija poduzela 14.256 represivnih mjera protiv sudionika u prometu, a iz prometa je isključeno njih 1124. Sucima za prekršaje podneseno je 3049 zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka, a novčano su kažnjena na mjestu počinjenog prekršaja 7283 sudionika u prometu. Također, tijekom siječnja prometna je policija provela 186 preventivno-represivnih akcija u Hrvatskoj. Mažić je istaknuo da se ti podaci većinom drugu polovinu siječnja jer, kako je kazao, prvih petnaest dana provodili smo 'meku' primjenu novog Zakona, uglavnom upozoravajući vozače na nove propise. Tako je tijekom siječnja upozoreno oko četiri tisuće sudionika u prometu. Djelatnici prometne policije sudjelovali su u 87 radio emisija i javnih tribina, a imali su i 53 javljanja u tisku, kojom su prilikom pojašnjavali građanima novosti koje donosi novi Zakon o sigurnosti prometa. Također su 75 puta Zakon tumačili u dječjim vrtićima, pučkim i srednjim školama, te u poduzećima javnog prijevoza putnika i roba na području cijele Hrvatske. Provedeno je jedno natjecanje s poučno-promidžbenom svrhom, a i osnovane su dvije školske prometne jedinice. Pozvano je 176 prekršitelja prometnih propisa na poduku, predavanja i prikazivanja filmova, a 209 vozila upućeno je na izvanredni tehnički pregled. "Glede primjene novog Zakona obišao sam sve Policijske uprave u Hrvatskoj, i u dodiru s građanima zaključio sam da su reakcije u osnovi pozitivne, a prosvjedi su upućeni jedino na visinu kazni", rekao je Mažić, naglasivši da će visina kazni sigurno pridonijeti smanjenju broja prekršaja na cestama, a time i sigurnosti građana. Na primjedbu da će inflacija vrlo brzo 'pojesti' visinu kazni, Mažić je mišljenja da se to neće dogoditi, "jer po hitnom postupku Vlada će predložiti Saboru izmjenu visine novčanih kazni i vjerujem da će se to brzo rješavati, međutim, mi moramo imati u vidu i materijalno stanje naših građana, jer inflacija raste brže nego standard naših ljudi, i mi moramo propisati kazne koje će građani moći platiti". Načelnik Mažić drži da je "stanje sigurnosti u prometu povoljnije nego što je bilo u ranijim razdobljima, ali u usporedbi s drugim zemljama stanje kod nas je katastrofalno. U Hrvatskoj na cestama pogiba tri puta više ljudi nego, primjerice, u Njemačkoj, i to relativno, uzimajući u obzir razliku u broju stanovnika, dužinu cesta i broj automobila". Zakon nesumnjivo donosi mnogo više sigurnosti, istaknuo je Mažić, jer nameće mnogo preciznije obveze svima koji su dužni brinuti o sigurnosti u prometu, a posebice prometnoj policiji, "jer u novom Zakonu sigurnost je na prvom mjestu, čak i ispred protočnosti prometa". Također je raskrstio s naslijeđem bivšeg režima kada je, kazao je, cilj bio sve zabraniti, dok se sada vodimo načelom da je dopušteno sve ono što nije zabranjeno, uvodeći nove norme koje su ujedno oštrije za prekršitelje. Na upit kako djelatnici policije gledaju na novi Zakon, Mažić je kazao da "policajci, naravno, priželjkuju što oštriji zakon i oni nisu previše zadovoljni ovim kaznama koje su, po njima, preblage. Pritom oni zaboravljaju da nakon prve kazne slijedi udvostručavanje kazne prilikom svakog ponovljenog prekršaja". Policija je tehnički dovoljno opremljena da može sustavno pratiti broj prekršaja za svakog vozača, istaknuo je Mažić, dodavši da je tehnička opremljenost u drugim područjima rada prometne policije slaba, jer, kazao je, mnogo opreme uništeno je u ratu. "Oprema za naš posao je skupa, i, primjerice, nedostaju nam uređaji za obavljanje nadzora nad prometom te oprema za materijalno dokazivanje počinjenih prekršaja", naglasio je Mažić, te naveo da u Hrvatskoj postoje svega četiri uređaja za utvrđivanje brzine i fotografsko snimanje brzine, "a trebali bi ih imati barem za svaku županiju po jedan". Ipak, Mažić je najavio postavljanje najsuvremenije kamere za nadzor prolaska kroz crveno svijetlo na jednom zagrebačkom raskrižju. Na kraju načelnik Odjela prometne policije MUP-a Hrvatske Ante Mažić je istaknuo da u prometnoj policiji "kanimo udvostručiti aktivnost policije, uz četverostruko povećanje preventivnog djelovanja, kako bi se uveo red na hrvatskim cestama, po kojima se kreće preko milijun vozila", zaključivši da "ne možemo biti zadovoljni radom prometne policije i stanjem sigurnosti u prometu, dok i jedan čovjek pogiba na cestama". (Hina) žb 012228 MET mar 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙