Razgovori o okončanju britanskog članstva u EU ušli su u završnu etapu nakon što je prošlo više od dvije godine od britanskog referenduma na kojem su se građani odlučili za izlazak iz EU-a nakon četiri desetljeća članstva. Takozvani 'tvrdi' brexit značio bi izlazak Velike Britanije bez postignutog sporazuma o budućim trgovinskim odnosima s EU-om, podsjeća Reuters.
Ekonomski institut IW sa sjedištem u Koelnu u utorak je objavio da bi 'tvrdi' brexit posebno snažno pogodio sektor automobilske industrije, koji zapošljava oko 800.000 ljudi u Njemačkoji i najveći je njemački izvoznik, a koji bi podnio oko 60 posto tih dodatnih troškova.
Iz instituta ističu kako oko pet posto njemačkog bruto domaćeg proizvoda (BDP) ovisi bilo izravno ili neizravno o trgovini s Britanijom, što ju čini trećim najvećim trgovinskim partnerom njemačkim tvrtkama. "To bi se moglo dramatično promijeniti u doglednoj budućnosti", upozorava IW u najnovijem istraživanju.
Osvrnuvši se na potencijalni oštar pad njemačkog izvoza u slučaju 'tvrdog' brexita, istraživač u tom institutu Markos Jung istaknuo je kako bi "takav strašan scenarij trebao primorati političare da poduzmu konstruktivne poteze".
Dugoročno bi 'tvrdi' brexit vjerojatno rezultirao višim cijenama i promjenama u njemačkim tokovima roba, upozoravaju u institutu IW.
Britanija i EU nadaju se značajnom napretku u pregovorima na samitu od 17. do 18. listopada.
Iz Udruženja njemačke industrije BDI, jedne od najutjecajnijih tamošnjih lobističkih grupa, ističu da je potreban određen napredak u pregovorima na tom samitu. "U suprotnom postoji rizik da Europa zapadne u kaotični Brexit, a to bi izazvalo veliku krizu", upozorio je izvršni direktor Joachim Lang.
Tvrdi brexit bi izazvao velike teškoće desecima tisuća kompanija u Europi i stotinama tisuća zaposlenika u Britaniji i EU, istaknuo je Lang. Dodaje i da se mnoge kompanije spremaju za slučaj 'tvrdog' brexita i da neke žele obustaviti proizvodnju u Britaniji od travnja, jer rute za isporuke ne mogu biti osigurane.