Najnovija odluka EK, regulatora tržišne utakmice, odnosi se na industriju koja zapošljava oko 360 tisuća radnika diljem Europe.
U utorak je Komisija u priopćenju među razlozima za zabranu predloženog spajanja navela zabrinutost da će se europski klijenti suočiti s višim cijenama i suženim izborom dobavljača čelika koji se koristi za ambalažu, kao i kod galvaniziranog ravnog ugljičnog čelika koji se koristi u automobilskoj industriji.
"Čelik je ključna sirovina za mnoge stvari koje koristimo u svakodnevnom životu, poput hrane u konzervama i automobila. Miljuni ljudi u Europi rade u tim sektorima i kompanije ovise o konkurentnim cijenama čelika po kojim se prodaje na globalnoj razini", izjavila je povjerenica EK Margrethe Vestager u priopćenju.
Osim toga, dvije kompanije, kako ističu u EK, nisu ponudile dostatne korektivne mjere kako bi se otklonila zabrinutost Komisije, a europski potrošači efekte toga spajanja ne bi mogli poništiti kroz jeftiniji uvoz.
Zajednički poduhvat dviju kompanija bio je dogovoren u prošlogodišnjem lipnju nakon dugih pregovora. Kako bi ishodile odobrenje Europske unije, kompanije su bile ponudile da će se Thyssenkrupp podijeliti u dvije zasebne kompanije nakon spajanja, podsjeća dpa.
Jedna bi kompanija bila zadržala 50-postotni udio u zajedničkom poduhvatu s indijskim Tatom, kao i u trgovinskim i brodograđevnim operacijama.Druga bi se bila fokusirala na poslovanje te njemačke kompanije s dizalima i na opskrbi industrije automobila.