PREKO DRAVE
OSIJEK, 16. siječnja (Hina) - "Čast nam je i zadovoljstvo u Osijeku
ugostiti vrhovnog zapojednika HV i predsjednika Republike Hrvatske, dr.
Tuđmana, čovjeka koji je ostvario tisućgodišnji san o nezavisnoj državi
Hrvatskoj", rekao je Branimir Glavaš, predsjednik osječke Vlade i
predsjednik Općinskog odbora HDZ-a na svečanosti početka gradnje osječkog
mosta preko Drave, čiji je pokrovitelj predsjednik Tuđman.
Branimir Glavaš je potom podsjetio da je na tom istom mjestu 1644. godine
Nikola Šubić Zrinski, zbog opasnosti pred najezdom Turaka, dao spaliti most
koji su sagradili Turci da bi pokorili kulturnu Europu. "Današnjim danom",
kazao je Glavaš, "počinju bolja vremena za hrvatski narod, počinje
izgradnja mosta preko Drave koja simbolizira povratak u Baranju, kao i
povratak svih okupiranih teritorija. Izgradnja mosta, najbolji je dokaz da
dr. Tuđman nikada nije pomislio da se odrekne hrvatskog povijesnog
teritorija, a što su zlonamjerni jezici rado drukčije komentirali", rekao
je Glavaš.
Predsjednik osječke vlade je nadalje istakao da je "prihvaćanje od strane
predsjednika Tuđmana da bude pokrovitelj obnove Osijeka i istočne Hrvatske,
dokaz mirnodopske politike i želje da svoje teritorije vratimo mirnim
putem. O mirnodopskoj politici svjedoči i priznaje stotinu država svijeta.
No, ukoliko se mirnom putem ne uspiju vratiti privremeno okupirana
područja", dodao je Glavaš, "stotinu tenkova krenut će na područje
Baranje". "Stoga", naglasio je, "ovo je zadnja prilika stanovništvu
Baranje da se opameti i da shvati da su prevareni od šačice drumskih
razbojnika, koji su ogrezli u hrvatskoj krvi. Neka ih stoga skinu s
vlasti, jer sada im je valjda jasno da su prevareni od Hadžića, Babića i
ostalih, kao i od Srbije".
Obraćajući se prognanicima osječke općine predsjednik osječke Vlade
Branimir Glavaš je kazao "da se briži vrijeme povratka.
Ivan Banjad, glavni direktor Hrvatskih cesta rekao je da će "novi most
preko Drave kod Osijeka trajno spajati dva prostora iste države. Bit će to
čvršća veza, novi most bit će veći i širi od dosadašnjeg i predstavljat će
jedno od ključnih mjesta na iznimno važnom cestovnom pravcu od Županje
preko Osijeka do mađarske granice. Osijek će time riješiti dio svojih
prometnih problema, a hrvatski narod dobiti jedan od osnovnih uvjeta za
povratak u Baranju. Most će biti dug 305 m, širok 13 m, predviđen je za
cestovni i pješački promet, a krasit će ga tri čelična luka u duljini od 67
m", istakao je Ivan Banjad, glavni direktor Hrvatskih cesta.
Inače, investitor i organizator građenja mosta su Hrvatske ceste u
suradnji s općinom Osijek, a most je projektiran u Inženjerijskom
projektnom zavodu u Zagrebu. Izvođači radova su "Đuro Đaković" iz
Slavonskoga Broda i građevno poduzeće "Osijek-Kotekst" iz Osijeka.
Sredstva za gradnju mosta osigurat će Hrvatske ceste, Hrvatska kreditna
banka za obnovu i "Astra" Zagreb.
(Hina)sp
161721 MET jan 93
SVJETSKA TRŽIŠTA: Azijski ulagači oprezni, u fokusu kineski BDP
Koprivnica asistentima u nastavi omogućuje nadstandard
HAK: Predmet na A6 između Grobnika i čvora Ošrovica
DHMZ: Na Jadranu te u unutrašnjosti Dalmacije i Istre sunčano
SKV: Svijet uz kavu
NBA: Zubac upisao 10 koševa i 8 skokova
SVJETSKA TRŽIŠTA: Pad tehnološkog sektora pritisnuo Wall Street
Potpredsjednik Kine Han Zheng dolazi na Trumpovu inauguraciju
Pad aviona u Južnoj Koreji: Perje i krv pronađeni u oba motora zrakoplova - izvor
Netanyahuov ured potvrdio "sporazum o oslobađanju talaca"