FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Napojnice podržava 77 posto ispitanika, najčešće ih ostavljaju konobarima

Autor: Vedrana Larva

ZAGREB, 16. listopada 2018. (Hina) - Portal MojPosao ispitao je kulturu ostavljanja napojnica u Hrvatskoj u anketi koja je pokazala da napojnice podržava 77 posto ispitanika, dok protivnici napojnica smatraju da su cijene usluga u Hrvatskoj, i bez napojnica, previsoke za standard građana.

Većina ispitanika (61 posto) podržava ostavljanje napojnica, ali to čine samo za pojedine usluge, dok 16 posto ispitanika napojnice podržava i ostavlja za bilo koju uslugu, pokazali su rezultati ankete provedene na više od 3800 ispitanika. Napojnice ne podržava i ne ostavlja 13 posto ispitanika.

Napojnice se najčešće ostavljaju konobarima

Napojnice se najčešće ostavljaju konobarima u restoranima i kafićima, frizerima, automehaničarima i taksistima, a odluka o napojnici najviše ovisi o ljubaznosti osoblja, visini računa te kvaliteti usluge. Napojnica obično iznosi 5 do 10 posto vrijednosti računa.

"Ostavljam napojnicu ako je pružatelj usluge otišao izvan onoga što bih ja kao kupac očekivao", rekao je jedan ispitanik, dok drugi navodi da napojnicu ostavlja za usluge u kojima je plaća zaposlenika niža od prosječne plaće.

Za bilo koju uslugu napojnice podržava i ostavlja 16 posto ispitanika, a neki od njih kažu kako napojnice ostavljaju i cvjećarima, pekarima i prodavačima koji su uslužni i ljubazni. "Uvijek je lijepo uljepšati dan nekome tko to zasluži", rekao je jedan ispitanik.

Drugome je pak žao što napojnicu ne mogu dobivati djelatnici svih sektora, pa navodi primjer odgajatelja koji ne mogu primati napojnice, a "čuvaju najveće blago roditelja i nose veliku odgovornost na svojim leđima".

Napojnice ne podržava, ali ih ostavlja 10 posto ispitanika koji kažu da napojnicom nagrađuju ljubaznost i uslužnost djelatnika ako su one iznad prosjeka. "Napojnica (ili bolja stimulacija) trebala bi biti stvar poslodavca, ali se prebacuje na krajnjeg korisnika“, smatra jedan ispitanik.

Cijene su previsoke, napojnica ne dolazi u obzir

"Osobno mi predstavlja problem osjećaj obaveze ostavljanja napojnice čak i kada nisam zadovoljan uslugom. Prvenstveno bi i zaposlenici i poslodavci u uslužnim zanimanjima trebali promijeniti pristup u odnosu na korisnike kako bi opravdali ostavljanje napojnice", kaže drugi ispitanik.

Napojnice ne ostavlja i ne podržava 13 posto ispitanika, koji smatraju da su djelatnici plaćeni za svoj rad, te podsjećaju kako ni sami ne primaju napojnice na svojim radnim mjestima. Također ne podržavaju praksu koja se ne primjenjuje u jednakoj mjeri u svim djelatnostima.

"Smatram da su cijene usluga prilično visoke za naš standard stoga napojnica ne dolazi u obzir", kaže jedan ispitanik. Drugi dodaje: "Neka se na neki način uredi kolika bi napojnica trebala biti ili neka to ne bude praksa. Nikad ne znam jesam li dovoljno ostavio i to me živcira".

(Hina) pp/xvl ymd

An unhandled error has occurred. Reload 🗙