Nadnaslov: Sredstva informiranja namijenjena crnačkom stanovništvu SAD
nose velik potencijal ali su nedovoljno iskorištena industrija
Naslov: Crni potrošač želi glavnu ulogu
Podnaslov: Crnci danas predstavljaju 12 posto populacije SAD, brojniji
su potrošači (stopa nataliteta dvaput veća od bijelaca) i sve
su imućniji. Godine 2.000 Afroamerikanci, Azijci i Hispanofoni
predstavljat će većinu. Samo da to shvate i oglašivači.
Piše: Bruno ROSSIGNOL, AFP
WASHINGTON - Crni mediji osvajaju sve više prostora u Sjedinjenim Državama;
doduše sporije no što im to dopušta potencijalno tržište od blizu 300
milijardi dolara (što odgovara crnačkoj populaciji), jer nažalost,
oglašivači i reklamni agenti nemaju dovoljno sluha da iskoriste taj
medijski prostor i obrate se isključivo crnom potrošaču.
U 1992. godini je u Sjedinjenim Državama postojalo 200 listova, 35
časopisa, 182 radio i 18 televizijskih kanala koji su se obraćali
isključivo Afroamerikancima, prema podacima profesionalnih organizacija.
Vrijeme kad je crni tisak bio ograničen na geto zauvijek je prošlo.
Ebony, prvi crni časopis koji se pojavio u Sjedinjenim Državama, koji
mjesečno prodaje 1,8 milijuna primjeraka, proslavio je u studenom 50.
obljetnicu. Njegov tvorac, John Johnson, danas je na čelu tiskovne
grupacije vrijedne 200 milijuna dolara i koja je drugo američko crno
poduzeće.
Neki drugi časopisi poput Essence (869.000 primjeraka), Black Entreprise
(243.000) i nedavno Emerge (150.000), krenuli su stopama pionira koji je
objavio i Jet i Ebony Men.
Međunaslov: Novinske naklade u neprestanom padu
Umnožili su se televizijski i osobito radio kanali namijenjeni crnoj
publici. Njihovo širenje bilo je brže između 1976. i 1981. godine (141
radio prema 30 i 10 televizija prema jednoj jedinoj), nego nakon toga (182
radio i 18 televizijskih kanala).
To je prouzročio restriktivni stav Federalne komisije za komunikacije (FCC)
zadužene za određivanje frekvencija, ističe NABOB (nacionalno udruženje
radija i televizija čiji su vlasnici crnci) koje primjećuje da ima ukupno
oko 10.000 radio i televizijskih privatnih kanala u cijeloj zemlji.
Općim informantivnim novinama pala je naklada s 400 50-ih godina na manje
od 200 danas, iako su prethodnici, poput Philadelphia Tribune, koji je
osnovan 1884. godine ili Chicago Defender, jedan od najuspješnijih s
50.000 primjeraka, još uvijek prisutni.
Paradoksalno "pokret građanskih prava (tijekom 60-ih godina) naškodio je
crnom tisku", analizira Clint Wilson iz Howard University u Washingtonu.
"Novine više nisu utjecajne kao što su bile".
Više nego časopisi, televizija i radio, novine se suočavaju sa slabljenjem
gradskih središta gdje živi veći dio njihovog čitateljstva, ali i s malim
zanimanjem oglašivača. "Iako crnci predstavljaju 12 posto stanovništva,
reklamni troškovi za njihove medije ne predstavljaju ni 1 posto i stalno
ih osporavaju", žali Clarence Smith, generalni direktor Essence.
Međunaslov: Crnci nisu tamni bijelci
Posvuda su crni potrošači brojniji (njihova stopa nataliteta je dva puta
veća od stope bijelaca) i sve su imućniji (1,3 milijuna crnih domaćinstva
zarađuju više od 50.000 dolara godišnje prema 338.000 u 1967. godini).
Oni su podložniji reklamama koje se pojavljuju u njihovim sredstvima javnog
informiranja, kojima su vjerni.
Nekoliko velikih tvrtki (Mattel, Estee Lauder) shvatilo je "da crnci nisu
tamni bijelci", prema riječima Thomasa Burrella, direktora jedne
marketinške agencije u Chicagu, te da obraćanje 'crnom' tržištu zahtijeva
stvarno novi marketing.
"U 2.000. godini će Afroamerikanci, Hispani i Azijci predstavljati većinu
stanovništva". Sposobnost oglašivača da dobro pogode poruku "neće biti
luksuz, već obveza", zaključuje Caroline Jones, crnkinja izabrana za
oglašivača 1990. godine.
(Hina) fs
041212 MET jan 93
Najava - gospodarstvo - za ponedjeljak, 3. veljače
Najava događaja - svijet - za ponedjeljak, 3. veljače
Najava događaja - kultura - za ponedjeljak, 3. veljače
Najava događaja - Hrvatska - za ponedjeljak, 3. veljače
Najava događaja - sport - za ponedjeljak, 3. veljače
Najava događaja - fotografije - za ponedjeljak, 3. veljače
Budimir nakon dva zabijena gola: "Ovo je bila posebna večer"
La Liga: Remi 2-2 Betisa i Athletica
Meksiko obećao odgovoriti na Trumpove carine
Šah - Pobjednik Vjekoslav Nemec