Za izradu električnog automobila potrebno je 40 posto manje rada, pa moramo sami proizvoditi dijelove kako bi svi mogli biti uključeni u rast, izjavio je Jim Farley za Rainbow Push Coalition na konferenciji o automobilima u Detroitu.
Električna vozila imaju manje dijelova od onih tradicionalnih. Američki sindikat United Auto Workers, koji predstavlja oko 400.000 radnika, navodno je 2018. procijenio da bi prijelaz na električna vozila mogao uključivati gašenje 35.000 radnih mjesta.
U kolovozu američki je div otpustio 3.000 stalno zaposlenih i radnika s ugovorima 'na određeno' na ugovor, tvrdeći da njegova struktura troškova nije konkurentna u usporedbi s onima drugih proizvođača. Na kraju prošle godine zapošljavao je 183.000 radnika.
Moramo pokrenuti i cijeli novi lanac opskrbe baterijama, motorima i elektronikom, uz još važniju ulogu diversifikacije izvora nabave, naglasio je Farley.
Ford želi do 2030. osigurati polovinu udjela u globalnom tržištu električnih vozila. U listopadu izvijestili su da su više nego udvostručili prodaju u odnosu na prošlu godinu.
Proizvođači automobila trenutno mijenjaju opskrbne lance i fokusiraju se uglavnom na proizvodnju baterija, najvažnije komponente električnih vozila.
Ford je nedavno udružio snage s proizvođačem baterija SK Innovationom na gradnji tvornica baterija u SAD-u. General Motors se pak udružio s tvrtkom LG Chem.
Krajem listopada američki predsjednik Joe Biden najavio je 2,8 milijardi dolara za domaću proizvodnju baterija za električna vozila i za električnu mrežu. U planu je i zamjena materijala i dijelova iz uvoza domaćim proizvodima.
Biden je također pokrenuo 'Američku inicijativu za baterijske materijale' koja bi trebala ojačati ključne lance opskrbe.
Očekuje se da će financiranje odabranih projekata u SAD-u poduprijeti vađenje dovoljne količine litija za opskrbu baterijama približno dva milijuna električnih vozila godišnje.