''Dobro došli u SDG Media Compact i zahvaljujemo vam što ste poduzeli akciju za podršku boljoj budućnosti za sve ljude i naš planet. Upravo ste se pridružili ekskluzivnoj mreži od preko 200 medijskih organizacija koje pridaju vrijednost članstvu u SDG Media Compactu“, navodi se u pismu koje je Hini uputila Francyne Harrigan, voditeljica sektora za razvoj Odjela za globalne komunikacije UN-a.
Pokrenut 2018., na inicijativu glavnog tajnika UN-a Antonia Guterresa, Medijski sporazum za Ciljeve održivog razvoja (SDG Media Compact) okupio je na početku tridesetak medijskih organizacija i tvrtki iz industrije zabave, predanih podizanju svijesti o važnosti 17 Ciljeva održivog razvoja, kao i traženju odgovornosti od vlada. Sporazum je do danas prerastao u dinamičnu i raznoliku mrežu s više od 200 članica iz svih regija svijeta i kombiniranom publikom od oko dvije milijarde ljudi. Članice Sporazuma UN potiče da iskoriste svoje resurse i talente kako bi ojačale i ubrzale napredak prema postizanju Ciljeva održivog razvoja.
''Sada, više nego ikada, uloga medija je ključna u pružanju točnih i pravovremenih informacija dok se svijet suočava sa zdravstvenom, društvenom i gospodarskom krizom bez presedana zbog virusa covida-19“, ističe Harrigan u pismu Hini.
SDG Media Compact - savez koji okuplja velike televizijske kuće, etablirane tiskane medije, novinske agencije, radijske postaje i digitalne izdavače, te tvrtke iz industrije zabave, postao je snažan zamašnjak zagovaranja i djelovanja povezanog s ciljevima održivog razvoja.
Poticaj za pristupanje Sporazumu 20 agencija članica AMAN-a, dala je Hrvatska izvještajna novinska agencija kao domaćin godišnje skupštine te udruge, održane u Dubrovniku sredinom rujna 2022.
Članstvo u Sporazumu osigurava redovan pristup stručnjacima UN-a, podacima i izvješćima. Također se primaju posebni materijali o Ciljevima održivog razvoja, kao i tromjesečna izvješća UN-a o ključnim pitanjima održivog razvoja, s analizama postignutog napretka i najavama događaja. Članovi imaju prednost kada traže intervjue s dužnosnicima UN-a u New Yorku i drugim dijelovima svijeta.
Sedamnaest Ciljeva održivog razvoja svjetski su čelnici prihvatili jednoglasno 2015. godine, a oni služe kao smjernice za više održivosti, jednakosti i napretka u svijetu. Ciljevi uključuju: dokidanje siromaštva i gladi, poboljšanje zdravlja i blagostanje, kvalitetno obrazovanje, ravnopravnost spolova, čistu vodu i sanitaciju, dostupnu i čistu energiju, pristojan posao i gospodarski rast. ''Desetljeće akcije'' pokrenuto 2020., poziva na brže djelovanje kako bi se osiguralo postizanje Ciljeva održivog razvoja do 2030. godine.
Medijske organizacije i tvrtke iz industrije zabave imaju ključnu ulogu u podizanju svijesti i utjecanju na javno mnijenje. Dok međunarodna zajednica pojačava napore za postizanje napretka u ostvarivanju Ciljeve održivog razvoja, mediji su snažan resurs za mobilizaciju, navodi UN na stranicama Medijskog sporazuma za Ciljeve održivog razvoja (SDG Media Compact).