Prostor muzejskoga dvorišta i terase bio je tako ispunjen dizajnerima svih generacija kojima je dobrodošlicu zaželio ravnatelj MUO Miroslav Gašpaović i izrazio zadovoljstvo što taj muzej može biti domaćin svečanosti hrvatskih dizajnera, te što se u muzejskim prostorima može vidjeti pregled najbolje hrvatske dizajnerske produkcije u protekle dvije godine.
I dok je dizajner Dejan Kršić pročitao obrazloženje za Nagradu HDD-a za životno djelo Matku Meštroviću, laureat je tek kratko odgovorio kako je jednom čestitaru rekao da je iznenađen što je dobio nagradu, ali drugi mu je uz čestitku rekao - konačno.
Hrvatski dizajn društveno relevantna struka, kreativna, inovativna i refleksivna
Veliku nagradu HDD dodjeljuje projektu ili inicijativi koja je svojom kvalitetom, inovativnošću, kompleksnošću ili jasnom i snažnom porukom široke društvene prepoznatljivosti obilježila hrvatsku dizajnersku scenu i njezin širi kontekst u protekle dvije godine. Nagrada je dodijeljena za obiteljski hotel Amarin čiji dizajn potpisuju Damir Gamulin sa suradnicima - copywriting Nenad Vukušić Sebo arhitektura Studio UP - Lea Pelivan, Toma Pleić, krajobrazna arhitektura Ksenija Jurčić Diminić, a naručitelj je Maistra d.d. Rovinj.
Pod pokroviteljstvom Međunarodnoga vijeća za dizajn Ico-D, dodjeljuje se i posebna nagrada Ico-D Excellence Award koja je pripala autorima projekta "Osnove oblikovanja pisma". Autori toga projekta su Frank E. Blokland i Nikola Đurek, suradnici Marko Hrastovec (dizajn, uređivanje), Dejan Kršić, Hrvoje Živčić, Igor Čaljkušić (uređivanje), Krešimir Bobaš (lektura), Vlatko Broz, Mirna Herman-Baletić, Catelijne van Middelkoop (prijevod), izdavač DVK UMAS, Split
Izaslanica ministrice kulture i načelnica Sektora za razvoj kulture i umjetnosti u Ministarstvu kulture Nevena Tudor Perković istaknula je kako izložba predstvalja hrvatski dizajn kao društveno relevantnu struku, koja je sposobna biti kreativna, inovativna i refleksivna. Odnosno, izložba želi što vjernije ocrtati stanje na hrvatskoj dizajnerskoj sceni i visoke standarde suvremene produkcije. Tudor Perković ocijenila je kako izložba uspijeva i uspostaviti odnos između radova i društvenoga konteksta u kojemu su nastali, te dati sliku propulzivne i dinamične hrvatske dizajnerske scene na koju smo, smatra, s pravom ponosni.
Predsjednica HDD-a Maša Milovac zahvalila je svim dizajnerima koji su se prijavili, selekcijskoj komisiji koja je imala tešku zadaću izabrati najbolje za izložbu, te svima koji su se odazvali ovoj svečanosti dizajna.
Na izložbi 1718 radovi u osam kategorija, uz izložbu i bogata publikacija na 480 stranica
HDD od 1999. organizira bijenalnu izložbu, a na ovoj jubilarnoj - desetoj izložbi - predstavljeni su radovi u osam kategorija : Dizajn vizualnih komunikacija, Dizajn u digitalnim medijima / dizajn interakcija, Dizajn ambalaže, Industrijski / produkt dizajn, Prostorne i grafički intervencije i sistemi, Modni i odjevni dizajn, Cjeloviti projekt/proizvod i Koncept / inicijativa / kritički dizajn.
Izložba je zabilježila stanje dizajnerske profesije unutar dvogodišnjeg razdoblja, publici dala na uvid panoramsku sliku postavljenih profesionalnih standarda koji su, po ocjeni hrvatskih dizajnera visoki, a bilježi i relevantne tendencije kao svojevrsni oslonac i podsjetnik za budućnost.
Da bi 'stigli' do izložbe, predstvaljeni radovi morali su proći strogu selekciju prijavljenih radova koja, ističu u HDD-u, izdvaja i vrednuje najbolje u suvremenome hrvatskom dizajnu, te uspostavlja i održava visoke kvalitativne kriterije i standarde u suvremenoj produkciji.
Jubilarna izložba 1718 donosi presjek dizajnerskoga stvaralaštva u Hrvatskoj - od tržišno orijentiranih projekata do onih nastalih u neprofitnom, kulturnom i istraživačkom kontekstu, a osim profesionalne produkcije, prikazuje i najbolja studentska ostvarenja s domaćih dizajnerskih fakulteta. Taj dio selekcije i ove godine prikazan izdvojeno iz središnjega prostora izložbe, Muzeja za umjetnost i obrt, odnosno u susjednome prostoru Izložbenoga salona Izidor Kršnjavi.
U osam kategorija dodijeljene su i nagrade te priznanja, kako za profesionalni, tako i za studentski dizajn.
Selekcijska komisija ove je godine djelovala u sastavu: Boris Greiner (grafički dizajner), Dejan Dragosavac Ruta (grafički dizajner), Vedran Kasap (produkt dizajner), Ana Labudović (grafička dizajnerica), Mario Lončarić (programer i UX konzultant), Tomislav Mostečak (modni dizajner) i Nika Pavlinek (dizajnerica). Međunarodi ocjenjivački sud čine članovi Selekcijske komisije te dva inozemna člana, Susan Sellers (grafička dizajnerica, SAD) i Slavimir Stojanović (grafički dizajner, Srbija).
Izložba će biti otvorena do 25. studenoga.