FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Program ''Pokreni nešto svoje'' šest godina podupire mikropoduzetništvo

ZAGREB, 9. siječnja 2023. (Hina) - ACT Grupa i Philip Morris Zagreb već šest godina kroz program ''Pokreni nešto svoje'' daju snažnu podršku i vidljivost malim poduzetnicima, a najavili su i skoro pokretanje natječaja za 2023. godinu. 

Ovaj program potpore poduzetničkim projektima s pozitivnim društvenim utjecajem namijenjen je poduzetnicima početnicima i mikropoduzećima u Hrvatskoj. ''Pokreni nešto svoje'' dobitnicima nudi mentorstvo u razvoju poslovanja, bespovratna novčana sredstva i promociju.

''Jako smo ponosni što programom 'Pokreni nešto svoje' društvu i zajednici u kojoj poslujemo dajemo doprinos na dugoročno održiv način. Planiramo i dalje nastaviti podržavati impact poduzetnike jer su upravo oni jedni od pokretača gospodarstva, kojima adekvatna financijska i mentorska podrška pomaže napraviti veliki iskorak. Osim financijskih pokazatelja koji svjedoče o uspjehu ovog programa, još više smo ponosni na to da smo svojom potporom pomogli u otvaranju radnih mjesta, omogućili ulaganje u infrastrukturu, proizvodne procese, pogone i razvoj novih proizvoda. Činimo to već šest godina zaredom i unaprijed se radujemo uspjesima svih novih generacija poduzetnica i poduzetnika koje ćemo u nadolazećim godinama kroz ovaj program podržati'', izjavila je Dijana Najjar Raškaj iz kompanije Philip Morris Zagreb.

Kroz program ''Pokreni nešto svoje'' do sada su prošli brojni korisnici i njihovi poduzetnički poduhvati. Neki od njih su: alat za lakše čitanje kod disleksije Omo Reader, društvene igre Čiri-biri-bajka i Strašne žene, mobitel na slaganje Makerphone, prirodna kozmetika L' aventure en Primitivance, sredstva za čišćenje, pranje i higijenu Pero i mnogi drugi diljem Hrvatske.

Nova društvena vrijednost kao mjera uspjeha

Natječaj Philip Morrisa i ACT Grupe je i u 2022. iznjedrio šest kreativnih i održivih poslovnih ideja, osigurao im financijska sredstva, promociju te kontinuirano poslovno mentorstvo. To su: BIFARD j.d.o.o. (Zagreb), Cidrani d.o.o. (Zagreb), Digicitye digitalne tehnologije d.o.o. (Zagreb), obrt Šuma Šuma, vl. Maja Subotić Šušak (Zagreb), obrt Organica Vita, vl. Maja Lazić (Vraneševci) te NADES Design (Zagreb).

Najvažniji kriteriji odabira dobitnika bili su društvena i ekološka održivost projekta, kao i održivost poslovanja te inovativnost. Za vrijeme sudjelovanja u programu, dobitnici su kreirali nova radna mjesta, razvili nove proizvode te ulagali u novu opremu i infrastrukturu.

Philip Morris Zagreb je za ovogodišnji program osigurao 444.000 kuna, dok je kroz dosadašnjih pet izdanja ukupno uložio više od tri milijuna kuna. Za svaku uloženu kunu ovi su poduzetnici stvorili dvije kune nove društvene vrijednosti pa ostvareni društveni povrat iznosi više od šest milijuna kuna.

''Impact poduzetništvo je nešto u što potpuno vjerujemo, a budući da za održivost poduzetničkog pothvata poslovanje treba biti profitabilno, ACT Grupa pruža mentorstvo iz različitih funkcija poslovanja. To su, primjerice, razvoj poduzeća, menadžment i marketing ili upravljanje društvenim utjecajem njihovog poslovanja. Upravo je znanje, uz financijsku potporu, to što mikropoduzetnicima najviše pomaže da unaprijede svoj posao", zaključila je Ana Brigović, voditeljica poslovnog razvoja u ACT Grupi.

Najbolji projekti u 2022.

BIFARD je startup iz Zagreba koji se bavi uzgojem korisnih kukaca za potrebe organske, integrirane i klasične poljoprivrede. U fokusu proizvodnje im je crna vojnička muha, kukac čije se ličinke koriste kao održivi izvor proteina za razne formulacije krmiva, hrane za ribe i za kućne ljubimce. Za razliku od neodrživog sojinog i ribljeg brašna koja su glavni izvor proteina u krmivima, crvići ove muhe jedući bio-otpad rade konverziju otpada u svoje bjelančevine i masnoće.

''Naš startup, temeljen na principima cirkularne ekonomije, recikliranjem biootpada vraća proteine u prehrambene lance. Donosimo alternativna rješenja neodrživim komponentama stočne hrane kao što su soja i riblje brašno. Pobjeda na natječaju nam je donijela iznimno bitnu afirmaciju ideje i dala nam je ogroman vjetar u leđa da se potpuno posvetimo svom projektu. Naš cilj je pomoći poljoprivrednicima u proizvodnji zdrave i održive hrane", rekao je Momir Futo iz tvrtke BIFARD.

Startup Digicyte razvija uređaj za digitalizaciju tkiva u medicini, te softverska rješenja za automatsko detektiranje i brojanje različitih stanica od interesa. Ovaj sustav zamjenjuje spori, manualni pregled tkiva pod mikroskopom te dovodi do bržih i objektivnih dijagnoza. Ovom će podrškom poduzeće razviti dva nova skenera, s ciljem plasiranja na tržište. Osim toga, potporom žele pokriti razvoj aplikacije za detektiranje stanica koje su u fazi mitoze, što je jedan od prognostičkih faktora u mnogim tumorima.

''Za vrijeme trajanja projekta, najvažnija nam je bila mentorska podrška od strane ACT grupe. Kad god nam je trebala pomoć oko marketinga i prodaje, znali smo da se možemo osloniti na izvrsne mentore. Naravno, nije zanemariva ni novčana podrška koja nam je pomogla brže ostvariti razvojne ciljeve", izjavio je Krunoslav Vinicki, iz tvrke Digicyte.

Foodtech startup Cidrani je prvi u svijetu kreirao fermentirane mikronapitke jer vjeruju da dugovječnost dolazi iz crijeva, a svoje inovacije temelje na znanosti. Prošle godine je provedena studija na Stanfordu koja je pokazala da dnevni unos dva, tri fermentirana napitka ili obroka s niskim udjelom šećera dovodi do povećanja diverziteta crijevne mikrobiote te smanjenja upalnih procesa u tijelu. U dvije godine tržištu su predstavili više od 30 foodtech inovacija.

''Podrška koju smo dobili kroz program 'Pokreni nešto svoje' omogućila nam je da utemeljimo knjižnicu Ani Biome s vodećim svjetskim naslovima za metaboličko zdravlje u hrvatskom izdanju. Usto smo na naše mjesečne pakete implementirali model članstva i unaprijedili model za personalizaciju na temelju bioloških i psiholoških parametara korisnika. Osim financijske podrške, istaknula bih i ljudsku podršku koja je bila sjajna", rekla je Nika Pintar iz tvrtke Cidrani.

NADES Design tim nudi potpuno održiv i inovativan pristup u proizvodnji biljnih pripravaka koji mogu imati anti-aging, antioksidativna, protuupalna i druga blagotvorna djelovanja. Proces pripreme biljnih pripravaka temelji se na dizajnu novih zelenih otapala – prirodnih NADES otapala (engl. Natural deep eutectic solvents, NADES) pomoću kojih se izdvajaju ciljane molekule iz biljaka. Navedena otapala su 100% prirodna, biorazgradiva, ekološki prihvatljiva i nehlapljiva te se lako pripremaju.

''U poduzetništvo smo krenuli početkom ove godine pa još uvijek puno učimo, ali zato se znanošću bavimo dugi niz godina i tu smo stručnjaci. Jako nas veseli što smo dobili priliku učiti kako poduzetnički razmišljati i raditi, a to su znanja koja do sada nismo imali. 'Pokreni nešto svoje' je program koji je baš po našoj mjeri jer smo na jednom mjestu dobili sve što nam je trebalo", izjavila je Manuela Panić iz tvrtke NADES Design.

Organica Vita se dugi niz godina bavi ekološkom poljoprivredom i proizvodnjom. Na svojim poljima uzgajaju konoplju, bundevu, lan, kamilicu i ostale kulture koje prerađuju u hladno prešana ulja, namaze, proteine i čajeve. Baveći se ekološkom proizvodnjom, posebnu pažnju posvećuju očuvanju okoliša kroz cjelokupan proces proizvodnje te u potpunosti prerađuju svu sirovinu i nusproizvode bez ikakvog otpada.

''Projekt 'Pokreni nešto svoje' omogućio nam je da razvijemo svoju novu uslugu 'Kvadrat polja'. Sada možete zakupiti kvadrat našeg polja tijekom jedne proizvodne sezone, sudjelovati u cijelom procesu uzgoja kulture i na kraju uživati u urodu s vašeg kvadrata. Ono sto ovaj program razlikuje od drugih programa je izrazito korisna mentorska podrška koja nam je zaista puno pomogla u provedbi projekta, ali i svakodnevnom poslovanju", rekla je Maja Lazić, Organica Vita.

Samonikla je održiva cvjećarnica čija se ponuda bazira na dostupnom sezonskom i lokalnom cvijeću. U radu se pridržavaju ekoloških principa koristeći samo prirodne materijale i maksimalno smanjuju količinu otpada koji nastaje u cvjećarstvu. Same uzgajaju i beru cvijeće te kupuju od lokalnih proizvođača. Njihove kreacije izrađene su od najboljeg izbora mikro-sezonskog materijala koji je u određenom trenutku dostupan i koji je u skladu s prirodom.

''Ovaj natječaj nam je omogućio da kroz mentorstvo poboljšamo poslovanje te podignemo ekološki uzgoj na višu razinu. Zahvaljujući potpori, bile smo na istraživačkom putovanju kroz sjevernu Italiju, gdje smo posjetile poznatu 'Olga flower farm' koja proizvodi ekološki uzgojeno cvijeće, potiče 'slow flower moment' i propagira održivo cvjećarstvo, kao i fantastični Green Wise tim. Količina praktičnog znanja koje smo skupile je neprocjenjiva", zaključila je Maja Subotić Šušak iz cvjećarnice Samonikla.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙