FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Festival youtubera JoomBoos: Mlade zvijezde pred hrvatskim fanovima

Autor: Antonio Rašpolić

ZAGREB, 22. listopada 2018 (Hina) - Festival youtubera "Totalni JoomBoos" okupio je u nedjelju oko pet tisuća obožavatelja i posjetitelja u Areni Zagreb, na najvećem regionalnom događaju čije su glavne zvijezde mladi ljudi koji svoje ideje, talent i život predstavljaju na društvenim mrežama, a zauzvrat su nagrađeni novcem, slavom i društvenim utjecajem.

Pojam youtubera više nije nepoznanica, barem mlađoj hrvatskoj populaciji, no za starije osobe prilično je nevjerojatno da netko snimi svoj dan, uredi ga glazbom i grafikama, priča o svakodnevnim dogodovštinama i za to bude dobro plaćen. Tako otprilike izgleda svijet youtubera koji svojim sadržajem privlače na milijune pregleda i pratitelja, osiguravajući pritom sebi solidnu egzistenciju.

Joomboos okuplja youtubere u Hrvatskoj i regiji

O stranim youtuberima čitamo kao o najbogatijim ljudima današnjice, a ista pojava proširila se i na Hrvatsku. Osnivanjem medijskog brenda JoomBoos prije tri godine namjeravalo se okupiti sve youtubere u Hrvatskoj i regiji, koji su već postigli određeni medijski utjecaj. 

"JoomBoos je startao prije tri godine kao youtube kanal, danas je to potpuni medijski brend koji u svojem portfelju ima portal, društvene mreže i magazin, a najviše smo ponosni jer smo najveća mreža influencera u regiji. Mreža okuplja preko 30 kreatora sadržaja, koji sve skupa broje preko 3 milijuna pratitelja na instagramu i youtubeu“, rekao je Hini voditelj marketinga JoomBoosa Dominik Beber.

Događaj u Areni bila je svojevrsna rođendanska zabava za treću godišnjicu JoomBoosa, ali i dostignuće od 500.000 pretplatnika na Youtube kanalu, na koji su organizatori pozvali i youtubera svjetskog kalibra, Britanca KSI-a. Pravim imenom Olajide William Olatunji, KSI broji 19 milijuna pretplatnika na Youtubeu, a njegov kanal, na kojem se bavi komedijom, repom, glumom i amaterskim boksom, pregledan je više od 4,5 milijarde puta.

Youtube kanali raznolikog su sadržaja, pa svaki zainteresirani korisnik može pronaći nešto što ga zanima. Upravo ta raznolikost privlači veliki broj ljudi, a potencijal među mladima u Hrvatskoj uočili su tvorci JoomBoosa.

"Cilj JoomBoosa, kao platforme za youtubere, jest kreacija originalnog sadržaja, poput prvog youtube talent showa na svijetu, ili serije zabavno edukativnog formata. Mi youtuberima pružamo logistiku i produkciju, kako bi mogli svoj sadržaj prikazati u najboljem svijetlu", objasnio je Beber.

Prije tri godine, kada su počinjali, nitko nije očekivao toliki uspjeh i "najveći  youtube spektakl u regiji", kaže Beber i najavljuje da u idućih pet godina planiraju postati regionalni servis poput Netflixa.

Iako mnogi roditelji još uvijek odmahuju rukom pri spomenu youtubera koje im prate djeca, sam događaj, na kojem su posjetitelji svih dobnih skupina držale mobitele u zraku snimajući izlazak svojih zvijezda, potvrđuje da se promjena dogodila i u Hrvatskoj, objašnjava Domagoj Bebić s Fakulteta političkih znanosti.

Kad odrastem želim postati "youtuber"

"Da ste djecu prije 10 godina pitali čime se žele baviti, vjerojatno bi većina njih navela astronaute, doktore, nogometaše, glumce… Ne kažem da su današnja djeca drukčija, ali sigurno bi znatan broj njih naveo 'youtuber' kao svoje zanimanje", rekao je Bebić.

Pojam "youtuber" postalo je pravo zanimanje današnjice, taj trend u svijetu i Hrvatskoj privlači i okuplja posebnu publiku koja ostvaruje blizak, rekao bih čak i "religiozan" odnos. Zbog prirode platforme i samog sadržaja ostvaruje se prisnost i osobnost u povezivanju nove, internetske publike, pojašnjava Bebić.

Influenceri - osobe od utjecaja, danas okupljaju brojnu, vjernu i interaktivnu publiku, a zbog svog širokog dosega postaju zanimljivi oglašivačima, nakon čega njihov hobi postaje vrlo unosan posao.

"Nedavno sam mentorirao diplomski rad koji se bavio mogućnošću bavljenja tim poslom u Hrvatskoj, uz zaključak da on zahtijeva predanost, dobru poslovnu umreženost i posvećenost jednako kao i bilo koja druga poslovna/poduzetnička ideja", napominje Bebić.

JoomBoos je platforma za povezivanje i umrežavanje youtubera, fanova i oglašivača, koja daje priliku svim korisnicima da postanu zvijezde, a njihovi pratitelji ih upravo tako i doživljavaju, zaključuje Bebić.

"Youtubeom se bavim dvije i pol godine, a u slobodno vrijeme i studiram", kaže Osječanka Lorin Nukić, 21-godišnja youtuberica koju prati 41.000 pratitelja, a kanal joj je pregledan preko 3,3 milijuna puta.

Kod mene je sve počelo spontano, imala sam teško razdoblje u životu i problema sa depresijom. Jedina stvar koja me držala bio je Youtube, i došla sam na ideju da to bude moj ispušni ventil i počela sam snimati, kaže Nukić.

Treba uživati, a ne samo misliti na novac

Na pitanje može li se od Youtube kanala živjeti u Hrvatskoj odgovara potvrdno, no ističe kako je najvažnije uživati u tome. Nikako ne treba počinjati samo zbog novca, jer to se onda jako osjeti na sadržaju.

Jedan od regionalnih predstavnika bio je i Stefan Pavlović, na Youtubeu poznatiji kao Cale, kojeg prati 178.000 ljudi, a sadržaji su mu pregledani preko 53 milijuna puta. 

"Počeo sam zato što je ljudima potreban smijeh, a moj je kanal komedija. Danas je generalno teško nasmijati čovjeka, ja se trudim, vidim da mi lijepo ide, i ljudi su to prepoznali", objasnio je Pavlović.

Sada mu je to posao, u početku je bio samo hobi, a naglašava kako je jako bitno u početku pokazati svoj stav. "Ja generalno djeci koja me prate govorim da dobro razmisle. Ako nisi jak karakter, nemaš što tražiti u tom poslu".

Stav je, slažu se oboje, najbolje oružje protiv negativnih komentara mnogobrojnih pratitelja, a Pavlović je to i dodatno objasnio: "Ja iskreno volim negativne komentare, to znači da radim dobar posao, da ih nema pomislio bih da nešto ne valja".

Kao savjet svim budućim youtuberima poručuje da je najbitnije biti originalan i svoj, a ne nečija kopija.

"Furaj nešto svoje. Ako ti leži komedija, budi komičar, ako ti leži nešto drugo, budi to, nemoj miješati, jer ljudi jednostavno vole kada imaš jedan pravac i smjer i kada ga se držiš", zaključio je Pavlović.

piše: Antonio Rašpolić

(Hina) xar ymd

An unhandled error has occurred. Reload 🗙