FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SAD MEDIJI

Nadnaslov: Sredstva informiranja namijenjena crnačkom stanovništvu SAD nose velik potencijal ali su nedovoljno iskorištena industrija Naslov: Crni potrošač želi glavnu ulogu Podnaslov: Crnci danas predstavljaju 12 posto populacije SAD, brojniji su potrošači (stopa nataliteta dvaput veća od bijelaca) i sve su imućniji. Godine 2.000 Afroamerikanci, Azijci i Hispanofoni predstavljat će većinu. Samo da to shvate i oglašivači. Piše: Bruno ROSSIGNOL, AFP WASHINGTON - Crni mediji osvajaju sve više prostora u Sjedinjenim Državama; doduše sporije no što im to dopušta potencijalno tržište od blizu 300 milijardi dolara (što odgovara crnačkoj populaciji), jer nažalost, oglašivači i reklamni agenti nemaju dovoljno sluha da iskoriste taj medijski prostor i obrate se isključivo crnom potrošaču. U 1992. godini je u Sjedinjenim Državama postojalo 200 listova, 35 časopisa, 182 radio i 18 televizijskih kanala koji su se obraćali isključivo Afroamerikancima, prema podacima profesionalnih organizacija. Vrijeme kad je crni tisak bio ograničen na geto zauvijek je prošlo. Ebony, prvi crni časopis koji se pojavio u Sjedinjenim Državama, koji mjesečno prodaje 1,8 milijuna primjeraka, proslavio je u studenom 50. obljetnicu. Njegov tvorac, John Johnson, danas je na čelu tiskovne grupacije vrijedne 200 milijuna dolara i koja je drugo američko crno poduzeće. Neki drugi časopisi poput Essence (869.000 primjeraka), Black Entreprise (243.000) i nedavno Emerge (150.000), krenuli su stopama pionira koji je objavio i Jet i Ebony Men. Međunaslov: Novinske naklade u neprestanom padu Umnožili su se televizijski i osobito radio kanali namijenjeni crnoj publici. Njihovo širenje bilo je brže između 1976. i 1981. godine (141 radio prema 30 i 10 televizija prema jednoj jedinoj), nego nakon toga (182 radio i 18 televizijskih kanala). To je prouzročio restriktivni stav Federalne komisije za komunikacije (FCC) zadužene za određivanje frekvencija, ističe NABOB (nacionalno udruženje radija i televizija čiji su vlasnici crnci) koje primjećuje da ima ukupno oko 10.000 radio i televizijskih privatnih kanala u cijeloj zemlji. Općim informantivnim novinama pala je naklada s 400 50-ih godina na manje od 200 danas, iako su prethodnici, poput Philadelphia Tribune, koji je osnovan 1884. godine ili Chicago Defender, jedan od najuspješnijih s 50.000 primjeraka, još uvijek prisutni. Paradoksalno "pokret građanskih prava (tijekom 60-ih godina) naškodio je crnom tisku", analizira Clint Wilson iz Howard University u Washingtonu. "Novine više nisu utjecajne kao što su bile". Više nego časopisi, televizija i radio, novine se suočavaju sa slabljenjem gradskih središta gdje živi veći dio njihovog čitateljstva, ali i s malim zanimanjem oglašivača. "Iako crnci predstavljaju 12 posto stanovništva, reklamni troškovi za njihove medije ne predstavljaju ni 1 posto i stalno ih osporavaju", žali Clarence Smith, generalni direktor Essence. Međunaslov: Crnci nisu tamni bijelci Posvuda su crni potrošači brojniji (njihova stopa nataliteta je dva puta veća od stope bijelaca) i sve su imućniji (1,3 milijuna crnih domaćinstva zarađuju više od 50.000 dolara godišnje prema 338.000 u 1967. godini). Oni su podložniji reklamama koje se pojavljuju u njihovim sredstvima javnog informiranja, kojima su vjerni. Nekoliko velikih tvrtki (Mattel, Estee Lauder) shvatilo je "da crnci nisu tamni bijelci", prema riječima Thomasa Burrella, direktora jedne marketinške agencije u Chicagu, te da obraćanje 'crnom' tržištu zahtijeva stvarno novi marketing. "U 2.000. godini će Afroamerikanci, Hispani i Azijci predstavljati većinu stanovništva". Sposobnost oglašivača da dobro pogode poruku "neće biti luksuz, već obveza", zaključuje Caroline Jones, crnkinja izabrana za oglašivača 1990. godine. (Hina) fs 041212 MET jan 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙