Jedan od ključnih koraka ka odgovornom destinacijskom menadžmentu je bilo uspostavljanje partnerstva s CLIA-om, krovnim udruženjem kruzing industrije, kako bi ova popularna destinacija boljim rasporedom ticanja kruzera kontrolirala protok turista. Rezultati nisu izostali, a Grad Dubrovnik nastavlja razvijati održivi turizam kontinuiranim mjerama regulacije i koordinacije prometa, razvijanjem smart city aplikativnih rješenja, boljom komunikacijom sa svim dionicima te brigom o baštini i ekologiji. Uz poduzete kratkoročne mjere poput ublažavanja prometnih gužvi i implementacije rješenja pametnog grada, Akcijski plan projekta Respect the City uključuje i srednjoročne mjere poput planova održive urbane mobilnosti, kao i one dugoročne kao što su policentrični urbani razvoj i ulaganja u infrastrukturu.
Grad Dubrovnik već nekoliko godina razvija modele uvođenja električnog brodskog prijevoza (Dubrovački električni brodski tramvaj), a Studija izvodljivosti o uvođenju električnih brodova prema Elafitskim otocima, u sklopu projekta e-LAFITI, završena je te je javno predstavljena u listopadu. Električna transportna rješenja s niskim emisijama koja povezuju otoke plovilima poput električnih solarnih brodova optimalno su rješenje za kratka putovanja, čime bi se značajno smanjilo zagađenje mora i otoka. Uz novu kvalitetu linijskom pomorskom prijevozu ovakav projekt doveo bi i do disperzije turističkog prometa na otoke i druga područja van gradskog središta.
Smart City alati u primjeni, poput aplikacije za praćenje broja posjetitelja unutar povijesne jezgre s predviđanjem gužvi od iznimne su važnosti za daljnji razvoj održivosti, jer su svojevrstan preduvjet za disperziranje posjetitelja na alternativne gradske ili prigradske lokacije. Različite aplikacije, poput smart parkinga, ujedno štede vrijeme korisnicima ali i preveniraju prometna zagušenja. Uslugom car sharinga i to 100% električnim automobilima, posjetiteljima je omogućena udobnost osobnog vozila po izboru, uz uštedu novca, vremena i istovremeno brigu o okolišu. Nadogradnjom postojećih mjera, krajnji cilj gradske uprave je ograničenje pristupa automobilima do granica zaštićene kontaktne zone povijesne jezgre za sve osim za lokalno stanovništvo, a za posjetitelje se razvija energetski potpuno neovisan sustav Park´n´Ride koji obuhvaća parking za vozila u neposrednoj blizini centra i prijevoz gradskim autobusima uključen u cijenu parkiranja.
Preduvjet tom strateškom cilju bilo je usvajanje novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a kojeg je Hrvatski sabor usvojio u srpnju 2022. godine. Donesenim izmjenama, u koje je uvršten i prijedlog Grada, Dubrovnik će konačno moći regulirati promet na svom području. Naime, u Zakon je uveden pojam „zona prometa u zaštićenoj kulturno povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni” koji povijesnim gradovima pod zaštitom UNESCO-a omogućuje uvođenje organizacije i kontrole prometa s fokusom na građane i njihove potrebe. Primjenom novog zakona, Grad Dubrovnik moći će sustavno regulirati i urediti načine i uvjete ulaza, prometovanja i izlaza svih kategorija vozila u kontaktnoj zoni kako bi se promet optimizirao te, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja zaštićenom povijesnom cjelinom, smanjio štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama.
Gradska uprava prethodno je implementirala tehničko i prometno-tehnološko rješenje u zoni posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre Grada. Postavljena je oprema koja uključuje video nadzor za
regulaciju zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) i pokrenuta web aplikacija na kojoj se rezerviraju termini zaustavljanja vozila u zoni. Očuvanje „živog grada“ je prioritetni cilj, a jedan od osnovnih koraka sustavnog promišljanja i planiranja u tom smislu bilo je donošenje Plana upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a „Starim gradom Dubrovnikom“. Prvi je to dokument namijenjen ukupnom povijesnom urbanom krajoliku Dubrovnika, ujedno i prvi takve vrste u Republici Hrvatskoj. Svrha ovog Plana je osigurati dugoročan sustav upravljanja koji će omogućiti očuvanje kvaliteta, izvornosti i cjelovitosti svjetskog dobra, istodobno održavajući kvalitetu života građana i aktivnu multifunkcionalnu namjenu gradskog središta. Pojedine mjere i aktivnosti predviđene Planom upravljanja već se provode, a među njima se ističe i primjena nove Odluke o ugostiteljskoj djelatnosti kojom je Komunalnom redarstvu Grada Dubrovnika dodijeljen nadzor nad provedbom odluke po pitanju zaštite od buke na otvorenom prostoru u ugostiteljskim objektima.
–„Gradsku jezgru vidimo kao prostor stanovanja za Dubrovčane, prostor za javne potrebe poput škole, gradske administracije, javnih kulturnih sadržaja, ali i prostor aktivne gospodarske djelatnosti, u smislu posjeta gradskim muzejima i atrakcijama, smještajnim hotelskim i privatnim kapacitetima te ugostiteljskim objektima. Ono što treba postići je mjera u ovom odnosu na način da svi funkcioniraju tako da je omogućen neometan i ugodan život, ali i da se tu odvijaju gospodarske aktivnosti od kojih ovaj grad živi“, kaže gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.
Misija i vizija ove gradske uprave je grad ugodan za život, odgovoran prema svojim stanovnicima, grad koji se razvija održivim smjerom koristeći suvremene digitalne tehnologije u inovativnom i kreativnom gospodarstvu, efikasnoj infrastrukturi, urbanoj mobilnosti i odgovornom turizmu. Grad ponosan na svoju povijest, usmjeren sigurnoj i odgovornoj budućnosti. Dubrovnik je grad koji iznimno poštuje svakog gosta, ali istovremeno i grad u čijem je središtu svaki njegov stanovnik, bez obzira u kojem dijelu grada živi.