FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Digitalna kolekcija hrvatske nematerijalne baštine na Google Arts&Culture

ZAGREB, 17. rujna 2020. (Hina) - Više od 20 dobara hrvatske nematerijalne baštine suradnjom Hrvatske turističke zajednice (HTZ), Google Arts&Culture, Muzeja Sinjske alke te Muzeja za umjetnost i obrt okupljeno je u digitalnu kolekciju koju sada online može vidjeti cijeli svijet, rečeno je u četvrtak na online predstavljanju tog projekta.

Pod nazivom "Putujte u Hrvatsku s Google Arts&Culture - Hrvatska: Srca i zanati" na web stranici artsandculture.google.com/project/croatia-intangible-heritage zainteresirani mogu otkriti priče o hrvatskoj materijalnoj baštini i tradiciji kroz prikaz zanata, svečanosti/festivala, glazbe, hrane i ljudi.

Projektom, na kojemu se radilo oko godinu dana, uz ostalo su obuhvaćeni izrada čipke od Agave u benediktinskom samostanu u gradu Hvaru, viteški turnir Sinjska alka, tribunjska utrka magaraca, Nijemo kolo iz Dalmatinske zagore, klapsko pjevanje, priprema Zagorskih štrukli, a opisana je i narodna pjesma bećarac i dr.

Uz korištenjem Googleove značajke Street View ljudi diljem svijeta u toj se 'kolekciji' mogu i virtualno kretati po mnogim mjestima koja, kako opisuju u Googleu, oduzimaju dah, od jadranske obale, mora i podmorja, do Korčule i plesa mačeva Moreške, preko otoka Lastova do Dubrovnika i okolice i mnogim drugim.

Naglašavajući kako je Hrvatska jedna od zemalja s najvećim brojem dobara nematerijalne kulturne baštine na popisu UNESCO-a, direktor Google za regiju Adriatics Joško Mrndže zahvalio se svim partnerima u projektu, za kojeg je kazao da ga nije bilo lako realizirati u ovo pandemijsko vrijeme, ali su uspjeli.

"Prekrasan je taj spoj tradicije i moderne tehnologije kojim je omogućen ovakav projekt. Pogledajte samo video "Zvuci Hrvatske", u kojemu se čuju i vide konji u galopu, 'lupanje' igle za vez galop konja, mekano 'udaranje' svježim tijestom. Važno je to i za turizam, jer mu daje novi vrijedan digitalni alat za promociju, ali i inače takav materijal na jednom mjestu zanimljiv je i za one u Hrvatskoj i šire u svijetu", ocijenio je Mrndže.

Za platformu Google Arts&Culture kazao je da je nastala prije 10-ak godina s ciljem očuvanja i promocije odabranih aspekata svjetske nematerijalne kulturne baštine, dok su direktor te platforme Amit Sood i menadžerica na toj platformi Liudmila Kobyakova, u online javljanju iz Londona naglasili da je na toj Google platformi sada više od više od 2.000 kulturnih institucija iz 80 zemalja.

Hrvatsku su oboje označili "očaravajućom, unikatnom i drugačijom zemljom u smislu kulture i baštine", dodajući da su u sklopu tog projekta na kojemu su radili oko godinu dana, i puno naučili ne o Hrvatskoj i o njezinoj tradiciji, starima zanatima, pripremi hrane i drugom.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić poručio je da je to nastavak dugogodišnje uspješne suradnje HTZ-a s Googleom, u sklopu koje se iznova pokazuje da u Hrvatskoj svatko može naći puno kulturnih i tradicijskih doživljaja i atrakcija.

"Vjerujemo da će i ta kolekcija i priče sa Google Arts&Culture motivirati dolaske u Hrvatsku, da se i uživo pogleda što je sada online. A i ova je izazovna i zahtjevna turistička godina tražila brzo prilagođavanje i više nego do sada sada pokazala se važnost digitalnih kanala komunikacije i pomocije", kazao je Staničić.

Umjesto najavljene ministrice turizma i sporta, u predstavljanje tog projekta online se uključio državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta Frano Matušić, koji je istaknuo da je kultura jedan od važnijih motiva putovanja za oko 40 posto turista u svijetu te da se u Hrvatskoj ima što vidjeti s obzirom na njezinu bogatu raznolikost nematerijalne, materijalne i kulturne baštine.

"Vjerujem da će i ovaj projekt pridonijeti osvješćivanju i domaćih ljudi i turista o vrijednostima koje u Hrvatskoj postoje za cijeli svijet, i da ih treba čuvati i poštovati", poručio je Matušić.

Cijeli projekt prati i Googleov blog u kojemu se detaljnije opisuje Hrvatska i njezina baština, s naglaskom na zanate poput ručne izrade drvenih igračaka i slatkih keksa "licitara" u obliku srca; na ljude i bogate živopisne narodne nošnje, poput alkarskih odora, ali i boja Riječkog karnevala; na festivale tijekom cijele godine, te na mjesta ali ovaj puta skreću pažnju na suhozid koji je ostao tradicija gradnje od plemena iz 9. stoljeća do danas.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙